בן ארי נגד הרב גיסר: "לקבל משכן סכין בגב" - סרוגים

בן ארי נגד הרב גיסר: "לקבל משכן סכין בגב"

בשיחה ל'סרוגים' יוצא בן ארי בחריפות נגד הרב אבי גיסר: "אם הוא היה מטריח את עצמו להגיע לעמונה, הוא היה מגלה שלעמונה יש תמיכה ציבורית"

author-image
בן ארי נגד הרב גיסר: "לקבל משכן סכין בגב"
  (צילום: Tomer Neuberg/FLASH90)

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, דר' מכאל בן ארי, יוצא בחריפות נגד דבריו של הרב אבי גיסר, רב היישוב עפרה, לפיהם סירובם של תושבי עמונה לקבל את המתווה שהוצע להם על ידי המדינה, נוגד את דרך התורה וכי עמונה נותרה ללא תמיכה ציבורית.

בשיחה ל'סרוגים' אמר בן ארי כי "אם הרב גיסר היה מטריח את עצמו להגיע לעמונה, הוא בטח היה מגלה שלעמונה יש תמיכה ציבורית מכובדת לא פחות מאשר לישוב עפרה".

בן ארי המשיך למתוח ביקורת על דברי הרב גיסר ואמר כי "רב בישראל יודע שהוא אמור להנהיג אל הטוב והישר ולא להחליט מה נכון לפי ׳תמיכה ציבורית׳ שנמדדת בהתנכרות מבישה".

"בשעתם הקשה, ראויים אנשי עמונה לתמיכה, ולא לעוד סכין בגב, ובמיוחד שמדובר בשכן", חתם.

כאמור, רב היישוב עפרה, הרב אבי גיסר, שיגר אמש (חמישי) מכתב נוקב לתושבי היישוב עמונה בעקבות החלטתם שלא לקבל את המתווה לפינוי היישוב, ואומר כי סירובם אינו תואם את דרך התורה.

עמונה עומדת לבד מול המדינה

במכתבו משווה הרב גיסר את החלטת עמונה להחלטת מגיני מצדה בזמן המרד הגדול: "החלטתה של עמונה היא אכן קיום הסיסמה: שנית עמונה / מצדה לא תיפול. מצדה לא תיפול שנית כי הקב"ה בירך את עמו במדינה וביכולת עמידה, אבל עמונה עומדת כרגע לבדה מול המדינה, לבדה גם ללא תמיכה ציבורית ותקשורתית שהיו מנת חלקה עד לאחרונה. גבורת מצדה אינה צריכה ראייה אבל דרכם הטוטאלית והטראגית של מגיניה ומנהיגיה אינה דרך התורה ובוודאי שאינה דרך לעם היהודי השב ומתנחל בארצו קמעא קמעא".

מקווה שההחלטה לא תפגע בהתיישבות

עוד קורא הרב גיסר שלא להחזיר אחור את ההישגים שהשיגה ההתיישבות ביהודה ושומרון בזכות מתיישבי עמונה ולהמשיך ולעסוק בהסדרה של מפעל ההתיישבות: "אני מקווה שהחלטה זו לא תסיג אחור את מחויבותם של גורמי שלטון ומשפט שכבר ביקשו לקדם, והרבה בזכות עמונה, באופן משמעותי ביותר, את מעמדנו המשפטי בקרקעות יהודה ושומרון: חוק ההסדרה, מימוש חוק נכסי נפקדים, פירוק וחלוקת שיתוף בקרקעות נפקדים, סעיף 5 בדבר הרכוש הממשלתי ביהודה ושומרון ומעמד ההתיישבות בכלל בכנסת ובזירות הבינלאומיות".

התנגשות בלתי נמנעת

בנוסף, הרב גיסר מצר על אי ההקשבה של תושבי עמונה לרבנים ולמנהיגי הציונות הדתית ואומר שהתנגשות בעמונה היא כנראה בלתי נמנעת ותוסיף עוינות וצער : "כאשר דוחים את בקשתם החכמה של זקני הרבנים וראשי הציבור הדתי-ציוני השרים והחכי"ם כולם, ברור שאנו נשארים עם הנערים המתלקטים אל ההר מכל עבר. או אז גם הנערים שעל ההר לא ישמעו בעצת הזקנים שבמקום, ההתנגשות הזאת תרבה בקרב הנערים את עוינותם למדינה ולכל מוסדותיה ותבעיר בתוכנו מחלוקת גדולה וכואבת".

נקבל אתכם באהבה

בסוף דבריו כותב הרב גיסר כי היישוב עפרה יקבל באהבה את מפוני עמונה ויספק להם כל צורכם: "אנו נקבל את משפחות עמונה באהבה בקרבנו ונשתדל להפיק מסקנות נכונות במצב שנוצר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
רב השקר, רב בלוף
| 16-12-2016 10:28
2
העם עם תושבי עמונה ! בן ארי אלוף !
יערה | 16-12-2016 11:05
רק בזכות מאבקם הבלתי מתפשר מול המתווה המשפיל שביבי ובנט ניסו להכתיב להם, זה מה שיוצר תודעה ציבורית רחבה סביב כל ההתיישבות כולה. מול הגישה המתרפסת של הרב גיסר, תושבי עמונה מגלים עוצמה יהודית אמיתית. כולנו גאים בהם !