הרב יהושע ויצמן: "בואו נפסיק עם החופש הזה; זה הרס החיים"

הרב יהושע ויצמן: "בואו נפסיק עם החופש הזה; זה הרס החיים"

ראש ישיבת מעלות, הרב יהושע ויצמן, קורא לצמצם את השימוש בסמארטפונים ומגלה נתונים של מחקרים שנעשו בציונות הדתית: "יותר משמונים אחוז מגיעים למקומות שאסור להגיע אליהם"

"בואו נפסיק עם החופש הזה, מספיק. זה הרס החיים"
  (צילום: באדיבות איגוד ישיבות ההסדר)

ראש ישיבת ההסדר במעלות, הרב יהושע ויצמן, התייחס בשיחה השבועית שהעביר לתלמידיו לשימוש בסמארטפונים ולנזק שהם גורמים לחברה.

בשיחתו על פרשת השבוע, יתרו, התייחס הרב ויצמן למושג "רפידים" ואמר כי אחד הדברים העיקריים כיום המרפים את ידינו מהתורה הוא השימוש בסמארטפונים.

"קודם כל עלינו להתנתק מהדברים שמרפים את ידינו מהתורה", פתח הרב ויצמן. "עכשיו יש התעוררות גדולה של עניין סינון הסמארטפונים. יש התעוררות גדולה לעשות את הדבר הזה. גם בישיבות וגם אצל אנשים בכלל. הגיע הזמן. עד כאן. אני מחכה לו כבר הרבה זמן. זה היה חייב להגיע. כל העולם כבר לא יכול לסבול את זה. כל המחקרים מראים שזה מביא לאוטיזם, לטמטום, למחלות לב, למחלות דם. ועוד מלא דברים רעים שהמכשירים האלה מביאים".

"הגיע השלב שהעולם אומר די. עד כאן. בואו נפסיק עם החופש הזה. די. עד כאן. לפחות המינימום הראשון: לסנן. בשלבים הבאים זה להתנתק מזה. אבל בשלב הראשון לסנן. שלא יהיה לך טינופת וזוהמה בידיים. הגיע הזמן לעשות את הדבר הזה".

הרב ויצמן התייחס למחקרים שנעשו בשנים האחרונות בקרב הציונות הדתית ואמר כי "גם מחקרים שעשו בציבור שלנו גילו שלמעלה משמונים אחוז נופלים במקומות האלה ומגיעים למקומות שאסור להגיע אליהם. ולא רק מדין תורה. זה הורס את המשפחה, את הקשר הזוגי. זה הרס החיים. למה להרוס את הדברים הקדושים והחיוביים והיפים שיש לנו? זה הורס כל חלקה טובה. את הנועם של החיים זה הורס. די. מספיק. למה להכנס למושגים האלה בצורה לא ראויה? גם כשהוא רואה את אשתו אחרי זה הוא נזכר בסמארטפון. צריך להתנתק מכל הדברים שמרפים את ידינו מהתורה ומונעים מאיתנו להיות בן אדם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
צריך להכיר את הרב ויצמן
t | 29-01-2016 9:44
מהכתבה אפשר לחשוב שהרב ויצמן סגור, פרימיטבי, לודיסט אנטי קידמה וכן הלאה. האמת היא כל כך שונה! צריך קצת רקע על האדם, כ]די להבין את מלוא עומק דבריו.
2
אדם מאוד חכם ומיוחד
גיימס הטפילד | 29-01-2016 9:50
3
לבעלי האתר אין לכם פה סינון של תגובות????
שלמה | 29-01-2016 9:50
איך התגובה הראשונה הרשומה פה מופיעה בכלל??? ניבול פה וזלזול בתלמידי חכמים!!!
4
מוחה על כבוד מורי ורבי
נדב | 29-01-2016 9:54
ראשית אני מוחה על ביזויו של ת"ח ענק בישראל שכל ימיו ושנותיו למען כלל ישראל ארץ ישראל ותורת ישראל. באשר לשאלתך ממה כבוד הרב חושש הרי שתגובתך היא התשובה לחששו. הסמארטפון עשוי להביא לניכור כלפי תלמידי חכמים, לקירור רגשי הקדושה ולטומאה ופריצות נוראה. אין אפוטרופוס לעריות ואפילו אצל גדולי ישראל תנאים ואמוראים ראינו שהכלל הזה שייך ק"ו לגבינו וע"כ חייב כל אדם אשר רוח ישראל ותורת ה' מנשבת בקרבו לכל הפחות לסנן את הפלאפון ולמנוע מכשלה.
5
לי אין בכלל טלפון חכם-וכמעט ולא מתשמש בנייד כלל
בגלל שזה מלא קרינה ומסוכן | 29-01-2016 11:38
לא ברור לי למה אנשים מוכנים לסכן את עצמם בשביל טכנולוגיה מעניינת. אם זה לא היה מסוכן-הייתי רץ לקנות. אבל מי שקורא ומתעניין במידע שמעדיפים לא להדגיש חברות הסלולר, יבין כי לא לשווה לסכן את החיים בשביל זה. מכיר רופאים שאין להם נייד כלל-כולל פשוט, מרוב שהם רואים את הצער שעוברים החולים-יחד עם הידע שיש להם-מוציא להם את החשק לזה-כך הם סיפרו לי. הסיגריה של פעם-זה הנייד של היום.
6
סוף סוף קם צדיק בסדום
שלומי | 29-01-2016 13:35
לא ברור לי למה הרב הולך סחור סחור ולא אומר במפורש אצלינו בישיבה יש איסור להחזיק מכשיר טמא זה אבזרייהו דעריות וחומר האיסור אבל יישר כח להגיד את זה בציבור שלנו ולהעמיד את המראה בפני כולם
7
סוף כל סוף הרבנים הבינו מה שהחרדים הבינו מזמןןן
חייל דוס | 31-01-2016 13:36
אין חכם כבעל הניסיון - הווי אומר חכם יודע בחוכמתו מה שבעל ניסיון יודע לאחר שהתנסה ....
8
מסכים חלקית עם הרב
נבו | 01-02-2016 1:24
נכון, שימוש לא מושכל בטכנולוגיה יכול להיות הרסני. הבעיה איננה במכשיר, כי אם במשתמש - יש ללמד ולחנך כיצד להשתמש בצורה חיובית בפלאי המדע. כאן לדוגמא, יכול הרב לנקות עצמו מחטאיו וללמד תלמידים כיצד הם יכולים לגלוש באתרי ידע מופלאים שיעזרו להם לגלות עד כמה פרימיטיבית, ברבארית ולוקה היא הדת/התורה וכיצד הידע יוכל לשחררם מהאינדוקטרינציה של הרבנים. קדימה הרב, עשה פעם אחת בחייך את הדבר הנכון!