סערת רמי סדן: ש"ס התקפלה ומקפיאה את המאבק - סרוגים

סערת רמי סדן: ש"ס התקפלה ומקפיאה את המאבק

ש"ס מקפלת את המאבק במינוי רמי סדן עם זנב בין הרגליים. לאחר פגישה של יגאל גואטה עם יו"ר הקואליציה הוחלט על הקפאת המאבק עד להחלטת בג"צ בנושא

author-image
סערת רמי סדן: ש"ס התקפלה ומקפיאה את המאבק
  רמי סדן ואריה דרעי (צילומים: מתוך יוטיוב מכון קשר הכנה לבר מצווה, מרים אלסטר - פלאש 90

סערת רמי סדן. ש"ס מקפלת את המאבק.

אחרי שלב ההתקפלות הראשוני, ש"ס ממשיכה לקפל את הזנב, והפעם מודיעה על הקפאת המאבק בתוך הקואליציה.

בצהריים (ד') התקיימה פגישה בין יו״ר הקואליציה ח״כ דוד ביטן מהליכוד לבין ח״כ יגאל גואטה מש״ס והשניים הגיעו לסיכום המקובל על דירקטוריון ערוץ 10, לפיו סדן לא יחל לכהן בתפקידו עד לאחר הכרעת בג"צ בצו הביניים בעתירה אותה הגישו ארבעה סגני ראשי ערים מטעם ש"ס.

"לאחר הכרעה בצו הביניים ישבו נציגי הסיעות (הליכוד ושס) ויגיעו לפיתרון מוסכם בעניין המשך מאבקה של תנועת ש״ס", נאמר בהודעה שיצאה מלשכתו של ביטן.

"לאור האמור לעיל סיעת ש"ס מקפיאה את מאבקה בעניין זה לעת עתה", ותחזור להצביע עם הקואליציה ולהשתתף בישיבות מליאת הכנסת. יש לציין כי כבר אתמול ושלשום ואפילו בשבוע שעבר השתתפו חברי הכנסת של ש"ס בהצבעות חשובות, וסגן יו"ר הכנסת יצחק וקנין אף ניהל את ישיבת הכנסת.

כזכור בשבוע שעבר הודיעה ש"ס כי חברי הכנסת שלה לא יצביעו במליאת הכנסת ולא ישתתפו במליאה עד שראש הממשלה המשמש גם כשר התקשורת יורה על פיטוריו של סדן, בגלל שאמר כי הוא "שונא את ש"ס ואת דרעי הגנב". סדן עצמו ממשיך להכחיש את הדברים והדברים הגיעו לידי כך שביום רביעי נעדרו חברי ש"ס מהצבעות במליאה, כשהגדיל לעשות יגאל גואטה שירד לשדרות כדי למצוא אישה בשם מסעודה  ולהתארח בביתה.

אלא שהפיגוע הרצחני בתל אביב שם את מצעד העלבונות של ש"ס בצד, וכך גם חג השבועות. ביום שישי נפגש ראש הממשלה עם יו"ר ש"ס אריה דרעי והודיע לו כי המינויים בערוץ 10 אינם בסמכותו. הבוקר חזר נתניהו על הדברים כשאמר לפי דיווחים שונים בפורום שרי הליכוד, כי אינו יכול להתערב בנושא רמי סדן בשל ניגוד אינטרסים – סדן היה יועץ התקשורת שלו בעבר.

ביום שני קיימה ועדת הכלכלה בראשות איתן כבל דיון בנושא מינוי סדן, אלא שהיו"ר סגר את הישיבה כמה דקות לאחר תחילתה משום שרמי סדן נעדר מהישיבה בשל מחלה וגם כל בכירי ערוץ 10 לא הגיעו לישיבה.

צפו בכבל נועל את הישיבה

כאמור, ארבעה סגני ראשי ערים מטעם ש"ס – אריאל בוסו, סגן ראש העיר פתח תקווה, נהורי לחיאני, סגן ראש העיר צפת, צביקה כהן, סגן ראש העיר ירושלים וצוריאל ויקטור קריספל, סגן ראש העיר אלעד – הגישו בצהריים עתירה דחופה לבג"צ בדרישה להקפיא לאלתר את מינויו של סדן ליו"ר דירקטוריון ערוץ 10 על "רקע פרסום התבטאויותיו המקוממות והבלתי נסבלות נגד הציבור המזרחי בישראל".

בעתירה שהוגשה על ידי המומחה לזכויות אדם ומשפט מנהלי עו"ד אורי קידר, נטען כי: "לא יעלה על הדעת כי מי שמינויו מוסדר בחוק הרשות השניה ותפקידו נושא אופי ציבורי כה מובהק, משמעותי ומרחיק לכת, אשר אחראי באופן ישיר על הכתבת סדר היום הציבורי במדינת ישראל, מגלה כבר במעמד ההתמודדות לתפקיד דעות חשוכות וסדורות המדירות מהשיח הציבורי ציבור שלם, והכל בנימת זלזול שלא נשמעה במחוזותינו זה זמן רב".

לחצו כאן להורדת העתירה המלאה

עוד נטען בעתירה כי מר סדן נבחר לתפקיד בקולות נציגי בעל השליטה בלבד, אשר מעלו לכאורה בתפקידם וקיימו, כך מסתבר, את הוראות בעל השליטה המושך בחוטים".

כעת יחכו הצדדים להחלטת בג"צ, ובינתיים מחר (ה') תתקיים ישיבת ועדת הכלכלה בנושא המינוי, אך יש לציין כי אין לועדה כלים מעשיים לטיפול בנושא.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מבט ברשימת העותרים בשס אומר הכל
| 15-06-2016 13:53
חבורת נוכלים עם אינטרס- אוריאל בוסו נוכל ותיק שיכול לשקר בפרצוף. זה רק מראה ששס ארגנה את השקר על הבנאדם הרבה זמן.
2
התקשורת מחממת את שס למלחמת
| 15-06-2016 14:35
כבוד . כנראה ללא מלחמות לא נצטרך את התקשורת.
3
זה נקרא התקפלות? זהו ניצחון לש״ס!
דן | 15-06-2016 15:18
סדן לא יכנס לתפקידו!
4
אתר שונא ספרדים או מפחד מספרדים
jhho | 15-06-2016 15:26
5
הוא גזען
אורי | 15-06-2016 15:47
אני מציע לכול יפי הנפש להפסיק ולשחק בנדמה לי.הדברים החמורים שנאמרו על ידי אותו סדן הם גזענות לשמה.זו גזענות מחלחלת וממשיכה לחלחל ,לחלחלת עדות המיזרח,מדור לדור.גם ילדיו ימשיכו לסבול מתסמונת זו .לצערנו הדברים אותם אמר סדן בבהירות ובנחישות רבה כל כך הינם ברורים ומשמעותם-שנאת עדות המיזרח והמשך הזילזול ביכולתם ומורשתם. טוב תעשה כל הנהלת ערוץ 10 וגם נתניהו אם יצביעו ברגלם כנגד בחירת סדן לתפקיד. נזכיר רק לנתניהו שמורשת הליכוד-מורשת בגין היא ,נאומו לפני המהפך על כולנו יהודים ממשיכה להדהד.שוב שיאמר את דברו בגנות סדן ודבריו המבחילים ויוציא אותו "מרשימת התפוצה" שלו דחוף. בנט--חלק לא מבוטל מבוחריך הם יוצאי עדות המיזרח.דבריו של סדן באו ממחננו.אוי לנו אם לא בבתבא באופן הנחרץ נגד האיש,נגד דבריו ונגד מינויו.
6
לכל אחי הסרוגים. אני חרדי מזרחי. ואמי יחד איתכם ש"ס חבו
ישראל. מ | 16-06-2016 10:45
חבורת רשעים ארורים. הם מבינים רק כח והשמצות. ראו את הטמבלולו שלם המכונה חש"ך. 70 שנה למד תורה ואין לו דעת תורה. מכר את נשמתו לשטן מכלוף הנגוף שר"י. כל חיו רק מקלל יהודים הוא וכל מועצת הרשעים שלהם ערב רב גמור. מעולם לא הסכמתי עם דעותיה של ש"ס. כולם פושעים גנבים מנאפים לוקחי שוחד ומחליל שם שמים. בעוד זמן קצר יהי ט' באב. ותראו את חש"ך יושב ובוכה על חורבן הבית. אבל הוא שכח שהוא נתן את הכותל לרפורמים הגויים האמיתים. והנוכל דוד יוסף אמר על הרפורמים שהם עבודה זרה. נווווו רואים שאין שום קשר בין חבורת הרשעים האלה מהמועצת המוצצת כספי ציבור.