ההורים קבעו: המאפיינים החשובים ביותר של בית-ספר טוב לילדים - סרוגים

ההורים קבעו: המאפיינים החשובים ביותר של בית-ספר טוב לילדים

הישגים טובים במקצועות הליבה או רמת אלימות נמוכה? שביעות רצון גבוהה של תלמידים ומורים או חוות דעת חיוביות של הורים? צפו בתוצאות סקר "החזרה ללימודים" שערך אתר מדלן

25.09.16 21:01  כ"ב באלול תשעו
ההורים קבעו: המאפיינים החשובים ביותר של בית-ספר טוב לילדים
  כל המידע נגיש בהקלקה על העכבר (צילום אילוסטרציה: Yonatan Sindel/Flash90 )

לרגל פתיחת שנת הלימודים, ערך אתר מדלן סקר טלפוני מיוחד, המיועד להורים לילדים בגילאי בית ספר, במטרה למצוא את המאפיינים שלדעתם הם החשובים ביותר לבית ספר מצליח.
ההורים התבקשו לדרג את מידת החשיבות שמייחסים לפרמטרים שונים בסקאלה של 1-5
(1-ממש לא חשוב, 5-חשוב ביותר).

לפי ממצאי הסקר, הקריטריון החשוב ביותר לדעת ההורים הוא רמת אלימות נמוכה, שקיבל את הציון הממוצע הגבוה ביותר, 4.7/5, ובכך עקף את פרמטר רמת הישגי התלמידים במקצועות הליבה (מתמטיקה, מדעים ואנגלית) שקיבל ציון ממוצע של 4.2/5.

שני הפרמטרים הבאים בדירוג, עם ציון ממוצע זהה של 4/5, הם רמת שביעות רצון גבוהה בקרב תלמידים ורמת שביעות רצון גבוהה גם בקרב המורים.

הפרמטר שקיבל את הציון הממוצע הנמוך ביותר ברמת החשיבות, 3.7/5, הוא חוות דעת חיוביות של הורים לתלמידים הלומדים בבית הספר.

מדלן
מדלן 2

madlan 5.jpg

מדלן 3

אחד מהנושאים המעניינים שעלו במסגרת הסקר נוגע לחוסר המודעות של ההורים לעובדה שכיום רוב המידע על אותם פרמטרים חשובים הוא נגיש ושקוף.
בתוך כך, לפי ממצאי הסקר עולה שכ- 67% (!) מהנשאלים ענו שלהערכתם קיים מידע שהוא נגיש לציבור לגבי 0-2 פרמטרים מתוך ה-5 שהוצגו בפניהם בלבד.

מדלן 4

 

רוה איתן, סמנכ"ל המחקר באתר מדלן: "מהסקר עולה כי מעל לשני שליש מהציבור לא מודעים לכך שישנו מידע רחב על בתי הספר שזמין באינטרנט.

בהקלקה על העכבר ניתן היום לקבל באתר מדלן תמונה מקיפה על רמת הישגי התלמידים במתמטיקה ואנגלית, רמת שביעות הרצון של התלמידים והמורים, שיעור תקריות אלימות, מספר זכאים לבגרות ופרמטרים חשובים נוספים.

העובדה שהציבור מציין שנושא החינוך הוא גורם מכריע בבחירת סביבת המגורים מבהירה כי ברגע שאנשים יהיו מודעים לכך שהמידע על בתי הספר זמין הם יסתייעו בו."

עוד בחן הסקר, האם בדקו ההורים את רמת בית הספר באזור בעת תהליך חיפוש הדירה. מהנתונים עולה שכ- 25% מהנשאלים ציינו שלא בדקו כלל את רמת החינוך של בתי הספר בשכונה במהלך חיפוש הדירה, והיתר (כ- 75%) ענו שבדקו זאת.

בתשאול ההורים על אופן הבדיקה, נמצא ש-3 הדרכים הנפוצות להכרות טובה יותר עם הרמה של בית הספר, הן ביקור בבית הספר ופגישה עם סגל ההוראה, תשאול השכנים בבניין אודות בית הספר השכונתי ובדיקת ההישגים של בית הספר על פי נתוני בחינות המיצ"ב.

למפת ההישגים בבחינות המיצ"ב 2015 לחצו כאן

כתיבת תגובה

הוספת תגובה - סרוגים
הדפסה

שם

נושא

תוכן

תגובה 1
הצג את כל התגובות