פשיטה משטרתית על ישיבה באחד מישובי בנימין - סרוגים

פשיטה משטרתית על ישיבה באחד מישובי בנימין

כוחות גדולים של משטרה פשטו הבוקר על ישיבה בישוב נחליאל שבבנימין, ביצעו מעצרים ופצעו מספר תלמידים. עו"ד קידר מחוננו: "המשטרה לא היתה עושה את זה בבית ספר בתל אביב"

author-image
פשיטה משטרתית על ישיבה באחד מישובי בנימין
  (צילום: ארגון חוננו)

כוחות משטרה גדולים פשטו הבוקר (ב') על ישיבה בישוב נחליאל, עצרו ארבעה קטינים ופצעו תלמידים.

על פי הדיווחים שהגיעו לארגון חוננו, הכוחות, שכללו את בלשי היחידה לפשיעה לאומנית במחוז ש"י וכן כוחות יס"מ, הגיעו בסביבות השעה 7:00 בבוקר לישיבה והחלו לבצע מעצרים של תלמידים כבני 14 הלומדים בישיבה, חלקם ככל הנראה באמצעות צווי מעצר, אך חלק מהעצורים נעצרו ללא שהוצגו צווים בעניינם. צוות הישיבה דיווח על אלימות קשה שהפעילו השוטרים ומספר תלמידים שנפצעו.

בסביבות השעה 9:30 עזבו הכוחות את הישוב לאחר שעצרו ארבעה תלמידים. אחד העצורים נחבל בצורה קשה בפניו ודיווח כי בלש משטרה הטיח את ראשו באבנים. השוטרים מנעו מחובש תושב הישוב לטפל בקטין הפצוע.

בארגון חוננו מציינים כי שניים מהקטינים שנעצרו באמצעות צו מעצר עוכבו אתמול בידי שוטרים בדרכם לישיבה אולם השוטרים לא מימשו את צווי המעצר ושחררו אותם.

בארגון חוננו מציינים כי בשבועות האחרונים הוזמנו אנשי צוות ותלמידים מהישיבה לעדות בימ"ר ש"י, שם תושאלו על טיול בו השתתפו תלמידי הישיבה לפני מספר חודשים ולטענת המשטרה במהלכו נגרם נזק למערכת צינורות של ערבים.

בארגון חוננו מציינים כי התנהלות המשטרה אל מול הישיבה כללה איומים והתנהלות לא ראויה. במכתב שהוציא עו"ד עדי קידר מחוננו לימ"ר ש"י בימים האחרונים הוא מתאר כי לפני כחודש ימים הגיעו שוטרי ימ"ר ש"י לישיבה ודרשו לקבל את רשימת תלמידי הישיבה. לאחר מכן החלו להזמין תלמידים לעדויות באמצעות פניות לראש הישיבה. אולם התברר כי החוקרים נקטו איומים ואף סירבו להודיע להורי הקטינים על כך שהם נחקרים במשטרה, והמשיכו להזמין תלמידים באופן אקראי תוך שהם מאיימים כי אם לא יגיעו התלמידים לחקירה המשטרה תפשוט על הישיבה.

ראש הישיבה תיאר כי חוקר שהתקשר ביקש לעדות תלמיד מסוים וכשנאמר לו שהוא חולה אמר כי אם כך ניתן להביא תלמיד אחר. עו"ד קידר כתב כי מדובר "במסע דיג" והתנהלות לא ראויה של המשטרה.

"לא יעלה על הדעת כי המשטרה תגשש באפלה ותחקור ללא שום ביסוס וראיה", כתב עו"ד קידר וביקש כי זימון התלמידים לעדות יעשה מעתה דרכו. "לא הייתם עושים כן אם הייתם סבורים שמדובר בבית ספר בתל אביב".

אולם מתברר כי המשטרה במקום ליצור קשר עם עו"ד קידר בחרה בדרך של פשיטה אלימה על הישיבה.

מהמשטרה נמסר: "הבוקר הגיעו שוטרי משטרת ישראל לביצוע מעצרים של שני קטינים ע"פ צו בימ"ש בישיבה בנחליאל שחשודים באירוע פשיעה לאומנית מהתקופה האחרונה. בזמן הגעת השוטרים לישיבה החלו לברוח מספר קטינים , לאחר מרדף קצר החלו שני נערים לתקוף את השוטרים ונעצרו. סה"כ נעצרו ארבעה קטינים ובמעצר הברחנים נפצע אחד הנערים בפניו. החשודים נלקחו לחקירה ביחידה לפשיעה לאומנית"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
זוועה!!! בחורים מסכנים, מנצלים את מצבם המשפחתי הרעוע
שבי | 12-09-2016 13:19
להורים שלהם אין פה גדול בתקשורת. הבנים קמים מעפר ומחזקים את עצמם ואת גבורתם עם סממנים יהודיים. למה לרמוס אותם???
2
משטרע
| 12-09-2016 17:31
אין הצדקה לפגיעה פיזית בנער בן 14 ויש לתאם עם הוריו את מעצרו או חקירתו לתבוע אישית את השוטרים הפוגעים