אתגר לנפתלי בנט: מועמד חדש יודיע על ריצה לראשות הבית היהודי

אתגר לנפתלי בנט: מועמד חדש יודיע על ריצה לראשות הבית היהודי

על רקע המפקד המנומנם בבית היהודי, לסרוגים נודע כי בשבועות הקרובים יודיע גורם בציונות הדתית בעל רקע צבאי ותורני על התמודדות ישירה מול נפתלי בנט על הנהגת המפלגה

מועמד חדש יודיע בקרוב על ריצה מול נפתלי בנט
  (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

המפקד בבית היהודי. לסרוגים נודע כי בשבועות הקרובים יודיע גורם בציונות הדתית על התמודדות ישירה מול נפתלי בנט על הנהגת הבית היהודי.

מאחורי הקלעים כבר מכינים פעילים במפלגה וקבלני קולות את השטח וכרגע הם עוסקים בשלב השכנוע, כדי שיסכים למהלך. בחודשים האחרונים העלו פעילים מאוכזבים בבית היהודי מספר שמות להתמודדות אפשרית מול בנט, אחד מהם למשל היה הרב הצבאי הראשי היוצא הרב רפי פרץ, שדחה את האפשרות להצטרף לפוליטיקה על הסף.

לסרוגים נודע הדמות החדשה שתיכנס למערכה המגזרית מוגדרת כאישיות חינוכית-תורנית עם עבר צבאי ו"ברזלים על הכתפיים" ושמחוברת היטב לצעירים. "זה לא יהיה אלמוני כמו שמעון אור או יהודה כהן שאף אחד לא שמע עליהם ולא ישמע עליהם" אומר אחד הפעילים שדוחף את המועמד, "זה מועמד שמגיע מהצד התורני, אבל יש לו דיבור עם הנוער ועם החילונים. ".

עד לפני מספר חודשים, הדיבור בבית היהודי היה שכל מועמד רציני (לדוגמה יוני שטבון, אם היה רץ בבית היהודי ולא פורש ליחד) היה זוכה ל-25% מהקולות בפריימריז, גם בלי קמפיין מאסיבי. כעת עם הכרזת פתיחת ספר הבוחרים מחדש, השאיפה של הפעילים היא לנצל את המפקד המנומנם של הבית היהודי, שבינתיים לא ממריא כדי לעשות חריש בישיבות, באולפנות, במכינות ובמדרשות. כמה ראשי ישיבות שיביעו תמיכה במועמד החדש, ייצרו בידול בינו לבין בנט. השלב השני הוא יצירת הכוח וחבירה לקבלני הקולות וחברי מרכז ופעילים ותיקים שהביעו גם אכזבה מהתנהלותו של בנט.

דווקא יועיל לבנט

לבנט עצמו המהלך דווקא יכול להועיל, חוסר התחרות בתוך המפלגה גורם גם לחוסר עניין ולמיעוט מתפקדים. קשה להאמין כי המפלגה תצליח לשחזר את מספר המתפקדים הנוכחי – 70,000, ודווקא כניסה של גורם חדש, יכולה להדליק את השטח ולהביא את מאסת המתפקדים שבינתיים לא ממהרת לחזור ולהתפקד מחדש. בהפוך על הפוך – האיום הישיר על מעמדו של בנט, יכול דווקא להזיק למועמד החיצוני ולהועיל לבנט לסחוף אחריו את המפלגה בדרך לבחירות הבאות.

אתמול פרסם מזכ"ל הבית היהודי ניר אורבך, את מועדי סיום ההתפקדות. מועמדים חדשים שירצו להיבחר למוסדות המפלגה או לרשימה לכנסת – יצטרכו להתפקד עד לסוף חודש אוקטובר. מתפקדים חדשים שרוצים רק לבחור במוסדות המפלגה, או מתפקדים ותיקים שרוצים לבחור ולהיבחר יוכלו לעשות זאת עד לסוף שנת 2016. לאחר מכן ספר המתפקדים הישן יימחק, וכל מתקפד יזדקק לתקופת אכשרה של 16 חודשים לפני שיכול להתפקד.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
רפי פרץ נבחר כי רקד עם המגרשים בגוש קטיף-נבחר ע"י ברק
רק לא פרץ | 13-09-2016 18:34
בתור רב ראשי בצהל הוא נכשל ולא היה בדיוק הכי מוצלח. אגב, הוא לא מגיע לסוליה של בנט בכל המובנים .
2
ועכשיו ברצינות
איציק | 13-09-2016 19:47
נניח שאותו מעומד ינצח וגם אם לא אז במערכת הבחירות הבאה השאלה מה יעשה/ו בנט/שקד ?! יקבלו את דין הבוחר או שאולי יפרשו לביתם או יתמודדו ברשימה עצמאית?! לי ברור שבנט ושקד נמצאים בבית היהודי רק כי הם שולטים שם ביום שזה יגמר אז הם ירקו לבאר
3
זכור ואל תשכח
מנחם | 13-09-2016 20:13
לכל המתפקדים והבוחרים . תזכרו ואל תשכחו כמה כח פוליטי היה לכם לפני הגעתו של בנט . אל תהיו צודקים תהיו חכמים
4
בבחירות הקודמות היו לרב שמעון אור כ12 אחוז והבית היהודי
| 14-09-2016 8:25
הסתירו את זה
5
בטח עוד הר המורניק שמומחים לעשות פילוגים ולא מעשיים!
הזוי! | 14-09-2016 8:29
שיהיה חבר כנסת ישתפשף ואז ... עוד אפי איתם? קצל'ה? אנשים נפלאים אבל קפצו להנהגה לפני להיות חפ"ש! גם אם הוא היה ראש מכינה ... או כמה ברזלים על הכתפיים ובעל כרם .... ואז יחבור לישי?! אבל יתרון אחד גדול - הוא עוקף את האיחוד הלאומי משמאל ואם הוא יתפקד לבית היהודי גם כל האיחוד הלאומי יתפקדו ... ויתאחדו ושלום על ישראל .... כמו כן, כדאי להוסיף לכל מי שמעוניין להתמודד ולהשפיע שלא עוברים מפלגה לפני הבחירות ...
6
כותרת סנסציונית,התוכן מלמד שאין כלום
| 14-09-2016 10:07
בקרוב יודיע גורם מסוים שהוא רץ, אם רק יצליחו לשכנע אותו. בקצור: הוא לא רוצה לרוץ. יש מסביבו כל מיני כאלה שרוצים שהוא ירוץ. אבל בינתים מסתמן שהוא לא ירוץ.