מסורבת הגט: אל תפקירו אותי! עשו משהו למען ה' - סרוגים

מסורבת הגט: אל תפקירו אותי! עשו משהו למען ה'

"אני פונה אליכם חברי הועדה לבחירת דיינים בדחילו ורחימו. אם אתם לא תבחרו דיינים לבית הדין הגדול אני לא אקבל את החופש שלי כי בית הדין הגדול ייסגר ב-15 לחודש, עשרה ימים לפני הדיון שלי. אני מתחננת אליכם, עשו הכל על מנת שאקבל את החופש שלי"

מסורבת הגט: אל תפקירו אותי! עשו משהו למען ה'
  (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

השבוע אמורה להתכנס הועדה למינוי דיינים בניסיון נוסף לבחור דיינים לבית הדין הגדול.

רקע לפני הכינוס פונה מיכל מסורבת גט במכתב מרגש לחברי הועדה למינוי דיינים, לבחור דיינים: "אם לא תבחרו דיינים, הדיון שאמור להתכנס בענייני בבית הדין הגדול ב25 לחודש (עשרה ימים אחרי האולטימטום שהציב בג"צ לביטול בית הדין הרבני במידה ולא ייבחרו דיינים לבית הדין הגדול) למימוש חיוב הגט שקבע בית הדין יתבטל, ואמשיך להישאר מסורבת גט עוד שנים ארוכות. בני יאיר רוצה אח, ואני רוצה בשבילו אחות".

המכתב המלא

אני פונה אליכם חברי הועדה לבחירת דיינים בדחילו ורחימו.

בשבועות האחרונים אני עוקבת בדריכות, אחרי כל בדל מידע שמתפרסם בתקשורת על התכנסות הועדה. כל כמה שעות אני נכנסת לאתרים השונים על מנת ללמוד אם יש חדש בנושא והגיעו להסכמות. הסיבה לעניין הגובר שלי הוא גורלי שעומד מנגד.

אני כבר שנתיים מסורבת גט וזאת מאז שהעזתי ופתחתי תיק גירושין. אני כבר שנתיים מבלה בבתי הדין הרבניים והדיונים לא נגמרים. לפני מספר חודשים היה נראה לי שהגעתי אל החופש והשחרור עם ההחלטה של בית הדין הרבני הגדול לקבוע חיוב גט.

בית הדין נתן את ההחלטה שלו והחזיר אותנו לבית הדין האזורי בפתח תקווה על מנת שיוציא את ההחלטה לביצוע. אלא שבית הדין הרבני בפתח תקווה מסרב להוציא את החלטת בית הדין הגדול לפועל. בשל הסירוב פניתי שוב לבית הדין הגדול ולשמחתי בגלל סירוב האזורי לקיים את פסק הדין של הגדול הזדרז בית הדין הגדול וקבע לי דיון לתאריך ה-25 בחודש. אלא שהבעיה היא כרגע בכם.

אם אתם לא תבחרו דיינים לבית הדין הגדול אני לא אקבל את החופש שלי כי בית הדין הגדול ייסגר ב-15 לחודש, עשרה ימים לפני הדיון שלי. אני מתחננת אליכם, עשו הכל על מנת שאקבל את החופש שלי. אני מאמינה ומקווה שבניגוד למה שאני קוראת בתקשורת לא מדובר בפוליטיקה ומאבקים על חשבון ציבור הנשים והילדים.

אנא פעלו למען בחירת כלל הדיינים ללא הטלת חרמות על דיינים כאלה ואחרים מה שיגרור את ביטול בית הדין הרבני הגדול. אני אם צעירה וכל חיי לפניי. כבר מספר שנים ששמחת החיים שלי נעצרה וחיי הפכו ללופ של ריצה, תקווה ושברון לקבלת הגט המיוחל. אני נעה מתקווה לייאוש. מאמונה לפסימיות.

מנסה להיאחז בכל רב ולפנות לכל חובש מגבעת בתקווה שאולי יוכל לעזור לי להיחלץ מהסבך אליו נקלעתי. הצער הכפול ומכופל פוגש אותי כשאני מתבוננת בבני יאיר הקטן בן השש. העיניים שלו מביטות בי בעצב מידי יום כשהוא שואל אותי מתי אהיה שוב שמחה.
ניסיון להסביר לו שזה תלוי ברבנים של בית הדין לא עולה יפה.

פעם הוא אפילו ראה את הרב הראשי ורצה לגשת אליו על מנת לעזור לאמא שלו לקבל גט אבל נהדף על ידי ההמון שסבב אותו בניסיון לקבל ברכה. יאיר בן שש ורוצה אח חדש, אני רוצה אחות חדשה אבל מה שיבוא, טוב.

בינתיים אנחנו לא יכולים לא את זה ולא את זה, עד שבית הדין הרבני יחליט אחרת.

חיי תלויים בכם

אל תפקירו אותי! עשו משהו למען ה'.

מיכל

==

מנכ"לית מבוי סתום עו"ד בתיה כהנא דרור המובילה את המאבק למען זכויות נשים בבית הדין הרבני ומייצגת את מיכל אומרת כי סבלה של מיכל הוא רק מקרה אחד מבין מאות נשים שחוות את אותו סבל מול בית הדין הרבני.

"הקשיים שמערים בית הדין הרבני רק ממחישים את הצורך במינוי דיינים ראויים  ובעלי כתפיים רחבות שאינם נתונים לחסדי פוליטקאים. המשבר של מינויי הדיינים מצביע על הצורך במערכת עצמאית ובלתי תלויה.

כהנא דרור מוסיפה כי היא מצפה משרת המשפטים לשבור את הכלים בדיון הבא, "הסחבת של אריה דרעי וההתנהלות שלו ברמיסת הציבור הדתי לאומי וחילוני בניסיון לקבוע מי הדיין הדתי לאומי שמקובל עליו ומי לא, מוכיחה כי הוא בעל הבית האמיתי. בידי איילת שקד ומפלגתה הכוח לפעול לשנוי מצב זה , אם הנושא היה באמת בנפשם , ולא בן ערובה לנושאים פוליטיים אחרים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
מייצגת ומייחצנת אותה כמובן עו"ד שמרויחה כסף
| 10-07-2016 15:29
ברכות לבתיה כהנא
יהודית שילת | 11-07-2016 12:52
הלואי שגם אתה תעשה עבודת קודש שכזו ונפרגן לך גם אם תרויח עליה כסף. בהצלחה.
2
או כעת או שנים ארוכות? מזזר ולא אמין.
| 10-07-2016 16:36
3
אם הנבלה כהנא-דרור תפסיק להפריע (לבחוש)
| 11-07-2016 11:27
לא נתקל בשום בעיה וימונו דינים.
4
אנא תסבירי למה את רוצה גט
הרב | 12-07-2016 15:34
אולי בעלך צודק והמקרה לא מצדיק שינתן לך גט. עליך לקיים את המצופה ממך בנאמנות לבעלך אלא אם תשכנעי אותנו שבעלך מועל בתפקידו.
5
הבת של הקיבוצניק
| 12-07-2016 17:47
הבת של הקיבוצניק הרשע בן בנו של היטאלר, הרוצח שלמה "ארז" הלברנץ ימ"ח ראש הכת הקיצונית והאכזרית 'לב טהור' הצליחה לברוח מהכת של המסיונרים ארז ונחמן , והתחתנה עם בחיר ליבה החתן המופלג מוטי כהן נ"י לפני כחודש במונסי, כמובן ללא הוריה העמלקים.