שחקניות אספקלריא מקדמות בריאות בגנים - סרוגים

שחקניות אספקלריא מקדמות בריאות בגנים

במסגרת קידום בריאות בגני הילדים במעלה אדומים, "תיאטרון אספקלריא" החלה להציג השבוע הצגה לגני ילדים מקדמי בריאות

author-image
שחקניות אספקלריא מקדמות בריאות בגנים
  צילום: באדיבות אספקלריא

מעלה אדומים הייתה העיר הראשונה שביצעה אומדן צרכים בריאותיים של תושביה , פרופיל בריאות עירוני, כבסיס לתכנון הפעילות, ותנופת העשייה ממשיכה. בעיר קיימת מודעות גבוהה למזון בריא, החל בחינוך הילדים בבתי הספר לשמירה על אורח חיים בריא, דרך עידוד קיומה של ארוחה משפחתית בריאה וכלה בכיבוד בריא המוגש ברוב הישיבות המתקיימות בעירייה.

חמישה בתי ספר יסודיים ושני בתי ספר על-יסודיים קיבלו הכרה של משרד החינוך כבתי ספר מקדמי בריאות.

במסגרת הפעילויות, 35 הצגות של "תיאטרון אספקלריא" בנושא אורח חיים בריא הוזמנו לכל ילדי הגנים בעיר. ההצגות יוצגו החל מהשבוע ובמהלך השנה כחלק מהתכנית של גנ"י מקדמי בריאות בעיר. ההצגה מיועדת לילדי הגן עד כיתה ב' ועוסקת ביכולת של הילד לבחור באורח חיים נבון. ההצגה מופקת עבור לשכת הבריאות המחוזית ירושלים של משרד הבריאות ובשיתוף משרד החינוך, מחלקת מדע, טכנולוגיה וקיימות – מנח"י ופרוייקט ירושלים עיר בריאה ומקיימת של עיריית ירושלים. כתיבה: יצחק לאור. בימוי: רחל ורבוב.

ההצגה שתוצג היא "הדרך אל הלב של ליבי", ליבי צריכה לבחור בין תזונה נכונה ואורח חיים נבון , לארץ הממתקים. ביום ההולדת היא פוגשת את מר מלפפוני ומר מתוקי, המנסים לשכנע אותה שאורח החיים שלהם הוא הנכון ביותר בשבילה.

ההצגה היא של 3 שחקניות, מלווה במוסיקה מלמדת מהנה ומצחיקה במקביל כל הסייעות בגנים קיבלו השתלמות שעוסקת בנושא בחינוך גופני מתוך מטרה לחזק את תחום החינוך הגופני של הילדים.

image1

שחקניות אספקלריא מקדמות בריאות

הצגות איכות חינוכיות

"תיאטרון אספקלריא" הוא תיאטרון יהודי ייחודי. להקמת התיאטרון חברו יחד יוצרים מתוך הבמה, שהיהדות להם אורח חיים והם מביאים זאת לידי ביטוי ביצירתם. עד להקמתו כמעט ולא באו לידי ביטוי עושרו ומורכבותו של העולם היהודי בעולם התרבות העכשווית, ודאי שלא מנקודת מבט של יוצרים דתיים.

אספקלריא ממלא חסר זה והצגות האיכות שלו זוכות להצלחה מרובה ולתגובות נלהבות בארץ ובעולם. בשנה 2012 זכה תיאטרון אספקלריא להכרה מטעם המועצה לתרבות בישראל כתיאטרון הרפרטוארי היהודי הראשון ובכך הצטרף תיאטרון אספקלריא לנבחרת תיאטרוני האיכות בישראל.

תשתית לאורח חיים בריא

כעיר בריאה המהווה מודל לקידום אורח חיים בריא מקיימת לאורך השנה פעילות בנושא בריאות. דומה לבית ספר מקדם בריאות, גם גן מקדם בריאות הוא מהות חינוכית המאופיינת בתפיסה מיוחדת. הוא בנוי על מודל חברתי בתחום הבריאות אשר מדגיש את המבנה הארגוני של הגן תוך מיצוי פיתוח הפרט, איכות חייו ובריאותו, ותורם לאורח החיים ואיכותם של כלל השייכים לקהילת הגן.

גן מקדם בריאות מהווה תשתית לתהליך חינוכי היוצר שילוב של תחום הבריאות כחלק מהותי ואינטגרלי בהוויה הגנית המטרה היא יצירת מודל חברתי כמבנה המשמש מסגרת תומכת המשפיעה על ההשקפה ועל  תפיסת ההתנהגות הבריאותית של הלומדים, העובדים ובעלי התפקידים בגן. גן מטפח בקרב ילדים הורים וצוות חינוכי, אמונה ודרכי התנהגות על ידי הגברת ההנאה וההנעה להשגת בריאות מיטבית, שימורה והפיכתה לאורח חיים. כל זאת באמצעות "אני מאמין" גני, שילוב תחום הבריאות בתכניות הלימודים הפורמאלית והבלתי פורמאלית, חיזוק הקשר עם הקהילה, אופיו ואיכותו, ופעילות משמעותית גלויה ומיודעת בגן וסביבתו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו