הרב אליעזר מלמד, רב היישוב הר ברכה, נשאל האם יש לברך "ברוך שככה לו בעולמו", הנאמרת על ראיית פלאי הבריאה, כאשר רואים ספורטאים שזכו במדליה אולימפית.

בטורו השבועי 'רביבים', המתפרסם בעיתון 'בשבע', כותב הרב מלמד כי "היום מעריצים אנשים יפים ובעלי הישגים ספורטיביים, עד שהנערצים הללו נקראים אלילי יופי או אלילי ספורט. על ידי הברכה אנו מזכירים שגם התופעה המופלאה והמיוחדת הזאת היא ממנו יתברך".

הרב מלמד עמד גם על דגשי הברכה והסביר כי הברכה מתייחסת רק לראייה במציאות ולא דרך תמונה או סרט.

עוד הסביר הרב כי אפשר לברך גם כשרואים את הזוכה לאחר התחרות ולאו דווקא כשצופים בו מתחרה.

נתניהו מקבל את המשלחת האולימפית

[[[http://www.srugim.co.il/wp-content/uploads/2016/08/ביבי-והגודו.mp4]]]

(צילום: איתי בן אור, לע"ם)

ברכה גם על ספורטאיות

"באולימפיאדה, שאליה מתאספים ספורטאים מכל העולם, יש לברך רק על ראיית האלופים – בעלי מדליות הזהב, שהם המיוחדים במינם", כתב הרב מלמד. באותה נשימה הוסיף כי "בכל ארץ וארץ אפשר לברך על האלופים המקומיים, כי שם הם המיוחדים בתחומם".

על האפשרות לברך את הברכה על ספורטאית שאינה לבושה בצניעות כתב הרב מלמד: "לאחר התחרות, כאשר איש נפגש בספורטאית בעלת הישגים מוכחים שלבושה בצניעות והוא מתפעל מהישגיה, הוא יכול לברך. כך יכולים גברים דתיים ומסורתיים שמשמשים בתפקידים ציבוריים, כגון שרים, חברי כנסת וראשי עיריות, לבטא את הערכתם גם לאלופות ספורט".

הרב מלמד המשיך להסביר וכתב: "באנשים שהגיעו להישגים ספורטיביים מיוחדים יש שילוב של כישרון טבעי ומאמץ אנושי, שעל ידו הצליחו לבטא את הכישרון הטבעי".

בנוסף, אף שההלכה קובעת כי את הברכה יש לומר פעם בחודש, הרב מלמד טען שאין מניעה לברך על כל ענף וענף בתחרויות האולימפיאדה בנפרד. "מי שרואה אלוף לריצה קצרה – יברך, והרואה אחר כך אלוף לריצה ארוכה – ישוב ויברך, וכן לגבי כל הענפים הנפרדים זה מזה. על כל אחד ואחד מברך המתפעל ברכה מיוחדת. אבל אם יראה את כולם יחד, כגון בטקס הסיום של התחרויות – יברך ברכה אחת על כולם".