בית משפט השלום לתעבורה בירושלים האריך את מעצרו של נהג 'אוטובוס הדמים' חיים ביטון, שהיה מעורב בתאונה הקטלנית אמש שבה נהרגו שישה בני אדם בשלושה ימים נוספים.

ביטון חשוד בגרימת מוות ברשלנות בשל אי שמירת מרחק אך גם בשיבוש הליכי חקירה. לטענת נציג המשטרה הנהג, "הוציא את דיסקת הטכוגרף (מכשיר הרושם את מהירות הרכב ג"ק) פעולה זו כשלעצמה מהווה שיבוש הליכי חקירה".

רפ"ק משה כהן אמר בדיון: "לטענת הנהג, הוא החזיר את הדיסקה וסגר את המכשיר. בזירת התאונה לא הצלחנו לפתוח את המכשיר גם בעזרת הנהג. פירקנו את כל המכשיר. הוא נמצא במעבדה כדי ששם יפתחו אותו ויוודאו שאכן הדיסקה שם כמו שטוען החשוד".

בנוסף הוציאה המשטרה צו מחקר לטלפון של החשוד, ותבדוק את פירוט השיחות ואת הגורמים איתם שוחח ב-40 הדקות שלפני התאונה ועד להגעת השוטרים. במשך יותר מחצי שעה הסתובב הנהג ביטון בזירת התאונה שהוגדרה על ידי השוטרים "כמו זירת פיגוע" עד שבוחן תנועה הודיע לו כי הוא עצור.

עורכת הדין לאה גולדמן שמייצגת את הנהג, הביעה בשמו צער על מותם של ששת הנוסעים, אך טענה כי ניתן להשלים את החקירה גם כשהנהג לא במעצר. "עילת המעצר מפרטת שני סעיפים – שיבוש וסיכון ביטחון הציבור. מאחר שמדברים על נהג רכב שרשיונו נפסל, יש להניח שאין מסוכנות, הוא לא ינהג. לגבי שיבוש, אין פעולות חקירה שלגביהן יכול להיות שיבוש".

בסרוגים פרסמנו הבוקר כי הנהג היה מעורב בתאונה מאוד דומה לתאונה זו בדצמבר 2013, סמוך לאותו מקום. "גם כאן פגע במשאית מאחור".

יריב כץ

הרוגי התאונה: חנה פרנקל, יעקב חשין, ישראל וינברג, לוי-יצחק אמדדי(צילום: יריב כץ,ynet)

 

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי נהג המשאית נאלץ לעצור בשולי הדרך עקב תקלה, ככל הנראה, נזילת שמן מגיר המשאית. זמן קצר לאחר מכן, אוטובוס שהגיע מכיוון ירושלים סטה מנתיבו והתנגש במשאית בצידו הימני.

על אף שבשעות הראשונות היה מי שחשש לפעילות חבלנית, לטענת המשטרה לא נראה כרגע כי יש חשש למימד חבלני ולדברי החוקרים מהחקירה עד כה מסתמן חשד להיסח דעת מצד נהג האוטובוס.