הרב אמנון בזק: "הסרוגים מעתיקים את סגנון המחלוקת המכוער של הציבור החרדי"

הרב אמנון בזק מתייחס לפשקוויל שהופץ נגד הסכם קדם הנישואים ומביע דאגה מסגנון המחלוקת המחלחל לציונות הדתית.

"הסרוגים מעתיקים את סגנון המחלוקת המכוער של הציבור החרדי"

הסכם קדם נישואים.

הרב אמנון בזק, מרבני הר עציון, מתייחס למחלוקת סביב נושא הסכם קדם הנישואים שנידון בשבוע האחרון מעל גבי האתר ומודאג מסגנון המחלוקת בציונות הדתית שלדבריו מועתק מהציבור החרדי.

"ביום חמישי קיבלה ידידת משפחה שלנו גט, לאחר שמונה שנות סבל של סרבנות גט מן הסוג הקשה ביותר", סיפר הרב בזק.

"בעלה ברח מן הארץ, התעלם מכל חובותיו כלפי ילדיו, העלים את זהותו, ורק לאחר מסע ארוך של חיפושים ולחצים, בעזרתם הברוכה של אנשי עמותת 'אורה' בארה"ב, הגיע סוף סוף הגט המיוחל. עצוב לחשוב כמה שנות סבל ניתן היה לחסוך, אילו בזמן שהזוג נישא הייתה מודעות לאפשרות לחתום על הסכמי קדם-נישואין, כגון אלו המוצעים בשנים האחרונות על ידי רבני 'צוהר'".

הרב בזק לא מתעלם מהתזמון של המקרה המשפחתי: "סיפור זה מתרחש בדיוק בשבוע שבו כמה רבנים מן הזרם החרד"לי חברו לכמה רבנים מן העדה חרדית ולרבנים חרדים נוספים וחתמו על פשקוויל היוצא בחריפות רבה ("חלחלה אחזתנו") נגד הסכמי קדם-נישואין שזכו להסכמתם של גדולי הפוסקים, וכינו את הרצון למצוא פתרונות הלכתיים למניעת מצוקת העגינות – "בתי ישראל בחורבנן וישראל סבא בסכנה", ו"רפורמות במנהגי ישראל כך שיתאימו לערכי התרבות המערבית"".

הרב בזק מדגיש כי "מחלוקת בהלכה היא כמובן עניין לגיטימי לחלוטין, וכבר נכתב חומר רב ונגיש בנושא זה. אולם הבעיה החמורה המשתקפת מפשקוויל זה היא העתקת הסגנון המכוער של מחלוקת לשם שמים מן העדה החרדית גם לתוך החברה הדתית-לאומית".

הרב בזק מבקש להזכיר כי "התמודדות הלכתית עם המציאות המשתנה היא אחד מערכי היסוד של התורה בכל הדורות, ובאופן מיוחד היא באה לידי ביטוי בתחומי האישות – מתקנת הכתובה כשלעצמה דרך תקנותיו של ר' גרשום למנוע נתינת גט לאישה בעל כורחה ועד לתקנות הדורות האחרונים ביחס לחלוקת הרכוש בין איש ואישה. מי שמכנה יסוד מרכזי כזה כ'ערכי התרבות המערבית', דומה שמעדיף יותר את ערכי התרבות של שכנינו שבמזרח, שלא פעם פועלים באטימות מוחלטת כלפי זכויותיהם האנושיות ביותר של נשים. מי שמזלזל ברבנים שלוקחים אחריות על מצוקה אנושית נוראה אינו יכול להתיימר לייצג את רוח 'ישראל סבא'".

"ולבסוף, הדבר המצער ביותר הוא שהפשקוויל כלל אינו מתייחס למצוקה ולסבל שגורמים סרבני הגט, המנצלים באכזריות את ההלכה לצורכיהם המרושעים. הרבנים אינם מביעים שום עמדה כלפי השאלה האם רבני ישראל אכן יכולים לעמוד בשתיקה מול ניצול מרושע כזה של ההלכה, ואינם מנסים להציע כיווני התמודדות משלהם עם הבעיה המאתגרת שאינה יכולה להישאר נטולת פתרון".

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
ואתה מושפע מהרפורמים
שלמה | 12-01-2016 11:09
2
הרפורמי מתלונן שעובדי ה' (חרדים-חרדלים) תומכים זה בז!
| 12-01-2016 11:23
הוא כובל על כך שהחרדלים לא תומכים במתיוונים !!!!!!! מה לעשות - יש איחוד בין עובדי השם ואין איחוד עם המתיוונים!! מי להשם אלי !!!
3
אל לכם לפגוע ברב בזק שכל אמרותיו אמרי קודש
| 12-01-2016 12:08
בתהליך של הגירושין של ימינו אל לנו להיות עקשנים ולומר קבלו את דעתי חישבו על נשים שנחכות לגט המון שנים נשים שנסחטות כיוון שרצו גט תקראו את כל ההסכם ואז תצקפו את הרב אני בוש ונכלם מהרדידות שלכם
4
.מחכה למאמר של הרב בזק ,שאננו תוקף חרדים/חרדלים
שימו לב | 12-01-2016 12:15
כל מאמר שלו חייב לתקוף אנשים שדעתם שונה משלו??????? מדוע שלא יביע את דעתו [המנומקת??] ללא השמצות לשם שינוי?
5
הרב אמנון דבריך בהירים ונכונים
ישראל | 12-01-2016 12:21
הלוואי שלא נדרדר לדיוטא התחתונה של שונאים ומחבלים. והכרעות גופי תורה על ידי פאשקווילים, והשמצות. אבל הר המור כבר מזמן שייכת לתלמידי חכמים המרים זה לזה בחינת חוץ לארץ. ולא ל"תלמידי חכמים הנוחים זה לזה"
6
ר אמנון, מתי אתה לומד משהו אם אתה על הפייס
אורי | 12-01-2016 12:30
כל היום כותב מה נראה לך על רבנים שגדולים מהרבנים שלך?
7
ויש שלוקחים סגנון של השמאל
ייכ | 12-01-2016 13:07
מאיימים עלי בחיי וכו'וכו'
8
חבל להתייחס להבלים של ברוך אפרתי
| 12-01-2016 14:50
אין לו שום השפעה וזה רק עושה לו נחת שהתמונה שלו מתפרסמת שוב ושוב
9
אפקי
יעילות ההסכם | 12-01-2016 16:03
אמנם אינני בקיא בפרטי המקרה, אבל ההסכמים בד"כ לא עוזרים במקרה שאדם בורח ונעלם לחו"ל, כך שדוגמא זאת איננה רלוונטית כלל!
10
כל מה שיוצא מפיו של אמנון בזק הוא נגד ושלילי
מנדל | 12-01-2016 19:18
מי צריך לשמוע פליטת פיו של אדם כל כך שלילי ומלא שנאה. אני לא מתייחס למה שאמר בכתבה כאן, אלא לכל מה שאמר בכל מקום.