הסינגלים שהולכים לכבוש את אלול - סרוגים

הסינגלים שהולכים לכבוש את אלול

משנכנס אלול מרבים במוזיקה יהודית טובה. בחרנו עבורכם את הסינגלים המובחרים ותפסנו לשיחה את היוצרים ישי לפידות ששר הרב קוק וישי ריבו ('השיר הכי רוחני שלי') על יצירה אלול ומה שביניהם

הסינגלים שהולכים לכבוש את אלול
  (צילום: דורון עדות)

חודש אלול רק נכנס ומיטב האמנים בתעשיית המוזיקה היהודית כבר הספיקו לשחרר בימים אלו סינגלים וביצועים באווירת החודש.

בחרנו עבורכם את השירים, שללא ספק הולכים לכבוש לנו את חודש אלול. ואפילו הספקנו לתפוס לראיון ייחודי עבור סרוגים את היוצרים ישי לפידות וישי ריבו.

כי לא רק לשלמה ארצי מותר/ 'המועצת' ואבי סינגולדה

'מועצת השירה היהודית' משחררת את הגרסה שלה לשיר המרגש והידוע 'יש לך כנפי רוח' בו היא מארחת את הגיטריסט האגדי, אבי סינגולדה. המוכר גם כגיטריסט הצמוד והוותיק המלווה את שלמה ארצי, גדול הזמר הישראלי."ידענו שאבי יתחבר עם הפרויקט" אומר ראש 'המועצת',' ישי לפידות בראיון לסרוגים ומספר "בגדול זה שיר שאנחנו מבצעים כבר הרבה מאוד שנים וחשבנו לתת לו אינטרפרטציה משלנו. השיר נבנה בווקאל לגמרי ואז ראינו שחסר לנו משהו שילטף את הלב וחשבנו על גיטרה. אז הבאנו את אבי ופשוט השילוב יצא נהדר".

כנפי רוח – המועצת ואבי סינגולדה

"נורא ניסנו לא לפגוע בלחן, ב'טישיות' של השיר" מספר ישי. בביצוע ניתן לשמוע את המנימליסטיות, שנותנת למנגינה המוכרת לעשות את העבודה ולתת למילים המרגשות להיכנס הישר לתוך הלב.

"בן אָדָם, עֲלֵה לְמַעְלָה עֲלֵה. כִּי כּחַ עַז לְךָ, יֵשׁ לְךָ כַּנְפֵי רוּחַ, כַּנְפֵי נְשָׁרִים",

מקור השיר מגיע מאחד המאמרים המרגשים של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל.

ישי מסכם "השיר עצמו הוא שיר שמרומם נפש, הקלטנו אותו לפני חצי שנה והוצאנו אותו עכשיו, בגלל שאנחנו חושבים שהוא מתאים לחודש אלול, חודש הגילוי העצמי, מציאת הכנפיים האישיות של כל אחד ואחת מאיתנו".

אור החיים/ ישי ריבו

"אור החיים", הוא סינגל מתוך אלבומו השני של ישי ריבו 'פחד גבהים'.

"זה אחד השירים הכי רוחניים שלי" מספר ריבו.

השיר עוסק כולו באהבת התורה ולימוד התורה. אותו משחרר ריבו בתזמון מיוחד- א' אלול. שזה הוא גם זמן חזרתם של בני הישיבות ללימודם בתורה לאחר תקופת בין הזמנים".

"אחרי השיר הזה הבנתי בצורה חד משמעית את הכוח שיש למוזיקה, זה משהו שהוא חודר" מספר לנו ריבו ומסביר "מעבר לכמות הדתיים והחרדיים שאהבו את השיר יש גם המון אנשים חילונים שאהבו את השיר, אני מדבר מדבר בשיר על מושגים שהם בכלל לא הגיעו ממנו, אבל משהו בשיר הזה שובה אותם וזה מאוד מרגש אותי".

מאיפה להתחיל/ גד אלבז

אומנם עברנו לגד אלבז, אבל גם מאחורי היצירה הזו עומד היוצר ישי ריבו שכתב והלחין את השיר הזה. 'מאיפה להתחיל' הוא סינגל שני מתוך אלבום ישראלי חדש שעליו עובד גד אלבז בימים אלו ועתיד להשיקו בשנה הבאה.

זו לא הפעם הראשונה שישי ריבו כותב להיטים לגד לגד אלבז, ביניהם הלהיט 'כבתחילה' שאגב מאוד מזכיר את הפתיחה של הגיטרות בשיר הזה.

בשנתיים האחרונות גד הפך ל'סטאר' בינלאומי ועתיד להוציא אלבום חדש בחודש הקרוב שכולו באנגלית ובספרדית.

הלהיטים הראשונים ששוחררו מהאלבום, בליווי קליפים מרשימים במיוחד "Open Up"  "הבה נגילה" ו"ה' מלך 2.0" עם הראפר ניסים בלאק, מצדיקים ללא ספק את תקופת ההפסקה של גד משירים בעברית. מודים שקצת התגעגענו…

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
איזה שירים יפים , לא מפסיקים לשמוע!!
| 06-09-2016 17:41
לייק ענק!!