הרב דוד סתיו: "כשהכל ייחשף, הארץ תרעד" - סרוגים

הרב דוד סתיו: "כשהכל ייחשף, הארץ תרעד"

בעקבות ממצאי תחקיר ynet שהעלו כשלים ברישום לנישואין בבד"צים החרדים, תוקף הרב דוד סתיו את הרבנות הראשית ואומר כי הרדיפה אחרי 'צהר' היא רדיפה פוליטית. "כל 'רבלך' יכול לערוך חופות, עם או בלי הסמכה, עם או בלי בדיקה"

הרב דוד סתיו: "כשהכל ייחשף, הארץ תרעד"
  (צילום: יוסי זליגר/פלאש90)

יו"ר ארגון רבני 'צהר', הרב דוד סתיו, יוצא הערב (ראשון) במתקפה חריפה נגד הבד"צים החרדים ונגד הרבנות הראשית וזאת בעקבות תחקיר ynet בו התגלו כשלים ברישום לנישואין של זוגות מבלי לבדוק את הרקע שלהם ואפילו מיהו הרב שאמור לערוך את החופה. למשל, בתחקיר נשאל זוג פיקטיבי מי הרב שאמור לערוך את חופתו. הזוג נקט בשם של רב שאינו קיים, ובכל זאת הבד"צ אישר להם להינשא. בנוסף, הזוג הציג תעודת רווקות מזוייפת ואישור מזוייף על הדרכת כלות ובכל זאת הצליח להינשא.

כאמור, בעקבות הכשלים שהתגלו אמר הרב סתיו בריאיון ל-ynet כי "פקחים במחלקת רישום הנישואים אומרים שאם הפרטים ייצאו החוצה, הארץ תרעד".

הרב סתיו, שנתון למתקפה באופן תמידי מצידה של הרבנות אמר כי כעת מוטב יהיה אם הרבנות תבדוק מה קורה אצלה בטרם תבוא אליו בטענות: "הרישום ב'צהר' פי-כמה וכמה יותר מוקפד ומדוייק, יותר מכל רבנות או בד"ץ, והם יודעים את זה. שתבדוק היטב מה קורה בבד"צים. אחר כך שיבואו אלינו".

עם זאת נראה כי הרב סתיו לא מתרגש מממצאי התחקיר: "כבר שנים אנחנו מתריעים על זה, כולם יודעים את זה. במשרד הדתות לא יכולים להגיד שהם מופתעים. הנחת העבודה ברבנות, וזה מופיע בפרוטוקולים של מועצת הרבנות, הייתה תמיד שמי שבא להתחתן בבד"ץ, אלה חרדים ותלמידי ישיבות, ואלה – ברור שהם בסדר וכשרים להינשא".

לדברי רבה של שהם, ברבנות ידעו שהבד"ץ מחפף: "אבל כל הבירוקרטיה מתייתרת, כביכול, כשמדובר בחרדים. הרבנים טרחו כל הזמן להסביר שדווקא אצלנו צריכים בדיקות וחקירות רציניות, כי הן נועדו לחילונים, ואלה מתחתנים אצלנו. מה שהם שכחו זה שגם הציבור החרדי ענק. יש בו עשרות-אלפי בעלי תשובה, והרבה אנשים מבחוץ שבאים להירשם, כי זה נוח".

"מה שקורה שם זה לא 'רישום ידידותי,' אלא חפיפניקי ומרושל, שלא בודק שום מסמך ולא מכיר שום רב", אומר הרב סתיו.

"מי הסמיך אותו? מי אישר אותו? הנהלים האלה בכלל לא קיימים מבחינתם. כל 'רבלך' יכול לערוך חופות, עם או בלי הסמכה, עם או בלי בדיקה. כל רב עיר יכול לספר על ים של טעויות שהרבנים האלה עושים בגלל שהם לא מוכשרים לזה".

"אנחנו מאוד שמחים לעבוד עם הרבנות הראשית, ורואים את עצמנו כבאי-כוחה", מבהיר הרב סתיו. "אצלנו הרבנות היא באמת הרושמת, היא הבודקת, היא עושה הכל. אבל בבד"צים הרבנות לא עושה כלום – רק סומכת עליהם, ומאשרת את כל התיקים בלי לבדוק כלום. חותמת גומי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
דברי אמת ניכרים
תתמודדו | 06-03-2016 20:55
2
ישנם המון בחורי ישיבות חריידים....
דניאל יצחק | 06-03-2016 22:02
בנים לבעלי תשובה שהנם גויים גמורים !!!
3
חלאס! לא רוצים צהר!
חיי | 06-03-2016 22:52
רוצים אורטודוקסיה למהדרין...
4
הרב סתיו - גאון וצדיק!
יעקב | 06-03-2016 23:51
רב אמיתי בלי חלטורות. איש אמת. ת"ח משכמו ומעלה. מלא רבנים כאן במדינה הם כקליפת השום לפניו.
5
ל-4
| 07-03-2016 9:29
כדאי שתבהיר מי אתה, כדי שנדע מה שוויה של עדותך..........
6
הרב סתיו
שמואל | 07-03-2016 18:02
גדול הדור
7
אכן, ממלא המקום
ל-6 | 07-03-2016 20:04
אני מקווה שאתה יודע של מי.............
8
הרב סתיו -
דוד | 08-03-2016 14:59
שיתברר איך פעלתם בנבזיות וסחטנות תוך שהוליכו אתכם באף בעיוות הדברים אז הארץ תרעד.
9
כל דברי הרב סתיו אמת לאמיתה
עוזר הרב מצגר | 13-03-2016 10:38
חבורה של פקידים עבריינים אכן השתלטו על המועצות הדתיות, ומנהלים שם עסקי ממון מפוקפקים. אחד אחד הם יובאו לדין בעז"ה.
10
הרב סתיו
שמואל אלונסו | 15-03-2016 16:37
צודק במאה אחוז. הממלעתיות חנקה אותנו
11
הרב סתיו איש של אמת
אזולאי | 25-04-2016 21:18
הרב סתיו נרדף פוליטית ובשל דעות ציוניות של אהבת הארץ ואהבת תורה ושרות בצבא. הוא אינו חובש את הכיפה הנכונה לדעת החרדים ובשל כך הוא נרדף. הוא גם אינו רב כלכלי ולכן זה לא מתאים לכאלו ואחרים .