בד"ה: נפטר הרב שמואלביץ מראשי ישיבת מיר - סרוגים

בד"ה: נפטר הרב שמואלביץ מראשי ישיבת מיר

הרב רפאל שמואלביץ, מראשי ישיבת 'מיר' נפטר אמש (שני) בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, בגיל 78, לאחר שבשנים האחרונות סבל ממחלת ניוון שרירים.

author-image
בד"ה: נפטר הרב שמואלביץ מראשי ישיבת מיר
  (צילום: באדיבות ארכיון הישיבה מאת יוסי פ.)

אבל בעולם התורה.

הרב רפאל שמואלביץ, מראשי ישיבת 'מיר' נפטר אמש (שני) בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, בגיל 78, לאחר שבשנים האחרונות סבל ממחלת ניוון שרירים.

הלוויתו של הרב שמואלביץ תצא היום בשעה 11:30 בבוקר, מהיכל ישיבת 'מיר' בירושלים.

הגאון רבי רפאל זצ"ל, נין לסבא מנובהרדוק ונכד לסבא מסלבודקא, נולד לפני 78 שנים לאביו מרן הגאון רבי חיים שמואלביץ זצ"ל, המשגיח המפורסם של ישיבת מיר, וכבר בצעירותו ניכרו עליו סימני גדלות כאשר היה שוקד מבוקר עד ליל על תלמודו.

בצעירותו למד בישיבת מיר ונלקח לחתנו של הרב אברהם פרבשטיין ראש ישיבת חברון, לצד גיסיו הגאון רבי נחום פרצוביץ זצ"ל, הגאון רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר והגאון רבי ישראל מאיר וייס ראש ישיבת נחלת הלויים.

לאחר נישואיו מונה על ידי חמיו לר"מ בישיבת חברון, לאחר מכן מונה לראש ישיבת מיר לאחר פטירת אביו הגאון רבי חיים שמולביץ שהיה מראשי הישיבה ומרן הרב שך זצוק"ל ספד לו בלוויתו כי "משמת רבי חיים בטלו השקדנים".

עמו כיהנו בראשות הישיבה באותם שנים הרב בייניש פינקל והרב נחום פרצוביץ. הגאון רבי רפאל זצ"ל המשיך את דרכו במסירת השיעורים בישיבה והעמדת רבבות תלמידים שהעריצו והעריכו את דרכו בעיון הסוגיה ובידיעתה.

במשך השנים כיהן כראש הישיבה אף לצידו של הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל ולצידו של הרב אליעזר יהודה פינקל שליט"א שמכהן כיום כראש הישיבה.

לפני מספר שנים חלה במחלת ניוון שרירים ממנה הוא סבל ואף היה שרוי במצב קשה, כעבור תקופה חלה הטבה במצבו זאת בעקבות שימוש בטיפול חדשני למחלת ה-als שפותחה על ידי חברה שבשליטתו של הנגיד החסידי חיים יענקל ליבוביץ אולם לאחר תקופה שב להידרדר מצבו.

בתקופה האחרונה ממלא את מקומו בישיבה במסירת שיעורים כלליים בנו הגאון רבי יעקב שמואלביץ זאת בשל חולשתו של אביו.

בימים האחרונים הידרדר מצבו הרפואי והוא אושפז בבית החולים שערי צדק בירושלים כאשר בני משפחתו שוהים לצד מיטתו. בהיכלי הישיבות נישאו תפילות להחלמתו של הגאון רבי רפאל בן חנה מרים לרפואה שלמה אולם לדאבון לב נצחו בצהריים אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש.

קורות חייו של הרב שמואלביץ באדיבות האתר החרדי 'כיכר השבת'

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
זה בגלל חידוש גזרת הגיוס של בני ישיבה
| 19-01-2016 10:39
לא יאומן כי יסופר : ראשי ישיבות ורבנים יוצאים בימים האחרונים בהתבטאויות חריפות בעקבות עצרת הגיוס של ‘הפלג הירושלמי’ בשיתוף עם ‘העדה החרדית’, עצרת שכונתה יותר ממאה אלף איש הי’ שם, “מעמד הקריעה” שם נאמרו דברים חמורים ואמיתים נגד גדולי ישראל כך אמר ראש ישיבת ‘נצח התורה’: “משתתפי ההפגנה לא מגיעים לדרגתו של הכלב והחמור של החזו”א, כמו עורכי ‘הפלס שם רשעים ירקב” עכ”ל הטמאה… ש ו מ ו -----------ש מ י ם להיכן הגענו? נראה לי שפלג הגיוס [המשכילים ב”ב] מחפשים דרך לקיים 1000% המשנה בסוף סוטה: בעקבתא דמשיחא, בתקופת סוף הגלות באחרית הימים לפני ביאת המשיח, מלכות תהפך למינות= צבא, ואין תוכחת, בית וועד יהיה לזנות=צהל, חכמות סופרים תסרח=מנהיגים הנ”ל, “ויראי חטא ימאסו=המועצת השמד”, והאמת תהא נעדרת, פני הדור כפני הכלב=רח’ חזון איש, ועל מה יש לנו להשען על אבינו שבשמים. איזה ניבול פה מגיע מפלג העמלקים!! הם צריכים לדעת שגדולי הדור “האמיתים” הם מבינים יותר מה שכתוב, ומותר להם לחלוק, זה לא דור של דיקטטורה, היום זה דור – כמו בית משוגעים שקוראם לזה שמד-של בני ברק, ושם כולם חושבים שהם יודעים מה הם עושים, כל מי שהתייצב בהפגנה הזו מגיע הרבה יותר מהכלב של רח’ החזון איש. נקודה ודו”ק. “החמור של רח’ החזון איש, לא מבין יותר מכל האנשים שדיברו את הכל שדיברו שם, תדעו כי כל המודעות, הפשקווילים, ה”דעת תורה קודש הקדשים” שמופצים ברחובות זה אנשים קטנים עם דעת תורה של האמת! יש אנשים גדולים שהם אינם יודעים מה הם עושים ומה שהם אומרים, זה לא קודש קדשים כל השאר זה חולי חולין”. יש חמור אחד בדור הזה שכל מעשיו לא לשם שמיים האחד הזה החמור של ב”ב. הרי “הם כותבים מודעות להאיר לנו האמת: ’הבן שלך בסכנת גיוס לצבא השמד והזימה’, והבן שלך? כבר חילוני! הפלג איבדו את האידשקייט, כל יהודי שלא נכנע לגדולי הדור שמרן רב שך זצ”ל אמר עליו “איו להרהר אחריו”, וכל יהודי שמחליט מי הגדול החדש שלו היום ומי הגדול שלו מחר זה לא נקרא יהודי, זה החורבן של המבצר החרדי” מרן רב שך זצ”ל אמר “אין להרהר אחריו” ומי שמהרהר אחרי מרן רב שך זצ”ל עליו הכתוב אומר ’שם רשעים ירקב’. החפץ חיים זצ”ל היה אומר עליהם ’יימח שמם’. אבל רשעים שמם ירקב בקרוב.
2
אנחנו מסכנים וממש חבל שלזכותו לא ביטלו "חידוש גזרת הגיו
| 19-01-2016 13:31
אנחנו מסכנים וממש חבל שלזכותו לא ביטלו "חידוש גזרת הגיוס" על בני ישיבה שחודש ע"י גפני ומנהיגיו...
3
ברא כרעא דאבוה
יהודה ועוד לקרא | 19-01-2016 20:01
בנו של ר' חיים שמואלביץ ז"ל שהיה מגדולי תלמידי החכמים והלמדנים לפני עשרות שנים.. כמו כן בנו ר' רפאל היה תלמיד חכם מובהק ולמדן ענק..