הישג ליוסי דגן: אושרה התב"ע לישוב יקיר - סרוגים

הישג ליוסי דגן: אושרה התב"ע לישוב יקיר

שלושה חודשים לאחר שפרק את אוהל המחאה מול משרד ראש הממשלה, יוסי דגן חגג אתמול 35 שנה לישוב יקיר, עם אישור התב"ע לישוב, במה שהוא מכנה "פריצת הקפאת התכנון ביו"ש"

הישג ליוסי דגן: אושרה התב"ע לישוב יקיר
  אילוביץ ודגן חוגגים 25 ליקיר

בישוב יקיר שבשומרון חגגו אמש (ב) 35 שנים להקמת הישוב וכן את אישור התב"ע (תכנית המתאר) של הישוב, שאושרה אך לפני כחודש. זאת לאחר הקפאת תכנון בכל רחבי יו"ש שנמשכה זמן רב. ולאחר 30 שנה בהם חיכו בישוב לאישור התב"ע הנוכחי.

אישור תב"ע זה מצטרף לאישורי תכנון מתאר לתוקף, שהתקבלו בחודשיים האחרונים בכל רחבי יו"ש זמן קצר לאחר סיום מאהל המחאה אותו הקים ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לאחר רצח בני משפחת הנקין הי"ד.

בין השאר פורסמו בכלי התקשורת בתקופה זו אישורים לתוקף של תכניות המתאר של הישובים איתמר, יקיר, שבות רחל, סנסנה וישובים נוספים.

במהלך האירוע הודה יו"ר ועד הישוב יקיר עו"ד אשר אילוביץ לראש מועצת שומרון יוסי דגן על אוהל המחאה שהקים מול בית ראש הממשלה מיד לאחר רצח בני משפחת הנקין בחודש אוקטובר והשגת אישורי התב"ע לישוב יקיר ולישובים נוספים ברחבי יו"ש.

"ראינו מנהיגות אמיתית. שמוכנה להקריב למען תושביה.  מנהיגות שמוכנה לצאת בגשם ובקור ולעמוד על הזכויות של תושביה". אמר אילוביץ' במהלך הטקס הוענקו תעודות הוקרה לאישי ציבור מהשומרון שסייעו לדגן בהקמת המאהל.

רב הישוב יקיר הרב אהרן כהן אמר: "הישוב יקיר מחכה כבר 30 שנה לאישור תב"ע. לא סתם לקח כ"כ הרבה זמן לקבל את האישור הזה. יש לכך משמעות עמוקה. המשמעות היא שיש לנו בעלות על הארץ. וזה לא דבר פשוט. ועל כך נאמר: "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו"".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר בטקס: "הישוב יקיר, הוא מופת ודוגמא להתיישבות כולה. חוד החנית של ההתנדבות ושל הערבות ההדדית. לא בכדי הביקוש לישוב הזה גדול מההיצע. ואני מקווה שלפחות בעניין הזה הצלחנו לסייע ולאפשר מעט מרחב נשימה לישוב ולמתיישבים מבחינת בנייה והתפתחות. אנו כאן בשומרון בשליחות הסטורית. אנו זוכים לבנות את השומרון ובע"ה נזכה להקים עוד ישובים חדשים ולהגדיל את תנופת ההתיישבות".

בהתייחס לאישורי התב"ע שהתקבלו ברחבי יו"ש בחודשיים האחרונים, אמר דגן: "אזרחי המדינה כולם שמחים על כל בית שנבנה, אולם אין ספק שזה מעט מדי ולא עונה על הדרישה. ישנם ישובים שלמים ביו"ש הסובלים מקפאון ומחנק תכנוני. ישובים הנאלצים לשלוח את בניהם למקומות אחרים. משום שהמדינה חונקת את הישובים ולא מאפשרת בנייה משיקולים פוליטיים ולא משיקולים הרלוונטים לתושבים עצמם. אנחנו פה בזכות ולא בחסד. נעשה את תפקידנו – בניה, קהילה למופת והתיישבות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו