הקורבנות החדשים של ביטן: מועלם ועזריה - סרוגים

הקורבנות החדשים של ביטן: מועלם ועזריה

יו"ר הקואליציה דוד ביטן ממשיך בסדרת החינוך שלו לחברי הכנסת. והיום זה תורן של חברות הכנסת רחל עזריה מכולנו ושולי מועלם מהבית היהודי שלא יוכלו להגיש הצעות חוק למשך חודש

הקורבנות החדשים של ביטן: מועלם ועזריה
  (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

יו"ר הקואליציה דוד ביטן ממשיך בסדרת החינוך שלו לחברי הכנסת. אחרי שבשבוע שעבר הטיל עונש על ענת ברקו מהליכוד וביטל אותו לאחר שהתנצלה, היום (ד') היה זה תורן של חברות הכנסת רחל עזריה מכולנו ושולי מועלם מהבית היהודי.

ביטן הטיל על השתיים עונש לפיו לא יוכלו להעלות הצעות חוק וזאת בעקבות האיום שלהן שלא להצביע עם הקואליציה בחוק לביטול חזקת הגיל הרך של יואב קיש מהליכוד, שעולה מחדש לאחר שכבר הופל על ידי האופוזיציה.

חילוקי הדעות בתוך הקואליציה הן בין שני חוקים – חוק שמעלה שולי מועלם והחוק של קיש, כשההפרש ביניהם הוא באיזה גיל תקבל האם משמורת אוטומטית על הילד במקרה של גירושים. כאמור, בעבר כבר הצליחו באופוזיציה להפיל את החוק של קיש, וזאת בעקבות אי הצבעתו של מוטי יוגב עם הקואליציה – מה שגרר עונש מידי מפלגתו לפיו הוא הושעה מועדת החוץ והבטחון של הכנסת.

הפלת החוק בפעם הקודמת

בעקבות חילוקי הדעות בקואליציה, הוחלט כי החוק שכבר עבר את ועדת השרים לחקיקה, יחזור שוב לדיונים בישיבת ראשי הקואליציה כדי שאלה יאחדו אותו עם החוק של שולי מועלם, ויעלו במשותף את החוק המוסכם.

ח"כ רחל עזריה הגיבה להחלטה של יו"ר הקואליציה: "נמרצות היתר של ביטן היכתה היום שוב עם החלטה פזיזה וקפריזית להטיל סנקציה עליי ועל חברתי שולי מועלם. אותו ביטן, שמייצר מדי שבוע משברים קואליציוניים מיותרים, יצר כזה שוב היום כשביקש להעלות חוק שנוי במחלוקת שלא קיבל את הסכמת חברי הקואליציה ואינו מוזכר בהסכמי הקואליציוניים.

העונש הזה תקדימי כיוון שלא נעשתה שום הפרה קואליציונית בפועל- החוק אפילו לא עלה להצבעה. באותה מידה, ח"כ ביטן צריך להעניש את עצמו על כך שמאיים שוב ושוב להפיל פרקים בחוק ההסדרים שמטיבים עם הציבור הישראלי ופוגעים במונופולים ובבעלי הון. ללא קשר אם ביטן פועל בשליחות או על דעת עצמו, עליו להבין שהוא מנהל קואליציה של שותפות, ולא מופע יחיד."

שולי מועלם סרבה להתייחס לדברים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
סוף סוף מישהו מעמיד את הנשים במקום . במקומו הייתי שולח
בגדי המלך החדשים | 24-11-2016 12:12
חזרה למטבח או מקסימום למזנון הכנסת
2
אנחנו הקורבנות של שולי מועלם ורחל עזריה
ת | 25-03-2017 10:49
שתי פמיניסטיות מטורללות, טוב שמישהו מעמיד אותן במקומן.