באמונה מסתבכת: הסרטון-לטיפול היועמ"ש - סרוגים

באמונה מסתבכת: הסרטון-לטיפול היועמ"ש

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שיגר מכתב למשנה ליועץ המשפטי של מנהל מקרקעי ישראל בדרישה לבחון את זכייתה של חברת 'באמונה' במכרז לבניית שכונת 'כרמי גת'.

באמונה מסתבכת: הסרטון-לטיפול היועמ"ש
  (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של חברת 'באמונה' בע"מ)

סערת הסרטון של 'באמונה'.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ארז קמיניץ, שיגר הערב (שלישי) מכתב למשנה ליועץ המשפטי של מנהל מקרקעי ישראל, מניה לייקין, בדרישה לבחון את זכייתה של חברת 'באמונה' במכרז לבניית שכונת 'כרמי גת'.

"לאחרונה התפרסם בתקשורת סרטון פרסומת של יזם אשר זכה במכרז לבניית יחידות דיור במתחם כרמי גת. על פניו, הסרטון מעלה חשש לנקיטת אפליה אסורה בעת שיווק הדירות במתחם", כתב קמיניץ.

קמיניץ הוסיף כי "כידוע, אפליה כזו עשויה לעמוד בניגוד לתנאי המכרז ולחוזה שנחתם עם היזם ולהביא לנקיטת סנקציות שונות עד כדי ביטול הזכייה".

"אשר על כן אבקשכם, על דעת היועץ המשפטי לממשלה, להידרש לבירור העניין בהקדם ולעדכננו בתוצאות הבדיקה".

כזכור, אתמול לאחר הסערה שהתעוררה בעקבות הסרטון המציג את בני עדות המזרח כעילגים ובורים אשר אינם יודעים חנוכיה מהי, מיהרה חברת 'באמונה', שהשיקה את הסרטון, להסירו מהרשתות החברתיות. מנכ"ל 'באמונה', ישראל זעירא, ששימש כקריין בסרטון, הביע התנצלות ממי שנפגע, התנצלות אשר גררה מתקפה נוספת כלפי החברה.

הערב, בתגובה למכתבו של השר גלנט ליועץ המשפטי לממשלה העבירה היום חברת באמונה מכתב תגובה ובה היא תוקפת את קביעות השר כי החברה מדירה ציבורים על בסיס הסרטון שהורד מיידית מהרשת ועליו התנצלה החברה

״צר לנו על קביעותיך נטולות כל בסיס עובדתי ביחס למרשתי כביכול, "הקבוצה השתמשה במוטיבים גזעניים… מטרתה של קבוצה זו להביא להדרה מכוונת של קבוצות אוכלוסייה רחבות, באופן שירחיק אותן מרכישת דירה במקום". הדברים לא היו מעולם והם מוכחשים מכל וכל. מרשתי אינה מפלה לרעה איש מהמעוניינים לרכוש דירה בפרויקט 'כרמי גת', ואיננה בודקת בציציותיהם של הרוכשים. מרשתי משרתת מאז ומתמיד את הציבור הרחב, והמסר הפוגעני של הסרטון אינו דרכה ונוגד את עולם ערכיה״

עוד ניתן לציין כי מבדיקה ראשונית שערכה החברה היום עולה כי כ 40% מהרוכשים עד כה בפרוייקט הינם מבני עדות המזרח כך שאין לטענות על אפליית ציבורים שום בסיס.

חברת באמונה ממשיכה ומתנצלת בפני כלל הציבור ומודה: ״טעינו. פישלנו. ביום שני עלה לשעה קלה לרשת האינטרנט סרטון סאטירי שפגע ברגשות ציבור רחב. ואכן מדובר בסרטון לא ראוי שהוסר תוך דקות מאתר החברה.

טעינו – ואנו מבקשים סליחה מכל מי שנפגע. פישלנו – ונערוך חשבון נפש בכדי שנוכל להרבות רק אהבת חינם."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מגיע לגזענים!!! רעה חולה!
שי | 01-12-2015 22:49