הביקורת על ליברמן לא נגעה בנקודה החמורה באמת - סרוגים

הביקורת על ליברמן לא נגעה בנקודה החמורה באמת

רבים תקפו השבוע את ליברמן על אמירותיו שמסנדלות את ישראל לוותר על הזכות לבנות מחוץ לגושים. אלא שהתוקפים מימין הם פספסו את העיקר והחמור שבדבריו

author-image
הביקורת על ליברמן לא נגעה בנקודה החמורה באמת
  (צילום: פלאש90)

שר הבטחון ליברמן אמר שלא נעשה כלום בלי אישור מאמריקה. אחרי הבחירות ננסה להגיע איתם להסדר שאנו לא בונים מחוץ לגושי ההתיישבות.

מה כ"כ חמור במה שאמר איווט ליברמן?

רבים תקפו אותו השבוע על כך שעוד לפני שהשלטון החדש (והאוהד) בארה"ב נכנס, הוא כבר ממהר לסנדל את ישראל ולוותר על הזכות לבנות מחוץ לגושים. אין ספק שזה חמור מאד, וצודקים כל התוקפים את ליברמן מהסיבה הזאת, אלא שהם פספסו את העיקר.

הבעיה היותר חמורה בדבריו של ליברמן, היא שהוא הצהיר מראש ובקול שאנחנו לא נזיז את ידנו ואת רגלנו בלי אישור מארה"ב. זאת הבעיה החמורה, שהלכה והחמירה בשנות שלטון הליכוד. פעם בנינו בארצנו בלי לשאול אף אחד. עם הזמן, נכנעו ראשי הממשלה (ובעיקר הליכודניקים שבהם) ושידרו לארה"ב, כל פעם יותר חזק מהפעם הקודמת, שאנחנו לא עצמאים בארצנו, ושאנחנו צריכים אישור לכל גרגר חול.

אמריקאים מצדם קפצו על המציאה, וכל התרפסות מצדנו הייתה מבחינתם תקדים להתרפסות הבאה. אם מרגילים את האמריקאים שהם שולטים עלינו, וככל שהם יותר ויותר מתרגלים, בפעם הבאה הם כבר ידרשו את זה. אבל לא רק הם הולכים ומתרגלים, גם אנחנו כל פעם עולים מדרגה ברמת האמירה בפירוש שאנחנו לא עצמאיים, וליברמן עלה השבוע מדרגה גדולה.

זו ההזדמנות להתחיל לעבוד בלי לבקש אישור מאף אחד. פעם אחת הם יכעסו, פעם שניה הם יתרגזו, פעם שלישית הם יתעצבנו, פעם רביעית הם יתרגלו.

בנט הודיע השבוע שהוא לא מוכן יותר לחכות למחר כי אולי מחר איזה גוי ירשה לנו, הוא פועל היום. אולי זה מה שהרגיז את ליברמן שמיד הטה את הכף לכוון השני.

ומה הביא את ליברמן לומר מה שאמר?

ובכל זאת, ליברמן אמור להיות ימני, לא? למה הוא ממהר לסנדל את ההתיישבות? מישהו אפילו כבר רמז שאולי ליברמן כבר יודע על איזו חקירה שמתבשלת אי שם, והוא יודע שהדרך היחידה לעצור את זה היא להיות שמאלני.

זה יתכן מאד, ולא הייתי פוסל את האפשרות הזאת, אלא שבמקרה הזה ההסבר פשוט יותר.

אחת הדילמות המרכזיות של הימין בישראל היא האם להעדיף 100% מארץ ישראל בידי רשות שהיא 70% יהודית ו30% ערבית, או להעדיף 70% מארץ ישראל בידים שהן 100% יהודיות. זוהי דילמה לא פשוטה. אם נרצה להחזיק את כל הארץ בידי מדינה יהודית, יוצא שכל הארץ היא לא ממש יהודית. היא בשותפות ערבית.

בדילמה הזאת ליברמן הכריע לכוון השני. זה לא משהו סודי וחסוי. הוא אומר את זה בפירוש כבר כמה שנים. על זה הוא הלך לבחירות. הבעיה היא שכשהוא לא מצליח לשכנע את עם ישראל, אז כאחרון השמאלנים הוא מגייס את אמריקה שתכריח את ישראל לקבל את דעתו.

אז מה עדיף לנו?

ואם כבר הזכרנו את הדילמה הזאת, נאמר עליה משהו: עם הדילמה הזאת צריך להתמודד בשני מישורים.

מישור ראשון, עצם הדילמה: מה עדיף, 100% מהארץ או מדינה 100% יהודית.

אבל המישור החשוב יותר הוא מאיזו משתי האפשרויות יהיה לנו יותר קל להתקדם הלאה לקראת 100% מהארץ שהיא 100% יהודית. וזו השאלה האמתית.

כי פה בארץ לעולם לא נגיע למצב סטטי. זה בלתי אפשרי. כל מי שחושב שהוא יוכל להגיע פה בארץ למצב קבע שישאר לעולם – משלה את עצמו. המציאות בארץ לעולם תהיה דינמית. כל הסדר שנגיע אליו, הוא נקודת פתיחה לשני הצדדים להתקדם לשלב הבא מבחינתם. אין סיכוי לקבע בארץ ישראל. כל הסדר קבע יופר במוקדם או במוקדם יותר. לא תתכן שום נוסחה שתשאר סטטית לאורך זמן. כאשר אנו שואלים מה עדיף עכשו, השאלה היא מאיזה מבין שתי האפשרויות יהיה לנו יותר קל להתקדם לשלב הבא.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
איזה מכה. אני מוכן אפילו לקבל בחזרה את בוגי
דודי | 19-11-2016 21:12
נוכל שגונב קולות ימין
2
תפסיקו לחיות בדמיון שמדינת ישראל היום היא 100 אחוז יהוד
מתניה | 22-11-2016 1:21
יהודית. למעשה, בכל שאלה משפטית היום יש שויון עד עדיפות (העדפה מתקנת) לערבי ישראלי על פני היהודי.