הרב רצון ערוסי, רבה של קריית אונו, האחראי לקשר בין-דתי מטעם הרבנות הראשית, דוחה את הקריאות לפיהן יש להתנער מנוער הגבעות וטוען כי ההוקעות והגינויים לא יפתרו את הבעיה.
בשיעור שמסר הרב בישיבתו אמר הרב ערוסי כי "הבעיה היא אחרת, ואם מתעלמים מן הבעיה לא פותרים אותה למרות כל ההוקעות והגינויים. ואני רוצה לומר בדבר הזה אנו רואים לפנינו נוער גבעות שאיני זכיתי להכיר מקרוב אלא רק דרך המרקעים ורק דרך הכתבות. וזה משונה. נוער אמוני שבא מאהבת הארץ, אהבת התורה, אהבת העם, והרי תורתנו מתנגדת להתנהגויות כמו שלו. תורתינו הקדושה נגד פוגרומים, בעד שיקול דעת".
הרב ערוסי משליך את האחריות לנערים הללו על המחנכים והרבנים שלהם: "הציבור ומנהיגיו צריכים לשאול מדוע נוער אמוני, אוהב הארץ והעם מגיע לדברים כאלה? מהי התרופה? איך מתמודדים? והדברים שאני הולך לומר אינם באים ללמד עליהם זכות כלל ועיקר. אלא כדי לגרום לכך שמסע הגינויים לא יביא לתוצאה שלילית".
הרב ערוסי סיפר כי באחת הישיבות שהוא לימד היה תלמיד מופרע שאף אחד לא הצליח לטפל בו. בשיחה איתו הוא גילה שהוריו טעו איתו טעויות חינוכיות מאוד גדולות. בעת שאהבו את אחותו עליו הם "ויתרו" ותמיד דחו אותו. "ואז עמדתי מול כל הרבנים ושאלתי האם השליליות מובנית באישיותו או שמא אפשר לטפל בבעיה?", סיפר הרב ערוסי. "ולאחר שניתחנו את הדברים ההורים בכו ולקחו על עצמם את האחריות והנער הזה פרח והפך להיות שקדן ותלמיד למופת".
הרב ערוסי דיבר על הסיבות שהביאו את אותם הנערים לקחת את החוק לידיים ואמר כי "כביכול בטענה של כיבוש מתפתחת פה סביבה עויינת, מסיתה ושונאת שאצלה כל האמצעים כשרים. והאוכלוסיה מגבה אותם וקוראת להם שאהידים. הרי בני נוער צעירים לא מבינים איפה הם נמצאים וחושבים שצריך להפעיל כוח ולפעול מידה כנגד מידה והם טועים כי מדובר בממון ולא בנפש".
הרב ערוסי טוען כי גם לתקשורת, המביאה גורמים קיצוניים, יש חלק בכך שאותם נערים יוצאים ולוקחים את החוק לידיים.
"בני נוער רואים כי קוראים לנו כובשים ומבינים כי אפשר ללכת איתם רק בתקיפות", הוא טוען.
הרב ערוסי התייחס גם לשיר אשר לצליליו רקדו בחתונת הימין עם רובים, אקדחים וסכינים: "הגיע הזמן לקרוא לאותם מחנכים. דברים כאלה נתונים לאותם מורי הוראה. שמשון הגיבור היה בסיטואציה אחרת לגמרי. הייתה זו תקופה משברית איומה כי לא נמצא מנהיג בעל שיעור קומה ולכן כשהיה מצב כזה ששמשון שהמון מפעולותיו שנויות במחלוקת, הוא נמצא בסיטואציה אחרת".
"מי הוא זה ואיזה הוא יכול להשליך ממעשה שמשון על מצבנו היום? איך אפשר ללמוד מקרה כזה ולהפוך את דברי שמשון לשיר מוביל? היום אויבינו נרתעים מאיתנו ולא כמו פעם. אני קורא לאותם מורים דעו מה מקומכם בהלכה. כמה דם יהודי נשפך כתוצאה מכך. ואנחנו מביאים שזה כאין וכאפס לעומת מה שהפלסטינים עושים לנו. אבל אסור לנו להתנהג כך בשום אופן".
מה דעתך בנושא?
15 תגובות
0 דיונים
סמי
המחנכים? ההורים? המוסיקה שמתנגנת? מה הברבור הזה? רוצחים צריכים להכנס לכלא, ללא ערעור, ללא הרהור. ומי אשם???????
07:42 04.01.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מדובר על מפגשים בין יהודים, נוצרים, ומוסלמים. למען השלום... אבל לנו הלכה (היינו דבר קבוע): עשיו שונא את יעקב, וישמעאל שונא את יצחק. רק היהודים מדברים שלום - אבל לא...
מדובר על מפגשים בין יהודים, נוצרים, ומוסלמים. למען השלום... אבל לנו הלכה (היינו דבר קבוע): עשיו שונא את יעקב, וישמעאל שונא את יצחק. רק היהודים מדברים שלום - אבל לא שלום בינינו, זה לא! עכשיו הבנת?
המשך 01:26 29.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
תומר
תצאו לעם לראות ולשמוע מה הוא אומר!!!
17:50 28.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שמואל
יש לקראו: ולמען היהדות האמתית ששמת לעצמך לדגל.
13:42 28.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שמואל
שידרוש משפט לפושעי פרשת ילדי תימן שהרי, פרשה זו כפרשת נוער הגבעות של היום, בדיוק: השלטון דאז הכריז וביצע מלחמה נגד ציבור דתי אמוני שהיה לו לזר כמו שהנוער של...
שידרוש משפט לפושעי פרשת ילדי תימן שהרי, פרשה זו כפרשת נוער הגבעות של היום, בדיוק: השלטון דאז הכריז וביצע מלחמה נגד ציבור דתי אמוני שהיה לו לזר כמו שהנוער של היום זר לערוסי, ציבור שהגיע לארץ עם חזון הגאולה. אז, השלטונות עקרו את החזון יחד עם הפאות, עינו אותו פיזית ונפשית, ובנו מדינה על כסף מכירת יוסף. עם הכסף הזה, קנו רבנות ממשלתית – והארץ שתקה מהאמת יותר מ40 שנה! ברוך ה' קם דור חדש, עם פאות, עם חזון, נטול פחד הגויים, שיודע לשיר שירי גאווה לאומית, רוקד כמו המלך דוד, ואומר בקול רם "אבותינו סיפרו לנו שקר". הרב ערוסי לא יכול להשתיק לא את רוחם ולא את תורתם עם חינוך מאובן, מוסר מנוון, ודרשות של דופי... אכן נוער יתום, אבל חי וקיים! לכבוד הרב ערוסי: תחזור בך, למען אביך ואמך ולמען היהדות האמתית שמתה לעצמך לדגל... מודה ועוזב ירוחם! על החתום באחראיות מלאה: אני, שמואל הקטן.
המשך 13:37 28.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חמה
במה מדובר? בין היהדות הנוצרות האיסלאם והבודהיטים? או בין החרדים, הציונים, הרפורמים והחילונים?
01:06 28.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אחד העם
השב"כ תפר תיק, מענה את הנערים עינויים קשים, המשטה לא חקרה את אנשי הכפר החשודים בשרפה כסגירת חשבונות, הממשלה משתמשת בפרשה כדי להכפיש ציבור שלם של המתיישבים לקראת נסיגה מה"שטחים"...
השב"כ תפר תיק, מענה את הנערים עינויים קשים, המשטה לא חקרה את אנשי הכפר החשודים בשרפה כסגירת חשבונות, הממשלה משתמשת בפרשה כדי להכפיש ציבור שלם של המתיישבים לקראת נסיגה מה"שטחים" לטובת מדינה פלסטינית - ואתה מדבר איתנו על זוג הורים שהצלחתה להחזיר למוטב....???!!! אם כל הכבוד הראוי, איפה אתה חי?
המשך 23:39 27.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מירי
הרב אומר "נוער אמוני שבא מאהבת הארץ, אהבת התורה, אהבת העם, והרי תורתנו מתנגדת להתנהגויות כמו שלו". מה? התורה מתנגדת לתורה? זה חידוש גדול. אני לא מבינה. נא להסביר!
22:51 27.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מלכי
כ 10-20% מהנוער יש לו בעיות של לקויות למידה, קשב וריכוז הגורם לקשיים, תסכולים, דימוי עצמי נמוך.... מכאן הדרך לכישלון בלימודים ובעיות משמעת קצרה! מכאן לסיבוך עם...
כ 10-20% מהנוער יש לו בעיות של לקויות למידה, קשב וריכוז הגורם לקשיים, תסכולים, דימוי עצמי נמוך.... מכאן הדרך לכישלון בלימודים ובעיות משמעת קצרה! מכאן לסיבוך עם ההורים הדרך קצרה מאוד! הדרך של משרד החינוך, לתת תיגבורים למיניהם - פשטה את הרגל! הם זקוקים למוסדות אחרים לגמרי! תוכנית לימודית אחרת וקצב לימודי אחר! רבים הם הנושרים כי לא היו להם מסגרות שמצאו וטיפחו את כישוריהם, כישרונותיהם (ויש כשרונות שונים). מוסדות שנותנים פתרון לצעירים אשר לא יכולים להשתלב היטב בקיים. לתשומת לב שר החינוך!!!
המשך 22:50 27.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רותם
הציונות אשמה (הרי אנחנו חרדים)! ההורים אשמים (הרי בנינו לא משרתים בצבא)! הנערים אשמים (הרי יש לנו תורה אחרת)! הרב ערוסי, האם אין לך טענות יותר ענייניות???????
22:36 27.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר