אני הומו דתי ושום רב לא ישנה את זה/תגובה לרב עמאר - סרוגים

אני הומו דתי ושום רב לא ישנה את זה/תגובה לרב עמאר

מבחינתו של הרב עמאר אין שבעים פנים לתורה וישנה רק אמת אחת ויחידה, אמת אבסלוטית ובה אני ושכמותי דיננו מיתה אם לא נשנה את דרכנו, קרי: נלך לטיפולי המרה או לחילופין נישא אשה, נקים משפחה ונחיה חיי זוגיות אומללים ואיומים אבל העיקר שלא נחטא

אבנר רנד
אני הומו דתי ושום רב לא ישנה את זה/ תגובה

ביום שישי האחרון התבטא הרב שלמה עמאר בצורה חריפה ובוטה במיוחד בראיון שנתן לעיתונאי יהודה שלזינגר מ"ישראל היום". הרב השמיע את דעתו הבלתי מנומסת בלשון המעטה כלפי חלקים נרחבים בעם היהודי (נשות הכותל, רפורמים ועוד…) ובין היתר הוא בחר להשתלח, כמה מפתיע, גם בקהילה הגאה שאני נמנה על חבריה. וכך הוא ענה כשהוא נשאל על הסוגיה הלהט״בית : "קוראים לזה 'סטייה' ו-'נטייה' אבל זאת תועבה. אני אומר כת. זו כת של תועבה, זה ברור. זו תועבה. התורה מחייבת על זה מיתה. זה בשורה הראשונה של החמורה בעבירות. צריך לדעת את האמת".

מבחינתו של הרב עמאר אין שבעים פנים לתורה וישנה רק אמת אחת ויחידה, אמת אבסלוטית ובה אני ושכמותי דיננו מיתה אם לא נשנה את דרכנו, קרי: נלך לטיפולי המרה או לחילופין נישא אשה, נקים משפחה ונחיה חיי זוגיות אומללים ואיומים אבל העיקר שלא נחטא.

כבר שנים שאנחנו משמשים כשה לעולה ולקרבן מצד אנשי דת. כך זה בכל העולם הדתי וקל וחומר בעולם היהודי האורתודוקסי. אך מה לעשות כבוד הרב, שאני בעצמי רחמנא ליצלן יהודי דתי, אורתודוקסי לגמרי וגם הומו. נולדתי כך על לא עוול בכפי ולא אתה ולא אף רב יוכלו לשנות את הנטיה הזאת. הנטיה הזאת היא חלק אינטגרלי ממני ומזהותי העצמית והדתית. ולמה נולדתי ככה ? לבורא עולם הפתרונים.

צא ולמד כבוד הרב מארגון רבני "בית הלל" ורבני הקיבוץ הדתי. רבני "בית הלל" הוציאו השנה חוברת גדולה אשר מתמודדת בכובד ראש עם הסוגיות ההלכתיות הלא פשוטות של משכב זכר. בד בבד, זכינו בשבת שעברה בארגון "חברותא" (הומואים דתיים) לערוך מפגש מרגש מאוד ואפילו טעון במקצת עם רבני הקיבוץ הדתי. קשת של רבנים ודעות.

דיברנו אחד עם השני בגובה העיניים מבלי להסתתר והכי חשוב – מבלי להתנצל. הרבנים הנכבדים ונשותיהם המקסימות דיברו איתנו ולא עלינו. גם רבני בית הלל וגם רבני הקיבוץ הדתי הם רבנים אורתודוקסיים לכל דבר ועניין. לאיש אין מונופול על הדת , קל וחומר לא לרבנים.

אבל אולי מתוך שלא לשמה דווקא יבוא לשמה ובזכות דברי הבלע שלך כבוד הרב נזכה לשיח חיובי עם עוד בריות, ארגונים ורבנים שיהיו מוכנים להידבר איתנו ולא להעלות אותנו לעולה. נזכה לאהבה ולא למדון. קללתך תהפוך לברכה. לו רק היית יודע כמה הומואים דתיים צעירים עוזבים את עולם הדת בגלל אמירות מהסוג שהשמעת. כמה צעירים מאבדים את עצמם לדעת. חיים ומוות ביד הלשון.

אינני בוחן כליות ולב ואני לא מתיימר לפרש את רצונותיו של הקב"ה, אבל אני כן מתיימר לבאר את התורה ואת הנאמר בה. אם היינו קוראים את התורה רק לפי הפשט אז לא היינו מצליחים להתמודד עם מציאות חיינו בשום תחום. ספר ויקרא מלא באיסורים ובתוכם גם איסורי עריות. ההיטפלות שלך ושל חלקים בממסד הדתי אלינו נובעת מתוך פחד. פחד עמוק להיחשף לבריה המופלאה שהקב"ה יצר.

בשבתות אלה אנחנו בעיצומו של ספר בראשית. הספר שבו נולדה האנושות והאדם ואנו נבראנו בצלם אלוקים. גם החד מיניים שבינינו. הקב"ה כבר הבין אחרי סיפור המבול כי אין לו טעם להמית חורבן נוסף על העולם וכי עליו להתמודד עם כל יצוריו באשר הם. ואם הקב"ה מסוגל אז אתה לא יכול ? הלא רק בשבת האחרונה קראנו על הנסיון האחרון שאלוקים ניסה את אברהם.

הסיפור המכונן של עקדת יצחק. אברהם שמט לבסוף את המאכלת כי הקב"ה לא באמת מעוניין שנקריב את עצמנו ואת ילדינו על מזבח העקדה. להיפך, עלינו להקים משפחות, להוליד ילדים, להיות חדורי אמונה בבורא עולם ולהאמין שהוא רוצה עבורנו את הטוב ביותר. עבורנו = בעבור כל ברואיו.

אתה, כבוד הרב היית קרוב מאוד להניף את המאכלת. אני יודע שבת הקול יצאה אליך בשעת כעסך אך לא היית פנוי להאזין לה.

השנאה סימאה את עיניך וחבל. כ"כ חבל. נמאס לי כבר להתנצל על מי שאני ומה שאני. זה מתיש ומייגע אך לא ארפה. בעבור כל הסתה, קללה וניאוץ אנחנו בארגון "חברותא" נמשיך להשמיע את קולנו כי "דרכנו דרכי נועם וכל נתיבותינו שלום".

=======

אבנר רנד הוא פעיל בארגון "חברותא -הומואים דתיים"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
27 תגובות - 23 דיונים מיין לפי
1
לא מבין מה הסיבה לתת במה לדברי הבל אלו
יהודי פשוט | 21-11-2016 10:24
איבדתם כיוון סרוגים יקרים.
2
אני מחלל שבת דתי, ושום רב לא ישנה את זה
| 21-11-2016 10:33
אני מחלל שבת. למה? ככה. ואני דתי. ושום רב לא ישנה את זה. אני אפילו חבר בקהילה שמעודדת מחללי שבת ותומכת בחילול שבת. ואני דתי. וזהו.
3
אני אוכל חזיר דתי, ושום רב לא ישנה את זה
| 21-11-2016 10:35
אני אוכל חזיר. ואני דתי. ולא אכפת לי מה הרבנים אומרים. שיהיו קת בני אדם ויתייחסו אלי יפה. אני אפילו חבר בקהילה שמעודדת אכילת חזיר. ואני דתי. וזהו.
4
אני לובש שעטנז דתי, ושום רב לא ישנה את זה
| 21-11-2016 10:37
אני לובש שעטנז, ואני דתי. וזהו. ושום רב לא ישנה את זה. אני אפילו חבר בקהילה שמעודדת לבישת שעטנז ומטיפה לכך, ואני דתי. וזהו.
5
אני דתי ששורף ספרי תורה ולא מאמין באלהים. ושום רב לא ..
| 21-11-2016 10:39
אני דתי ששורף ספרי תורה ולא מאמין באלהים. ואני דתי. וזהו. ושום רב לא ישנה את זה. אני אפילו חבר בקהילה שתומכת בשריפת ספרי תורה ועושה זאת בצותא.
תותח
אתמר | 24-11-2016 12:58
ואני צמחוני שאוכל בשר ואפיל וגרי יורופסקי לא ישנה את דעתי
6
מי שאומר שאי אפשר לשנות זאת הוא לא דתי!
דניאל | 21-11-2016 10:45
כי כן יש תיקונים בנושא.
7
צודק.
שלום | 21-11-2016 10:49
מי נתן לרבנים את הזכות לקרוא בתורה ? רב צריך קודם כל להיות בן אדם פרימיטיבי שנותן מקום לכל השפלות הגופנית של בני האדם שהרי כולם נבראו בצלם וכו' וזה מה שהבורא הבין רק אחרי המבול שבו מחה את כל היקום כי השחית כל בשר... בעצם בהתחלה הבורא היה חרדי אח"כ הוא הבין שרבני הקיבוץ הדתי צודקים- צריך לתת מקום לנטיות שפלות כמו שהיו לאנשי דור המבול. (רק לא ברור למה בכל זאת הוא קורא לזה בתורה תועבה? )
8
תיקון העולם
נמרוד | 21-11-2016 10:52
את זכר לא תשכב משכבי אשה. אם יש לך סטיה לך לטיפול. אל תוותר לעצמך בצידוק כך נולדתי. תתקן את עצמך ואל תדבר נגד רב שמייצג בדיוק את מה שאמר אלוקים.
9
סורי אבל
יוסי | 21-11-2016 10:58
קראתי ברצינות , בלי שום שיפוט מוקדם. ואז הגעתי לזה: ( והפסקתי) "לאיש אין מונופול על הדת , קל וחומר לא לרבנים. " אני אמשיך את הגישה. לאיש אין מונופול על הרפואה. אני רופא, אתה רופא, אני מנתח אתה כירופרקט. אני מקבל חולים, ומבצע ניתוחים. כי לאיש אין מונופול על הרפואה. אז מה אם אני חותך עורקים ושובר עצמות. תקראו לי רופא, ואם לא... אתם חשוכים, גזעניים, ימי הביינים, אכזריים, וגוזרים גזר דין על כל הרופאים. חביבי, אתה לא חייב להיות דתי. רוצה להיות דתי? סבבה - יש כללים. אף אחד לא חייב להיות רופא, רוצה להיות רופא? סבבה - יש כללים. אני רוצה להיות דתי הומו אוכל חזיר ומחלל שבת וחוגג בכיפור, מי? מי יגיד לי שאני לא דתי? מי?
10
אין "הומו דתי" כפי שאין "מחלל שבת דתי"
פרופ' לעברית וליהדות | 21-11-2016 10:59
או "אוכל חזיר דתי". "דתי" פירושו "מי שמקיים את מצוות הדת". הדת אוסרת חד משמעית משכב זכר. מי שעובר על איסור תורה חמור זה אינו דתי, בדיוק כפי שמי שעובד אלילים אינו דתי (במובן של דת יהודית). לא יעזרו כל ההתפתלויות וההתחכמויות. ואין כל הבדל אם התכונה הזו ניתנת או לא ניתנת לשנוי.
11
הומו דתי זה בעיה
שלומי ב.ש | 21-11-2016 11:37
מוזר אתה הוא זה שיש לך בעיה זאת לא הבעיה של הרב הרב לא משנה את התורה בגלל מחלה או חולי או גחמה ולא משנה של מי ,אתה הוא הבעיה לא הרב ,אז אם צריך לתקן אותך צריך לתקן לא את הרב ,הרב אומר את הדרך הטבעית ״דרך ארץ״ אתה מנוגד לדרך הטבעית מי שלא בסדר זה אתה אתה כאדם דתי חייב להסכים עם כבוד הרב. אדם חולה במחלה מסויימת עדיין יהודי ועדיין מקיים תורה ומצוות כל יש להתייחס אל הבעיה שלך במסגרת הדתית כמו אל כל חולי ,אגב הסטייה שלך זאת הבעיה שלך בלבד זאת המרה שלך ואיך שתבחר לטפל בה כך אתה תהיה יותר שלם עם עצמך זאת מחלה זאת תופעה שלא לפי הנורמה ,אדם בריא נורמלי הוא חותר לבנות בית תקני ה
אתה צודק בהחלט...
דוד ועקנין | 21-11-2016 13:23
אתה צודק בהחלט אין מקום בחברה דתית להומו זה נוגד את ההלכה
12
שיבוש
שלמה | 21-11-2016 11:50
מה דעת הכותב על פדופילים? גם שם רק הם מוצאים את תאות נפשם ואין להם סיפוק במקום אחר, נתיר להם מכובדי? ולסרוגים במסגרת הפלורליזם שלכם מתי נקבל מאמר מדובר החמס?
פדופיל = אוהב ילדים
ישראלי | 22-11-2016 0:50
הוא יכול לא לגעת בילדים מבחינה פיזית... אך אם הוא נמשך אליהם, אז הוא נשאר פדופיל.
13
אם זה טוב לתיפקוד ומשפר אז כניראה שזה טוב
ליאור | 21-11-2016 12:30
גם להוציא זרע לבטלה אסור. אבל אם זה מרגיע ואם אחכ מתפקדים יותר טוב אם זה משפיע על הבריאות לטובה לדעתי זה לא לבטלה כי יש מטרה.
14
סתם אדם
למה דתי? | 21-11-2016 12:33
אני דתי מחלל שבת ואוכל חזיר ואף רב לא ישנה אותי! נו באמת... כל בר דעת מבין שלעבור על התורה פרושו לא להיות דתי! אז די להתחכמות אפשר לדבר הרבה בשם התורה אך בסוף יש תריג מצוות ואף הרבנים המוזכרים לא יחלקו על זה.
15
להיות יהודי זה לשלוט על המציאות
| 21-11-2016 13:36
זאת גם השורה התחתונה של ברית מילה - אני לא מקבל את המציאות, אני מייצר אותה. אחת הסיבות למה מעשי סדום לא ידורו לעולם בכפיפה אחת עם היהדות.
16
מותר להודות שאנו לא מבינים את התורה ונלך ללמוד ממנה
שלום | 21-11-2016 14:45
מרב הגון. רק לא נפרש אותה כרצוננו ולפי נטיית ליבנו. מותר גם לרצות לעבור על התורה. באמת. רק נלמד מרב הגון את התורה שעברה במסורה. כי לדעתי לא הבנת את עקידת יצחק כלל וכלל.
17
אכן אם צריך לעבור עבירה, אז מוטב היות אומל ולא לעבור
ענת | 21-11-2016 15:06
מצורע שיש לו בהרת הוא מורחק מכל הקהילה שלו ויכול להיות מנודה כל חייו, ולעומת זאת אם יעבור עבירה "קטנטנה" ויקצוץ את הבהרת אז הוא כבר לא מצורע. ובכל זאת אומאים לו אל תעבוא עבירה למרות שתהיה "אומלל". והאם זו אומללות? הי "איזהו גיבור הכובש את יצרו"! תהיה מאושר שהתגברת על היצר
18
טוב ברור לך וגם לאחרים, שאתה מדבר שטויות, לא בגלל שאתה הומו, אלא בגלל הקשקוש של שבעים פנים לתורה
| 21-11-2016 16:15
ניקח למשל את איסור עריות בתורה, מחר יקום אדם ויגיד בגלל שאני נמשך לסבתא שלי אני חייב לשכב איתה כי כך ברא אותי אלוקים, אתה מבין שזה שטויות, נכון, זה אומר שיש לך בעיה, כך הדבר לגבי הומואים לפי התורה, זה שרבני בית הלל מכשירים גם חילול שבת כשלא ממש נוח זה רק מלמד אותך שזה לא ממש איזהו פן מאותם שבעים פנים לתורה
19
אתה תוקע תחת ורק גהנום וגיל" ישנו את זה
אוקסי10 מורון | 21-11-2016 17:58
צליה נעימה בגהנום כלב
20
מצחיק
חילוני | 21-11-2016 23:48
מצחיק שאם אלוקים רוצה שיחיו ויקימו משפחות ויולידו ילדים ( כמו שכותב המאמר כתב) אז למה הוא הומו?
לחילוני
אודי | 22-11-2016 14:11
זה כדי להעמיד אותו בנסיון. לכל אחד יש תפקיד בעולם, ויכול להיות שזהו תפקידו.
21
אסף ליבוביץ זה מדהים כמה אתם מסוגלים לעקם
| 22-11-2016 21:29
את התורה כדי שתסתדר לכם. זה כמו אדם שעומד עקום ואומר לכולם - זה לא אני, זה אתם. משכב זכר זה תועבה, אין הומו שלא יעבור על משכב זכר. התרחק מן הכיעור ומן הדומה לו. היום בעידן הפוליטיקלי קורקט אסור לומר שום דבר פחד האלימות הלהטבית. אבל אל דאגה זה יחלוף.
22
לא הבנתי בשביל מהי ש תורה אם כל דבר אפשר לעוות ולסלף
ולכנות ליצנים אורטודוכסים | 25-11-2016 14:49
אולי 70 הפנים יתירו גם לאנוס? בקל וחומר מהליצנות שלך ושל חביריך ה"רבנים"
23
ואהבת לרעך כמוך- כלל גדול בתורה.
הומו דתי | 22-12-2016 0:06
היא "כלל גדול". אם היה בכם שמץ של תורה לפחות הייתם מראים אמפתיה. לקבלה של השונה אני לא מצפה לאף אחד מהמגיבים הנבזים פה. אני הומו- לא בחרתי להיות הומו ואני לא יכול לשנות את זה. תהיו בטוחים שחקרתי את הנושא יותר מכם. אני דתי כי אני מקיים מצוות- מעולם לא ביצעתי "משכב זכר". אז כן אני הומו ואני דתי. גם מי שכן עשה משכב זכר- אין להשוות את זה עם חילול שבת, אכילת חזיר, "שריפת ספרי תורה" (ושאר הבלים שנכתבו פה). להומו יש משיכה לגברים בדיוק כמו שלכם יש משיכה לנשים- זה קשה לדמיין לסטרייט אבל זאת עובדה. עכשיו תדמיינו שאסור לכם לנהל זוגיות עם שום בחורה בעולם עד סוף חייכם (זוגיות ללא "משכב זכר" מותרת מהתורה אבל אסורה לדעת "המגזר") ובטח שאסור לכם לקיים יחסי מין לעולם. יצר המין כמו שכל גבר יודע הוא חזק ביותר ובלתי אפשרי להתנגד לו. לכן הוא לו דומה ליצר "חילול שבת", יצר "אכילת חזיר" או יצר "שריפת ספרי תורה"... אחד מכל 10 הוא הומו (גם אם המספר לא מדוייק הוא לא רחוק מזה) יש פה בעיה מאד גדולה ללא התייחסות. זה יפה מאד להגיד אסור לחיות עם גבר, אסור להקים משפחה, "תהיה נזיר"... אבל מה כן? איך כן מותר לי לחיות? בבדידות כל החיים? אשב בגיל 50 בשולחן שבת לבד ללא משפחה? כולכם גיבורים כשמדובר באנשים אחרים, מעניין מה הייתם עושים אם היה מדובר בכם. אפשר למצוא פתרון כמו שיש פתרון לסוגיות הלכתיות לא פחות מורכבות. מאחל רק טוב לכולנו.