התגובה ל'צו 1': 'מלשינון' נגד כניסת גורמים דתיים לצבא - סרוגים

התגובה ל'צו 1': 'מלשינון' נגד כניסת גורמים דתיים לצבא

מנכ"ל תנועת 'ישראל חופשית', מיקי גיצין, הודיע כי בכוונתו להקים "מלשינון חילוני" וזאת כתגובה להקמת ארגון 'צו 1': "אנחנו צריכים להיות על המשמרת בעניין הזה כי בסופו של דבר זו אחריות שלנו לשמור על האיזון הזה"

author-image
התגובה ל'צו 1': 'מלשינון' נגד כניסת גורמים דתיים לצבא
  ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Gershon Elinson/FLASH90)

מנכ"ל תנועת 'ישראל חופשית', מיקי גיצין, הודיע הערב (שלישי) כי בכוונתו להקים "מלשינון חילוני" וזאת כתגובה להקמת ארגון 'צו 1' שתכליתו הוא איסוף תלונות על אירועים ומקרים בהם חיילים נפגעו בזכויותיהם המסורתית והדתית.

"המאבק שמתקיים היום על צה"ל הוא מאבק על אופי הצבא ואופי המדינה", אמר גיצין לגל"צ. על מטרת "המלשינון" אמר גיצין: "אנחנו קוראים לציבור לפנות אלינו אם הם רואים תופעות שלא עולות בקנה אחד עם רוח צה"ל, כניסה של גורמים דתיים שלא היו קודם. אנחנו צריכים להיות על המשמרת בעניין הזה כי בסופו של דבר זו אחריות שלנו לשמור על האיזון הזה".

מוקדם יותר פורסם ב'סרוגים' כי לאור ריבוי התלונות של חיילים דתיים ומסורתיים על שינוי מגמה ביחס של מפקדי צה"ל על שמירת הערכים והדגשים ההלכתיים, הוקמה עמותה חדשה בשם "צו אחד" שתכליתה, איסוף תלונות על אירועים ומקרים בהם חיילים נפגעו בזכויותיהם המסורתית והדתית.

לאחרונה התעסקה התקשורת במספר מקרים בהם חויבו חיילים דתיים לגלח את זקנם, להאזין להרצאות שאינן הולמות ופוגעות במסורת היהודית, סיורים וביקורים בכנסיות ועוד. גם לאחר שהתלוננו בקרב הרבנים הצבאיים, הפקודות וההוראות נמשכו.

עמותת "צו אחד" שמה לה למטרה לאגור את התלונות שתגענה למוקד מיוחד שהוקם לצורך זה. התלונות ייבדקו והן יועברו כדו"ח שלם לרבנות הצבאית ולמפקדי צה"ל האחראים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אין צורך בדבר מטופש כזה
| 16-08-2016 18:47
כי דברים כאלה פשוט לא קיימים בצבא.