ברצוני לברך את הרב רוזן ראש מכון 'צומת' וכפי שהוא מגדיר את עצמו "ממקימי מערך הגיור הממלכתי" על גרי הצדק הרבים שזכה להביא בשערי העם היהודי.
הרב רוזן, בצדק, שם את בית דינו הפרטי (הסרוג) שווה בשווה לבית דינו של הרב ניסים קרליץ הליטאי, אך בו זמנית לצערי הוא בוחר לבדל את עצמו, ואף להאדיר עצמו, על פני בתי הדין לגיור אחרים, ובהם בתי הדין של 'גיור כהלכה' בראשות הרב רבינוביץ שליט״א.
אז ראשית, אם זה מענג אותו שיבושם לו, שנית לעצם העניין עצמו וגיוריו: אני דווקא כן רוצה לברכו על מעשיו שיש בהם קידוש השם לגייר אנשים רבים ובפרט מ"זרע ישראל" שלא מצאו כתובת במערך הגיור הממלכתי, ואכן יוצאים משם גרים, וגרי צדק רבים, שאינם נופלים מגיורי הרב קרליץ, בדיוק כגיורי הרב רבינוביץ' וגיורי כל בית דין בדורינו הפועל לפי ההלכה.
אלא שהייתי מצפה דווקא ממנו, כמי שגייר רבים שאינם מוכרים על ידי הרבנות, שלא יוציא שם רע על רבנים ומתגיירים שעברו בבתי דין אחרים שאינם נופלים במעלתם מבית הדין בראשותו. אולם על הדרך בסגנון בוטה, החליט כי בתי הדין פרטיים אחרים, שבהם מתבצעים גיורים בכל מיני הרכבים הן של קטנים והן של גדולים, אלו בתי דין של ״מודרן אורודוקס״ לשון זלזול:.
"…מן הצד השני של המיתרס הרפורמים חגגו 'נצחון', ואליהם הצטרפו רבני מודרן-אורתודוכס התובעים זה מכבר הקלות בגיור (כמו הרבנים ריסקין, אמסלם, פרבר ודעימהון). כנגדם אפטיר: אין סיבה למסיבה בתחום הגיור הרחב ו"לשמחה מה זו עושה?" כה אמר הרב רוזן.
חוץ מאשר סגנון שיש בו נימת זלזול בתלמידי חכמים שאינו במקומו והטלת בוץ שלא יאות, הרב רוזן שמע נא, אם לפסוק כמרן הרב עוזיאל מרא דארעא דישראל זצ״ל שהתווה בזמנו דרך ברורה בגיור, זה נקרא ״מודרן אורטודוקס״, הלואי ונזכה ויהי חלקנו עמו.
אם לפסוק ככל חכמי המערב כגון מרנן הגאונים רבי רפאל אהרן בן שמעון בעל ה״נהר מצרים״, רבי יוסף משאש בעל ה״מים חיים״, רבי שלום אביחצירא בעל ה״מליץ טוב״ , רבי משה הכהן בעל ו״השיב משה״, רבי מסעוד הכהן בעל ה״פרחי כהונה״, הרב משה מלכה בעל ״מקוה המים״, הרב חיים דוד הלוי בעל ה״עשה לך רב״, ועוד רבנים רבים לא רק ספרדים אלא גם אשכנזים שישבו בבתי הדין בזמן קום המדינה לפני עידן השתלטות החרדיות והחרדליו״ת על הרבנות הראשית, המעידים על מנהג בתי דיניהם באופן שאינו משתמע לשתי פנים זהו ״מודרן אורטודוקס״ אז יהא חלקנו עמהם.
האם אינך מסוגל להבין אתה ודומיך כי אין לכם מונופול על ההלכה ופרשנותה? וכי עולה על דעתך שאתה מגייר בקבלת המצוות ובתי דינים אחרים לא? הרי קטנם של רבותינו עבה ממתנם של חכמי זמנינו בהבנת התורה, במידות ובראיית הנולד לכל היותר יאמר ״אנן בדידן ואינהו בדידהו״".
יש לנו ויכוח הלכתי לגיטימי, וראיות לשיטותינו, הנך רשאי לחלוק, הצג דעתך וספריך בעניין בפני באי בתי המדרש. ולמעשה בין כך ובין כך גיוריך הרב רוזן אינם מקובלים על הרבנות הראשית וראשיה, אז חבל להטיל בוץ בבתי הדין הפרטיים, המגיירים כדת וכהלכה.
ולעצם פסיקת הבג״ץ האחרונה ומה יהיו תוצאותיה, ימים ידברו…
מה דעתך בנושא?
9 תגובות
0 דיונים
יהודל'ה
לחלוק! וכן לאפיין את הרב אמסלם בתור מודרן - אורתודוכס. אין פה זלזול.
23:53 14.04.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הראל דביר
הרב רוזן צודק.
21:21 11.04.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
10:49 11.04.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הוא אולי "מודרן" אבל בטח לא אורטודוקס!
13:14 10.04.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
קראתי את המאמר של הרב רוזן ולא האדיר את עצמו מבתי דין אחרים ואף לא כתב מאומה על הרב רבינוביץ. כל מה שהפריע לרב אמסלם זה שהרב רוזן כלל אותו עם...
קראתי את המאמר של הרב רוזן ולא האדיר את עצמו מבתי דין אחרים ואף לא כתב מאומה על הרב רבינוביץ. כל מה שהפריע לרב אמסלם זה שהרב רוזן כלל אותו עם הרב ריסקין והרב פרבר וכתב שהם מודרן אורתודוקסים, תואר ששאר הרבנים לא מתביישים ממנו. אם הרב אמסלם בא להגן על כבודו, בבקשה, רק שלא יטעה את הקוראים בתחושת נויטראליות שכביכול הוא מגן על כבוד רב אחר
המשך 10:43 10.04.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יו
לשחרר אותנו מעולו המעיק כל כך.
01:04 10.04.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חיים
הרב אמסלם פותח את כתבתו בביקורת על הרב רוזן על שהתנשא על בתי דינים כשל 'הרב רבינוביץ', ופתאום באמצע, כשמצטט את המשפט שכתב הרב רוזן, מתגלה שלא כתב ולו ברמז...
הרב אמסלם פותח את כתבתו בביקורת על הרב רוזן על שהתנשא על בתי דינים כשל 'הרב רבינוביץ', ופתאום באמצע, כשמצטט את המשפט שכתב הרב רוזן, מתגלה שלא כתב ולו ברמז על הרב רבינוביץ, אלא על (נחשו...) הרב אמסלם בעצמו. (קראתי את מאמר הרב רוזן, ואין שום ביקורת מלבד המשפט המצוטט כאן). אם אתה בא להגן על עצמך, אל תתלה את זה באחרים!
המשך 00:20 10.04.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אביעד גולדברג
יישר כוח לרב אמסלם על דבריו הנכונים והנבונים!!
21:37 09.04.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ישראל רוזן
א. המהלך שמוביל הרב אמסלם ונוספים, בהסתמך על הרב עוזיאל, לפיו אפשר לפחת את מושג קבלת המצוות גם מבחינה הצהרתית, איננו מקובל על רוב ככל הרבנים האורתודוקסיים. אין בכך שום...
א. המהלך שמוביל הרב אמסלם ונוספים, בהסתמך על הרב עוזיאל, לפיו אפשר לפחת את מושג קבלת המצוות גם מבחינה הצהרתית, איננו מקובל על רוב ככל הרבנים האורתודוקסיים. אין בכך שום הוצאת שם רע. ב. גם אם יש מקום לחזר אחר קולות מפליגות ביחס לגיור 'זרע ישראל' (שם המותג של ידידי הרב חיים אמסלם הי"ו, פסיקת הבג"צ, וכל כתבתי, היא בקשר לאזרחי חו"ל שאינם מזרע ישראל! ג. ואדרבה, אי אבחנה זו שאירעה לרב אמסלם בבקורתו כלפי מחזקת את החששות שהוטחו כלפיו שלא ניתן יהיה להפריד בהתייחסות הגיורית בין 'זרע ישראל' לסתם נישואי תערובת.
המשך 16:10 08.04.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר