בניגוד לכל מה שסקרי דעת הקהל הרעשניים ניבאו, נבחר מר טראמפ להנהיג את האומה שבינתיים מהווה עדיין המעצמה הגדולה בעולם העמים. ואני אינני נביא ולא בן נביא (לצערי או לשמחתי) כדי לנבא מה תהיה השלכה זו עבור עם ישראל במדינתו ובעולם כולו, כי זה החשוב. מאידך, כיון שהתבקשתי להגיב למציאות חדשה זו, אומר כמה מסקנות חשובות לנו שיש להסיק בעקבות בחירה זו. לגבינו מסקנות אלה אינן שייכות לתחום ה'אינטרסים' היהודיים, אלא לתחום המוסרי והערכי דווקא, והן רבות.
קודם כל ראינו פעם נוספת עד היכן האומה הגדולה בעמים מסוגלת לרדת אתית וערכית לשפל המדרגה, והכל רק למען כבוד ומעמד. רוב העולם חש בושה וכלימה למול ירידה מוסרית זו שלא נראה כדוגמתה עד היום, והיא מזכירה לנו מה שאומרים רבותינו על נבוכדנצר בשעת שיא שלטונו: סטיות מפלצתיות, אכזריות ועוד ועוד. ובכן המעצמה הגדול של היום צעדה בדרכו השפלה. אבל דבר אחד חייב לזעזע את כולנו, והוא שכל השפלות הזו נלמדה ממה שמתרחש כאן בארצנו. מי לימד לעיתונות האמריקאית להוציא החוצה כל פגם, כל שפלות, ללכלך בכל אמצעי אפשרי, לחדור לחדר שינה של כל אחד ואחד ולנסות לדלות משום ניצני סדום ועמורה או קרוב לכך, אם לא העיתונות הישראלית המגוייסת לאג'נדות ידועות?! מי לימד לארה"ב לפרסם סקרים שקריים (מילים נרדפות ככל הנראה) אם לא העיתונות הישראלית שנהגה בדיוק ככה בבחירות האחרונות, ונחלה בדיוק את אותה מפלה 'מבישה' לטעמה?! ניסחתי כתב אישום חמור?! הוא מרוכך ביחס לאמת.
למדנו גם כן איך על גבם של נציגי ציבור הבכירים ביותר בעולם תלויים לעיתים לא רק קופת שרצים, אלא מחסני קופות שרצים (אם להאמין לכל הדיווחים וההשמצות העיתונאיות), ובכל זאת עמים שלמים אינם בוחלים בבחירת נושאי קופות אלה.
ועתה לגבי עתידנו כאן. לב מלכים ביד ה', ואין אנו יודעים סיבת ההחלטה האלוקית הזו, אבל נקודה אחת חשובה ביותר. התפטרנו משונא ישראל ומממשיכי דרכו, על אף שנדמה לי שאם קלינטון הייתה נבחרת היא הייתה ככל הנראה תומכת בנו יותר מה'אמרגן' שלה, אובמה. בזה יש כבר רווח מסויים. מאידך, ייתכן שזהו עת התעוררותה והתחזקותה של האנטישמיות בארה"ב, אך לדאבוננו הרב, אינני בטוח שלא יהיה זה סימן להצלת אחינו שם מהתבוללות נוראה, האוכלת בכל פה כיום שם גם בחוגים החרדיים.
לצערנו, 'יהדות השוט' הייתה תמיד קרש הצלה אחרון עבור יהודים רבים. סרטר כתב ספר שלם להסביר זאת. זו תהיה עבורם הזדמנות לבירור זהותם ולשיבה למקור, ולכן גם עבורנו יושבי ארץ הקודש.
דבר אחד חוששני שיתרחש, והוא שלא יהיה מעתה לעולם חיים קלים במיוחד. ומה שנשאר לנו הוא לא לחכות, אלא לבסס את עצמנו זהותית וערכית כדי לעצב העתיד הנכון עבור עם ה'.
=======
הרב ד"ר אליהו זייני הוא ראש ישיבת ההסדר 'אור וישועה' בחיפה
מה דעתך בנושא?
7 תגובות
1 דיונים
דנה ב.
לא מסוגלים לחשוב בעצמם. ולא אתפלא אם כולם תלמידיו. אבינעם הגיב לדברי הרב, וזהו. תירגעו. לא כל מי שלא מסכים עם הרב שלכם הוא טיפש וכו'. ולעצם העניין, הרב זיני לא אמר כאן...
לא מסוגלים לחשוב בעצמם. ולא אתפלא אם כולם תלמידיו. אבינעם הגיב לדברי הרב, וזהו. תירגעו. לא כל מי שלא מסכים עם הרב שלכם הוא טיפש וכו'. ולעצם העניין, הרב זיני לא אמר כאן משהו מיוחד. תקראו שוב אם יש פה דברי הלכה או סתם מחשבות. תירגעו.
המשך 17:25 13.11.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אייל
מעיון בתגובותיך ניכר כי נחפז אל. המקלדת הינך, וחפץ להשליט דעתך ורמתך התורנית-בינונית ומטה אל כלל הצופים. ק"ו כאשר מעיז מאן דהוא המכנה עצמו שומר תו"מ לפעור פיו כנגד...
מעיון בתגובותיך ניכר כי נחפז אל. המקלדת הינך, וחפץ להשליט דעתך ורמתך התורנית-בינונית ומטה אל כלל הצופים. ק"ו כאשר מעיז מאן דהוא המכנה עצמו שומר תו"מ לפעור פיו כנגד ת"ח ענק כהגר"א זיני שליט"א. אין לך בכלל תחילת מושג במידת גדלותו ובטח שלא במידת האמת שלו. ולגופם של דברים שטענת, אם באמת משלומי אמוני ישראל אתה, אין הדברים בכלל שווים תגובה ולא חצי תגובה, ורואים אנו מכאן את רמתו התורנית של הכותב, אך הייתי ממליץ לך בחום רב לישב עם תלמיד חכמים אמיתי (מן הסוג שאינם צריכים ללבוש "פראק" בגלל שהוא "משיב" בישיבה קטנה בסדר ערב ברוטציה…) וללבן את הסוגיא. אל תדאג הגר"א זיני יקבל בחום את התנצלותך ותשובתך..
המשך 11:13 10.11.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ישראל רול
יהודי יקר אבינעם גש להלכה וברר מה הנך יכול לעשות במצב של ביזוי תלמיד חכם כלומר מהי התשובה והכיצד מבצעים אותה וככה השם בעזרת השם ימחל לך שנית תגובתך בהוספת...
יהודי יקר אבינעם גש להלכה וברר מה הנך יכול לעשות במצב של ביזוי תלמיד חכם כלומר מהי התשובה והכיצד מבצעים אותה וככה השם בעזרת השם ימחל לך שנית תגובתך בהוספת הרמבם מראה את חוסר הבנתך הגמור בכל הקשור למי או מהם דעותיו של הרמבם לידיעתך מה שהרמבם כתב צריך להבין את העומק והוא שאכן שהאדם יש לו יכולת בחירה זה אכן נכון אך הדבר שאינך תופס הוא עד כמה ומהם הגורמים המשפיעים על יכולת בחירה זאת. ובכלל כל מעשיו של אדם אינם נובעים רק מבחירתו שלו נטו נטו אם היית מבין קצת בתורה אפילו קצת יותר מפשט המילים היית מבין שהאדם על כל ענייניו בחירותיו וגובה קומתו הוא ייצור בעל נפש רחבה פב רחב בשפה שלנו שמושפע מאירועים קודמים שאין לא יכולת והבנה בהם כי זהו איזור סגור אצלינו עד שנעמוד מול בורא עולם ונמסור לו את הדוח על מה עשינו בעולם
המשך 09:34 10.11.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלון
אבינועם, האם עלינו להבין מדבריך שאתה מחזיק עצמך גדול, או אולי בצניעותך כי רבה, שקול לרב?! האם אתה סבור כי הרב בקי בדברי הרמב"ם פחות ממך? אולי כוח עיונו של הרב אינו...
אבינועם, האם עלינו להבין מדבריך שאתה מחזיק עצמך גדול, או אולי בצניעותך כי רבה, שקול לרב?! האם אתה סבור כי הרב בקי בדברי הרמב"ם פחות ממך? אולי כוח עיונו של הרב אינו מתעלה למעלת גודל עיונך בדברי הרמב"ם ושאר רבותינו, בעניינים פשוטים ונהירים כמו השגחתו של ה' יתברך על עולמו ושאר "זוטות" מכבשונו של עולם?! אחרי הכל, מה כבר מבין בהשגחה, בבחירה חופשית וכדומה, מי שמוסר כל חייו את כל חייו על עיון הלכתי והגותי בסודות תורתינו הקדושה, לשם זיכוי הרבים, והוא גם, על הדרך, דוקטור במתמטיקה (מקצוע השמור כידוע לחסרי השכל), לעומתך, שאתה כאמור "עובד את השם ומקיים את התורה כהלכה"? הרי יש, בעולמנו, זכות הבעת דעה לכל אחד, או כפי שאומרים זאת רבותינו "על מה חרבה ירושלים? על השוותם גדול וקטן" (סליחה אם הציטוט אינו מדוייק)... האם שקלת שכאשר חז"ל מדברים במי שאינו חולק כבוד לחכמים, ובגודל עונשו, הם אינם מוציאים מן הכלל, את מי שמכנה את הרב 'הנכבד' בראשית דבריו, אך כעבור שני משפטים, קורא 'מטופש' לשימושו של הרב בדבריהם, וכעבור עוד משפט קובע נחרצות ש'אין לך דבר נאצה וחירוף וגידוף גדול מדבר השטות הזאת'? כדאי אולי להביא בחשבון שהלכה אינה דבר טכני, ושכדי לקיימה, לרצון ה' יתברך, יש תחילה לחלוק כבוד ליראיו ולחושבי שמו... אז לפני שאתה שולח תלמידים לעיין בהלכות תשובה, קיים בעצמך את מאמר חכמינו "אם רץ לבך – שוב למקום" ושוב למקום.
המשך 01:47 10.11.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלעד
הכותרת שלכם לא מתאימה לדברים המורכבים של הרב. הוא דיבר בעדינות על חוסר המוסריות הבוטה של המועמד החדש ועל אי הבהירות של היחס ליהודים ולישראל ולאנטישמיות מתחדשת ואתם תפסתם כותרת שמפספסת ומדגישה משהו...
הכותרת שלכם לא מתאימה לדברים המורכבים של הרב. הוא דיבר בעדינות על חוסר המוסריות הבוטה של המועמד החדש ועל אי הבהירות של היחס ליהודים ולישראל ולאנטישמיות מתחדשת ואתם תפסתם כותרת שמפספסת ומדגישה משהו שהוא רק יותר צבעוני
המשך 20:48 09.11.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אורן
צריך לומר "נפטרנו משונא ישראל" ולא "התפטרנו". רק מעבודה מתפטרים.
16:54 09.11.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דוד א
יש לומר "למד" ולא "תלמד". אז.... פעם הבאה לפני שאתה מעיר למישהו וכ"ש לרב בישראל- תחשוב כמה פעמים.
15:34 10.11.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר