כתב האישום נגד החייל שירה בחברון: "כיוון לראשו וירה כדור בודד מטווח קצר בניגוד להצדקה מבצעית"

כתב האישום נגד החייל שירה בחברון: "כיוון לראשו וירה כדור בודד מטווח קצר בניגוד להצדקה מבצעית"

הפרקליטות הצבאית הגישה כתב אישום בגין הריגה נגד החייל שירה בחברון. בדיון ביקשה הסנגוריה להתיר את שמו ותמונתו לפרסום. מחר עצרת תמיכה בלוחם בכיכר רבין

author-image
הותר לפרסום: החייל שירה בחברון - סמל אלאור אזריה
  (צילום: פלאש90)

סערת החייל שירה בחברון. בבית הדין הצבאי ביפו הגישה הפרקליטות הצבאית את כתב האישום נגד החייל, לוחם בחטיבת כפיר שחיסל את המחבל שפצע את חברו לפלוגה.

כפי שפורסם בסרוגים, כתב האישום מכיל שני סעיפים, הראשון שבהם הוא הריגה, והשני הוא התנהגות שאינה הולמת. בכת האישום נכתב בין השאר "החייל התקרב למחבל במספר צעדים, כיוון לראשו וירה כדור בודד מטווח קצר. זאת ביצע הנאשם בניגוד להצדקה מבצעית ובניגוד להוראות הפתיחה באש".

בתקרית שאירעה לפני כמעט חודש לאחר שביצעו שני מחבלים פיגוע דקירה בתל רומיידה בחברון, חוסל אחד מהם ואילו השני נוטרל ונותר שרוע על הארץ. סרטון של "בצלם" תיעד את החייל, לוחם מגדוד שמשון של חטיבת כפיר, יורה בעבד אל-פתאח שריף (21) ששכב על הקרקע. החייל תועד דורך את נשקו ויורה במחבל שניות לאחר מכן. תחקיר ראשוני העלה כי הוא עשה זאת שש דקות לאחר הפיגוע, ולאחר שחיילים מיחידה אחרת כבר ניטרלו את המחבל. שני מפקדי מחלקה ומפקד הפלוגה ננזפו על ידי מפקד חטיבת כפיר, על כך שלא טיפלו במחבל ולא פינו אותו. לפי תחקיר אלוף פיקוד המרכז, החייל החליט לפתוח באש על דעת עצמו.

התובע בדיון, סא"ל אדורם ריגלר, אמר: "אחרי חקירה מעמיקה הבנו שלא ניתן לקבל את טענות ההגנה. המחבל שנורה על ידי החייל לא היווה סכנה כלפיו או כלפי מי שהיו סביבו. קיים בסיס ראייתי איתן להוכחת כתב האישום. נבקש את המשך מעצרו הפתוח של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים".

בדיון בבית הדין הצבאי, ביקשה הסנגוריה להתיר את פרסום שמו ותמונתו של הלוחם שעד כה אסור בפרסום. בצהריים התיר בית הדין את פרסום שמו – סמל אלאור אזריה מגדוד שמשון של חטיבת כפיר.

מחר תתקיים בכיכר רבין בתל אביב עצרת תמיכה בלוחם בהשתתפות חברי כנסת ואמנים. אייל גולן ודוד ד'אור שניים מהאמנים שהיו אמורים להשתתף בעצרת, ביטלו היום את השתתפותם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
החייל
נוק | 18-04-2016 14:41
אנחנו הולכים להוביל מחאה שיהיה מהפך בכל סדרי השלטון וצה"ל ולהחזיר את הערכים שהיו פעם במדינה. איאפשר להמשיך בצורה הזאת.
2
הדת היהודית = נאציזם
| 18-04-2016 15:00
3
חחח
| 18-04-2016 16:41
וואלהה.. ככה קוראים לו? מפתיע.. לא ידענו..
4
אליאור הוא גיבור ישראל
| 18-04-2016 19:12
אליאור חולים עליך !!! אל תתיחס לאף אחד ! תרים את הראש , אתה גיבור !!!! אנחנו תומכים בך !! ואל תדאג אנחנו לא נעזוב אותך עד שלא יוציאו אותך משם לא נירגע ולא נישקוט