הרפורמים פוגעים בציונות הדתית לא בחרדים / דעה

הרפורמים פוגעים בציונות הדתית לא בחרדים / דעה

המאבק הוא לא על פיסת כותל, אלא על עתידו הרוחני של עם ישראל כולו, ואם הציונות הדתית לא תלחם, לא תבהיר לנבחריה שזהו קו אדום זועק מבחינתה, עילה להפלת ממשלה לא פחות מסיבות אחרות, ספק אם היא ראויה להתיימר להמשיך לשאת את בשורת המהפכה האמונית

הרפורמים פוגעים בציונות הדתית, לא בחרדים
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

אי אפשר להבין את השתיקה.

אי אפשר לקבל את השקט היחסי שעברה לנו כאן, כמעט מתחת לאוזן, אחת ההחלטות ההרסניות שקיבלה ממשלת ישראל בשנים האחרונות.

על פוליטיקאים חבל לדבר. הם תמיד יאמרו אלו האילוצים, צריך להיות פרגמטיים, להבין את המורכבות. וייתכן שמנקודת מבטם הצרה, שמתמקדת בהווה ולא בתהליכים היסטוריים עמוקים, הם צודקים.

אבל איפה הציבור הדתי?

איך הוא לא מבהיר לנבחריו שמבחינתו כל מה שהם לא יעשו יתגמד מול הפשע ההיסטורי לתת ל"אויב מספר אחת של הדת והאמונה" (כלשונו של הציץ אליעזר בפתיחה לחלק ה') אחיזה במקום הכי קרוב לקדושה שיש בידינו באופן מוסכם?

מיד יהיו שיאמרו, אנחנו לא חרדים. אנחנו לא נלחמים על הלכה רק על ארץ ישראל, אצלנו התורה היא בדרכי נעם, בהכלה וסובלנות לכל אדם ודעה. אנחנו לא נכתוב פסק דין חריף ונחרץ כמו שכתב רבה של ירושלים הרב עמאר, שגם התראיין הבוקר לקלמן ליבסקינד וחזר על דבריו הברורים והישרים, שלא מאפשרים להישאר שווה נפש וספק אם יש רב בישראל שיכול שלא להסכים לתוכנם.

אנחנו לא נלחמים, אנחנו לא דרמטיים, כי אנחנו סבבה, נחמדים לכולם.

אך האמת הפוכה לגמרי.

מי שצריך להוביל את המאבק הבלתי מתפשר ברפורמה לגווניה ההרסניים זה דווקא הציונות הדתית. הציבור החרדי רחוק ממגע עם הרפורמים, מקסימום הנזק שהם יכולים לגרום לו זה דקירה בעין כשבאים להתרפק על שריד בית מקדשנו.

אך כל התחזקות של הרפורמה, במלבושיה השונים, פוגעת במישרין בציונות הדתית.

אנחנו הכי נסבול מחדירה שלהם כי אנחנו הרבה יותר נתונים להשפעה של כתבי עת תמימים למראה, מכוני מחקר שמתחזים ככשרים, ואינסוף אפיקי השפעה, ישירים ועקיפים, שדרכם התנועה הרפורמית רוצה להעמיק את אחיזתה בארץ ישראל. לשנות את החברה הדתית, לעקם אותה ולעוות אותה.

החזון איש אמר פעם שכל דור והמלחמות שלו, צריך לדעת במה להתמקד.

בעבר התמקדנו בארץ ישראל, כיום מדינה פלסטינית היא כבר חלום באספמיה. בעבר רבנינו קראו להשתלבות בצבא, בתקשורת, במשפט, בפוליטיקה ובשאר המערכות. כעת התהליך הזה כבר נמצא על המסלולורק צריך לתת לזמן לעשות את שלו.

כיום עיקר המאבק הוא על אופי הזהות היהודית.

החילוניות הרדיקלית, האנטי דתית, נמצאת כיום בעמדת מיעוט וסיכוייה להיות בעתיד הזרם המרכזי במדינת ישראל אפסיים למדי. מנגד, החרדיות הנוקשה מצליחה לשמור על חומותיה אך אין לה שום סיכוי להפוך להיות הזרם העיקרי במדינת ישראל.

שאלת השאלות היא, אם כן, איפה יהיה רוב עם ישראל בעתיד? האם הוא יאמץ את המוטציות שנוצרו בארצות הברית וייבא אותן לכאן, ייתן לרפורמים או הקונסרבטיבים להשתלט על השיח בחברה הישראלית, או שהבסיס של עם ישראל יהיה מחויבות לתורה מן השמים, לקדושת התורה וגדולי ישראל?

זהו שורש המאבק, והרפורמים מבינים אותו טוב יותר מאתנו. לכן הם משקיעים מאמצים כבירים, נוטפי שטרות ירקרקים, בכל החזיתות, כדי לחדור יותר ויותר לתוככי החברה הדתית, לקבל את אותה לגיטימציה שהם כה כמהים לה.

המאבק הוא לא על פיסת כותל, אלא על עתידו הרוחני של עם ישראל כולו, ואם הציונות הדתית לא תלחם, לא תבהיר לנבחריה שזהו קו אדום זועק מבחינתה, עילה להפלת ממשלה לא פחות מסיבות אחרות, ספק אם היא ראויה להתיימר להמשיך לשאת את בשורת המהפכה האמונית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
מאוחר מדי הפור נפל
צבי | 07-03-2016 16:42
והעיר שושן צהלה ושמחה תאכלו מה שבישלתם
דווקא משם הראיה
| 07-03-2016 17:44
שושן נבוכה ומתוך הצער והמצוקה שבו בתשובה ולבסוף שושן צהלה ושמחה. צריכים להוקיע את ביזוי החכמים ובלבול המחקר בתלמוד על ידי לימוד הלכה ואמונה
2
אדוני הציונות הדתית מזמן מכרה את עצמה לבנט
!!!! | 07-03-2016 17:22
הפלורליסט תמורת כמה מנדטים. הציונות הדתית התעצלה לעבוד ולרכז בידה את הציבור הדתי הנורמלי והימני גם יחד. אצל בנט לא תמצאו באמת לא את בדתי ולא הימני גם בזכוכית מגדלת. קשקשו אחדות אחדות, אך אחדות סביב מה? לאף אחד לא היה ממש חשק לבדוק
3
לא אתה תקבע מה זה רוחני
מיכל | 07-03-2016 19:58
לכל אחד רוחני זה דבר אחר החיבור ליהדות אצל אנשים שונים מגיע ממקום אחר, והחיבור שלך או הציונות הדתית אינם נעלים במאומה מחיבור של אחרים. ורפורמים אינם מוטציות, הם היו כאן הרבה לפני שנולדת, והתבונה אינה בכיס שלך בלבד. אפשר להפסיק להתנשא ולהשמיץ בבקשה? מה שקורה באתר הזה עם הכתבות מלאות הארס הללו זה חילול השם אחד גדול. לתשומת ליבכם.
4
כל ישראל אחים
הלל | 07-03-2016 21:28
איך נוכל לקבול על ההתנשאות של הזרם החרדי כלפי הזרם הדתי ציוני, אם אנחנו מתנהגים כך כלפי הזרם הרפורמיסטי או כל זרם אחר ביהדות? עלינו לשאוף לקבלת כל גווני היהדות (שבעים פנים לתורה) שאם לא כן, איזה עתיד צפוי לעם היהודי? אם אנו לא יכולים לקבל האחד את השני, ולתת מקום של כבוד וקבלה לערכים ותפיסות של פלגים שונים ביהדות (בין אם אלו חרדים ובין אם אלו חילונים או קונסרבטיביים), לא נוכל להמשיך ולחיות יחדיו. העתיד המשותף של העם היהודי טמון ביכולתנו לאהוב זה את זה, ולתת מקום הן למנהגיו של בית הלל והן למנהגיו של בית שמאי. כל ישראל אחים, ואל לאח אחד לקבוע את סגנון חייו של אח אחר, אם ברצונם לחיות תחת קורת גג אחת.
5
מה לעשות שמאה שנה חינכתם שהחילונים חברים שלכם ולא החרדים
| 07-03-2016 22:24
צא ובדוק כמה מכנה משותף יש לצעיר הדתי לאומי עם החרדים וכמה עם החילונים זו למעשה שורש הבעייה הדתלשית שלכם ועד שלא תפנימו שמקומכם עם חרדים ולא עם חילונים - לא תצליחו לעצור את ההתרסקות. לא אי אפשר שתיהם יחד. שמונים שנה של גשר חד סטרי - החוצה מהדת - הוכיחו זאת למעלה מכל ספק
6
חבל על האנרגיות
סתם אחד | 07-03-2016 23:33
אתה באמת חושב שאפשר בעידן האינטרנט להחביא תנועות? במוקדם או במאוחר ניאלץ להתמודד מול התנועות האלו והיום אין אפשרות לחסום אותם בצעקות "געוואלד!". צריך התמודדות יותר רצינית.
7
ערב רב
בנימין | 08-03-2016 9:45
נא לעיין בזוהר הקדוש שכותב שיש חמשה סוגי ערב רב שסימנם "נגע רע" נפילים.גיבורים.ענקים.רפאים.עמלקים.וסוג הרפאים בדיוק תואם את הרפורמים שבונים בתי כנסת מפוארים ושמים ספרי תורה לעשות להם שם וכו".השם יצילנו.
8
שהרפורמים נלחמו בחרדים עמדתם לצידם ...
חייל דוס | 08-03-2016 10:01
בכל הבגצים על חוק הגיוס ולימודי ליבה ועל שלל בגצים נגד הרבנות מקוואותרישום נישואים יש ארגונים של דתיים לאומים ביחד עם רפורמים אז מי נתן להם עד היום הכשר ??? אתם !!!
9
אתה בהזיות?
ל-5 | 08-03-2016 11:08
למה הנוצרים אינם בכלל של כל ישראל אחים? גם הם זרם שתחילתו ביהודים.............
10
את לא ממש חכמה.....!
למיכל | 08-03-2016 11:52
11
יישר כוח על המאמר והרבה מזל טוב להולדת הבת מורנו ורבנו!
שי שאולי | 08-03-2016 13:59
שנזכה תמיד לצעוד לאור האבוקה של מרן פפפאר הדור והדרו זצ"ל
12
חזק ביותר
עמית | 09-03-2016 19:35
נהנה מהמאמרים שלך!! חזק ואמץ!!