ביקורת סרטים לדתיים • 'באש ובמים' - עשוי טוב - סרוגים

ביקורת סרטים לדתיים • 'באש ובמים' – עשוי טוב

ביקורת סרטים לדתיים • 'באש ובמים' - עשוי טוב
  תבשיל ארוך ומהנה (באדיבות סרטי יונייטד קינג)

חי בסרט: ביקורת סרטים לדתיים. לפני 15 שנה בערך, אחותי הקטנה חזרה הביתה בוכה בשבת בצהריים. ילד אחד הרביץ לה וקרא לה בשמות. אחי ואני מיד יצאנו לחפש אותו – הרגשנו נורא גיבורים, "שומרי האחות", ממש.

כל הדרך תכננו ביננו מה נעשה לפרחח. לבסוף איתרנו את המנוול, בודדנו אותו, עימתנו אותו עם מעלליו, הפחדנו אותו כהוגן וזהו… חיכיתם שנרביץ לו אה?.. היינו שני מתבגרים אשכנזים מבית אשכנזי עוד יותר, לא באמת הלכנו לפוצץ אותו מכות, אבל הפחדנו אותו כל כך שהוא פשוט ברח משם בבכי, ומה שהכי חשוב – אחותנו הרגישה נורא חשובה ומוגנת. לא תכננו את זה יותר מדי, זה היה ספונטאני, זה מה שאחים עושים.

באש ובמים

 

באש ובמים

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים

דרמת הפשע החדשה של הבימאי הבריטי דייויד מקנזי היא בדיוק הדבר הזה – משפחה ואחוות אחים. סיפור על האהבה, הקרבה והטירוף שלעיתים פורץ בדרכיה הנפתלות של חברות אמיצה זו. בכישרון רב מוגשת לנו דרמה קשוחה שמגישה, לצד הרבה הומור, סיפור עוצמתי במיוחד.



ליבת הסרט היא שתי מערכות יחסים, הנעות זו לצד זו לכל אורכו.

מצד אחד, טובי (כריס פיין "סטארטק") וטאנר (בן פורסטר "השורד האחרון") שני אחים מטקסס הלא-יכולים-להיות שונים יותר זה מזה. טאנר הוא האח הפרוע ומשולח הרסן שמכיר את הכלא היטב, מהצד הפנימי של הסורגים. בעוד הוא ריצה את עונשו, טובי האח האחראי והשקול, סעד בנאמנות את אימם החולה שגססה מול עיניו בחווה המשפחתית הקטנה שלהם.

כעת, הם רוצים להוריש את החווה לילדיו של טובי, כדי להבטיח להם עתיד טוב יותר מזה של המשפחה שכבר שנים בקושי שורדת. הבעיה היא שהבית משועבד לבנק שנתן לאימם משכנתא ונגש בה ללא רחם בריביות מטורפות. במסע אלים של צדק פואטי הם מבצעים סדרת מעשי שוד בסניפי הבנק במטרה לשלם לבנק את החוב. בכסף שהם שודדים ממנו…

8E9A2360.CR2

שני אחים שונים. (באדיבות סרטי יונייטד קינג)

מערכת היחסים השנייה היא בין מרקוס, השריף המקומי שנמצא רגל וחצי בפנסיה (ג'ף ברידג'ס המצוין) לבין סגנו אלברטו (גיל ברמינגהם) שמנהלים מרדף אחר צמד האחים השודדים.

מה שהופך את הסרט לכל כך טוב הוא יחסי האהבה שנאה בין שני הצמדים הללו. בדיאלוגים מלוטשים, הקנטות ומתחים שבעומקם מסתתרת חיבה עצומה – מלהטטים שני הצמדים הללו בכישרון רב, ומכניסים אותנו בהדרגה לריקוד המשותף והסוער שלהם על הצחוק, הדמע, האובדן והתקווה שבו.

זהו סרט איטי – במובן הטוב של המילה. איטי כמו תבשיל קדירה שהפיתוי להגביר את האש לעוצמה המירבית כדי להחיש את בישולו רב – אך מי שמבין בבישול, יעמוד בפיתוי, ישאיר אותו זמן רב על אש נמוכה. ואז הטעם…. הטעם יהיה משהו כל כך מדויק ונכון.

HR6A2779.CR2

דיאלוגים גאוניים. (באדיבות סרטי יונייטד קינג)

סרטים רבים שניסו לצעוד בקווי העלילה הזו בעבר נפלו למלכודות שסוג זה מציב – עלילה מרוחה שלא מצליחה להחזיק סרט, או לחלופין עומס בדרמה עד כדי קבס. משהו באיזון שבין האקשן והדרמה, ההומור והעצב נעשה כאן בצורה מדודה שמביאה את התמהיל הסופי לכדי שלמות מענגת.

מי מכם שמחפש סרט קיץ טיפוסי עם אקשן מהיר ועכשווי – יתכבד וילך לאחד ממגוון הסרטים המוקרנים בזמן זה של שיא הקיץ אשר כבודם במקומם מונח. אך מי שמחפש מערבון מודרני, שנוגע לא נוגע בז'אנר הקאובויים של פעם, מי ששבע מהמנות הראשונות של סרטי יולי אוגוסט ומוכן למנה העיקרית – אהלן וסהלן. אני איתו באש ובמים.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
משפחה מעניינת
יהודה מ.ד | 04-09-2016 14:17
תמיד כיף לקרוא את כתבותיך. חוץ מזה שיש לך משפחה מעניינת וחוויות מיוחדות...
2
להתרחק מהסרט ומהקולנוע הכל אלימות ופריצות כל הסרטים
א | 28-09-2016 22:30
שהיו בבביקורת גרועיםםםםםםם