דרמה לילית בקבר יוסף: חסידי ברסלב הותקפו וחולצו על ידי כוח צה"ל - סרוגים

דרמה לילית בקבר יוסף: חסידי ברסלב הותקפו וחולצו על ידי כוח צה"ל

אוטובוס של חסידי ברסלב הותקף באבנים לאחר שנכנס למתחם קבר יוסף וחולץ על ידי כוח צה"ל. 32 מנוסעי האוטובוס נעצרו. בן גביר: "כששמאלנים נכנסו לרמאללה איש לא עצר אותם"

author-image
דרמה לילית בקבר יוסף: חסידי ברסלב הותקפו וחולצו על ידי כוח צה"ל
  (צילום: Abir Sultan/Flash 90)

כוח צה"ל הוזעק הלילה (בין שני לשלישי) למתחם קבר יוסף שבשכם לאחר שאוטובוס ועליו 60 מתפללים חסידי ברסלב הותקף באבנים על ידי מחבלים ערבים, וחילץ את המתפללים תוך זמן קצר.

כתוצאה מיידוי האבנים מספר נוסעים נפצעו באורח קל. בנוסף, משטרת ישראל עיכבה לחקירה 32 מנוסעי האוטובוס לאחר שכניסתם למתחם התבצעה ללא תיאום עם כוחות הבטחון.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל מדגיש כי כניסת אזרחים ישראלים לשטחי A הינה מסוכנת ומהווה עבירה על החוק".

במשטרת ישראל גינו את האירוע ואמרו כי "אנו רואים את האירוע הלילה בחומרה רבה, כניסות לא מתואמות ולא תחת אבטחה מסוכנות גם לנכנסים וגם לכוחות הביטחון שנכנסים לחלץ. כניסה לשטח A שלא ברשות הינה עבירה פלילי".

עורך הדין, איתמר בן גביר, המייצג את חסידי ברסלב שנכנסו הלילה לקבר יוסף מסר ל'סרוגים' כי יש להצטער שהמשטרה עצרה אותם. לדבריו: "כאשר אנשי שמאל קיצוני בראשות אליעז כהן נכנסו לרמאללה איש לא עצר אותם. מוזר שכאשר מדובר בקבוצה של חסידי ברסלב המשטרה נוהגת איפה ואיפה".

"מכל מקום", הוסיף בן גביר, "אני מזכיר שלפי ההסכמים עם הרש"פ חייב להיות חופש גישה למקומות הקדושים ומדינת ישראל לא דורשת קיום הסכם זה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו