טראמפ לקלינטון: "אם אבחר, אכניס אותך לכלא"

טראמפ לקלינטון: "אם אבחר, אכניס אותך לכלא"

על רקע פרשת הקלטת הלילה נערך עימות בין המועמדים לנשיאות במה שנרשם כעימות הסוער ביותר בתולדות ארצות הברית. על פי סקר CNN נצחון לקלינטון

עימות סוער: "אם אבחר, אכניס אותך לכלא"
  (צילום מסך מתוך יוטיוב)

כשהוא עוד מנער מעליו את פרשת הקלטת, בה הוא נשמע מדבר על נשים בצורה גסה ומזלזלת, הלילה (בין ראשון לשני) נפגש המועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ, לעימות השני מול המועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון, במה שכבר תואר ברחבי ארצות הברית כעימות הסוער ביותר בתולדות הבחירות לנשיאות.

כמובן שהנושא הראשון איתו נפתח העימות היה פרשת הקלטת, אליו בחר טראמפ להגיב תוך כדי שהוא תוקף את ביל קלינטון בעלה של הילרי. "אם אתם מסתכלים על ביל קלינטון – יחסו לנשים בעייתי משלי, לא היה מישהו בתולדות הפוליטיקה שלנו שהתעלל כך בנשים", במהלך העימות הוא טען שוב ושוב כי קלינטון שקרנית ורמאית וכי היא רק מדברת ומדברת מבלי לעשות כלום – אבל ספג נזיפות ממנחי העימות על כך שהוא אינו משיב ישירות על השאלות המופנות אליו.

לגופם של דברים הגיב טראמפ כי "זו הייתה שיחה פרטית ואיני גאה בה. התנצלתי בפני משפחתי והעם האמריקני. אני בוודאי לא גאה בזה, אבל זו שיחה פרטית. אני נבוך מזה מאוד, אני שונא את זה, אבל זו שיחה פרטית". את ההתנצלות הוא סיים בסטייה מוזרה מהנושא: "אני אנצח את דאעש, אנחנו נביס את דאעש". המנחה הקשה עליו ושאל שוב ושוב אם אכן נישק נשים בניגוד לרצונן כפי שנשמע אומר בהקלטה, ורק לבסוף השיב טראמפ: "לא עשיתי זאת". הוא ניסה להסיט את הדיון פעם נוספת לעיסוק בכלכלה ובדאעש.

גם קלינטון התייחסה כמובן לפרשת הקלטת – היא ציינה כי בדרך כלל למרות חילוקי הדעות שלה עם רפובליקנים היא אינה חושבת שהם לא-ראויים, אבל במקרה של טראמפ היא הבהירה כבר בתחילת המרוץ שהוא אינו כשיר להיות נשיא: "ראינו את דונלד מדבר על נשים, על מה שהוא חושב עליהן ועושה להן. הוא אומר שהסרטון אינו מייצג את מי שהוא באמת אבל אני חושבת שברור לכולם שהסרטון מייצג בדיוק את מי שהוא, כי ראינו זאת לאורך הקמפיין – ראינו אותו תוקף נשים, ראינו אותו מביך נשים בטלוויזיה ובטוויטר, ראינו אותו אחרי העימות מבזבז שבוע על העלבת מיס יוניברס לשעבר. אבל לא רק זה מטיל בספק את כשירותו להיות נשיא – הוא העליב גם אוכלוסיות אחרות: מהגרים, נכים, מוסלמים וכל כך הרבה אחרים. אני רוצה להעביר מסר לכל ילד וילדה ולכל העולם: אמריקה כבר גדולה, אבל אנחנו גדולים כי אנחנו טובים – ונכבד זה את זה ונעבוד זה עם זה ונחגוג את השונות והגיוון שלנו". טראמפ ביקש להשיב ואמר בבוז על דברי קלינטון: "אלה רק מילים, חברים, אלה רק מילים, אנחנו שומעים אותן (ממנה) כבר שנים".

טראמפ נשאל שוב על הדברים שאמר על נשים בקלטת שנחשפה ואז עשה את שאיים והסיט את הדיון לבעלה של יריבתו הדמוקרטית: "אם אתם מסתכלים על ביל קלינטון – הדברים שהוא עשה לנשים קשים יותר משלי, לא היה מישהו בתולדות הפוליטיקה שלנו שהתעלל כך בנשים. לא משנה מה תגידו". הוא הזכיר כי הילרי קלינטון עצמה ייצגה נאשם באונס של ילדה בת 12, שהלילה – כאישה בוגרת – התייצבה לצדו במסיבת העיתונאים של "מותקפות ביל קלינטון" לפני העימות.

קלינטון השיבה: "כל כך הרבה דברים ממה שהוא אמר עכשיו לא נכונים". היא תקפה את טראמפ על שהוא עוסק בנושאים שוליים ואישיים במקום בסדר היום האמיתי שמטריד את האמריקנים: "אני נזכרת במה שחברתנו מישל אובמה אמרה לי – כשהם יירדו נמוך, תעלי גבוה. הוא מעולם לא התנצל על כלום בפני אף אחד. הוא לא התנצל בפני בני הזוג חאן, ההורים המוסלמים השכולים שבנם החייל נהרג בשירות ארה"ב בעיראק ושטראמפ תקף אותם במשך שבועות בגלל דתם". הוא השיב לה כי היא זו שחייבת התנצלות לנשיא אובמה על כך שהחלה את הדיבורים על כך שהוא אינו יליד ארה"ב במהלך הפריימריז הדמוקרטיים ב-2008.

בניגוד לעימות הראשון, הפעם ישראל לא הוזכרה כלל, כשהעימות עסק ברובו באישיות המועמדים. לפי סקר CNN שתומך בגלוי בקלינטון גם הפעם רוב מוחץ של הצופים – 57% – סבורים שקלינטון ניצחה בעימות ו-34% סבורים שטראמפ ניצח.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
סוף סוף אני קצת מבין ....
אבישי | 10-10-2016 9:19
איך יצא שאחשוורוש מלך על חצי עולם ....אפשר להיות סתום או סתומה העיקר שעוברים מסך
2
אז מי למעשה עדיף לנו?
| 10-10-2016 9:24