הרב אורי שרקי: "הגוי הוא הנורמלי, אנחנו קצת לא נורמלים"

הרב אורי שרקי: "הגוי הוא הנורמלי, אנחנו קצת לא נורמלים"

ראש קהילת 'בית יהודה' בירושלים ומרבני 'מכון מאיר', הרב אורי שרקי, התייחס לתפקידם של היהודים בעולם וליחסם בינינו לבין הגויים.

הרב אורי שרקי: "אנחנו קצת לא נורמלים"
  (צילום מסך; ערוץ מאיר)

ראש קהילת 'בית יהודה' בירושלים ומרבני 'מכון מאיר', הרב אורי שרקי, התייחס, בדיון שנערך בינו לבין יותם זמרי כחלק מסדרת מפגשים שצפויים להיערך בחודש הקרוב, לתפקידם של היהודים בעולם וליחס בינינו לבין הגויים.

במפגש, שנערך בהנחייתו של אורי מלמד, סיפר הרב שרקי: "שאלו אותי כמה גויים: אתם, העם היהודי – מה אתם מוסיפים לעולם? עניתי להם: אנחנו, היהודים, מנקי הארובות. אנחנו עסוקים בלפתוח את הפתח של האוורור הזה, בין העולם לאינסוף. העולם דומה לבית, הבית צריך תקרה, התקרה הזאת מגינה. אבל בתוך התקרה הזאת צריך איזה פתח אוורור, ארובה, ואנחנו, היהודים – מנקי הארובות. ולכן אנחנו קצת שחורים, ולא נראים יפה, בגלל שאנחנו עסוקים בלפתוח את הפתח של האוורור הזה, בין העולם לאינסוף".

הרב שרקי, הידוע בדבריו ובדעותיו המקוריים הפתיע ואמר כי "מי שעושה את זה, כלומר אנחנו, חייב להיות קצת לא נורמלי. האדם הנורמלי הוא הגוי – הוא האדם הטבעי, הנורמלי, המאושר מחיי העולם הזה; אבל יש מישהו שמפרנס את הקשר עם האלוהות, והמישהו הזה הוא לאו דווקא היהודי הדתי, אלא עמ"י כמכלול, מהווה את נקודת הקשר הזאת שבין הבורא לעולם".

הרב שרקי הוסיף ואמר: "לכן, אפשר לומר שאם יש לנו משהו לומר לאומות, זה בדיוק הנק' הזאת. השיח צריך להיות שיח אוניברסלי, להגיד לעולם: אתם באים לשמוע את דבר ה'. זה נראה בעיני הישראלי המצוי לדבר סוּפּר הזוי, סוּפּר מגזרי-דתי. אבל דווקא עבור התרבות האנושית, זה דבר המובן מאליו. האומות רואות בנו את מי שאמור לבוא בשם ה', מי שבא לשחרר את האדם מן העבדות לטבע.

"לצורך זה", חתם הרב שרקי, "צריך שיהיו נביאים. אבל כבר 2,400 שנה אין נבואה. איך אנחנו מְחיים את זה? כחלק מהעניין הקמנו מדינה, חלק מהעניין הוא לעשות סלט מתל אביב-ירושלים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
כהרגלו בקודש - פשוט ועמוק!
מאור | 17-01-2016 17:13
2
??.
עידו | 17-01-2016 18:12
ומרוב שהוא פשוט ועמוק איני מצליח להבין אותו, ורב שצריך פירושים זה כבר מסוכן.
3
מקורו ברב קוק ובכוזרי.
| 17-01-2016 20:56
עם ישראל באמת אין מקומו בעולם.
4
ערוץ2 מדוע הם לא מפסיקים להסית במישור או בעקיפין בשקרים האם זה משעמום
| 18-01-2016 2:45
5
הרב שרקי לא מקורי בכלל
אורן | 18-01-2016 6:38
הוא מקורי וחדשני כמו היהדות והרב קוק. מי שלומד תורה הדעות של הרב שרקי הכי ברורות ונורמליות בעולם בשבילו.
6
דווקא יש נבואה כבר הרבה שנים.
ינון | 18-05-2016 23:08
הרמב"ם אומר שהנבואה תחזור לישראל בשנת ד'תתקעו. אחד מבעלי התוספות כונה 'הנביא' ועוד... ועוד... ועוד... עד לדורנו בו באלול ה'תשנ"א ביקש הרבי מליובאוויטש מחסידיו לפרסם לכל אנשי הדור - שיש נביא לדור, שנותן עצות ונבואות - עד לנבואה העיקרית: "הנה הנה משיח בא".