מוטי קרפל לינון מגל: "תתמודד בפריימריז של הבית היהודי"

מוטי קרפל לינון מגל: "תתמודד בפריימריז של הבית היהודי"

הסופר, העיתונאי וממקימי תנועת 'מנהיגות יהודית', איש הימין מוטי קרפל, מפרסם מכתב פתוח לחבר הכנסת המתפטר ינון מגל, וקורא לו להתמודד בפריימריז הבאים של 'הבית היהודי'. "אם תיבחר – תדע אתה ונדע כולנו שמן השמיים מחלו לך"

author-image
פנייה למגל: "תתמודד בפריימריז של הבית היהודי"
  (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של 'נשים בירוק)

הסופר, העיתונאי וממקימי תנועת 'מנהיגות יהודית', איש הימין מוטי קרפל, מפרסם היום (שלישי) מכתב פתוח לחבר הכנסת המתפטר ינון מגל, ומבהיר כי על אף הסערה שהתפוצצה בשבוע שעבר שהביאה את מגל להתפטר מהכנסת, רבים, וקרפל בתוכם, עדיין רואים את בו כמנהיג ציבור ישר ואמיץ

"ינון, אחינו, אנחנו אוהבים אותך", פתח קרפל את מכתבו.

"הימים הקשים אותם אתה עובר, קשים גם לנו. אנחנו עוברים אותם אתך. תמיד ראינו אותך כנציג ציבור כנה, אותנטי ואמיץ, שפיו וליבו שווים. ואנחנו ממשיכים לראות אותך ככזה גם היום, אחרי התפטרותך מהכנסת. אתה נציגם של הרבה ישראלים והרבה "בעלי תשובה", אם כיפות ובלעדיהן, ובתור שכזה מייצג של המהלך העמוק והחשוב בדורנו – החזרה לזהות היהודית. לא רק בהצלחות שלך אתה נציגינו – גם בכישלונות ובקלקולים".

"כ"בעלי תשובה", אנחנו לא מופתעים, ולא נבהלים מחטאי העבר. לא שלנו ולא שלך. לכל אחד מאתנו, ולכל אדם בישראל, יש את ה"פעקאלה" שלו. מעולם לא הכחשנו אותו. לא התיימרנו שאנו מלאכים ולא ציפינו ממך להיות נטול קופת שרצים. רבי נחמן אומר "אם אתה מאמין שאפשר לקלקל – תאמין שאפשר לתקן". אנחנו מאמינים שאפשר לקלקל. אנחנו יודעים זאת היטב. מעצמנו. אין ולא היו לנו אשליות, לא בקשר לעצמנו, לא בקשר לשום יהודי או אדם, וגם לא בקשר אליך. ההכרה שאפשר לקלקל היא תנאי ללקיחת האחריות, להודאה, שהיא המפתח ל"אפשר לתקן". ובשלב זה, כידוע, לא התכחשת, ולקחת אחריות. כל כך מתאים לך. אנחנו יודעים שהכול בהשגחה פרטית מדויקת והכול לטובה ולכן לא מפחדים כלל".

בהמשך מכתבו מציע קרפל למגל לצאת לציבור "בצורה יותר מפורשת וממוקדת ממה שעשית כבר, הכה על חטא – בכנות, ביושר, מתוך כאב פנימי – ואנחנו יודעים שאתה כואב כרגע את מעשיך. אמור לציבור שההתנהלות שלך עם נשים, הייתה פסולה ולא ראויה, הן כאדם, הן כאיש ישראלי, הן כחבר בכנסת ישראל, וכל שכן כנציג של "הבית היהודי".

"בקש באופן אישי (ודיסקרטי) את סליחתן של הנשים שכבר פרסמו את הפגיעות שפגעת בהן, ובקש מכל שאר הנשים שחשות כך, לפנות אליך, על מנת שתוכל לבקש גם מהן מחילה. אפילו אם התהליך יסתיים בשלב זה, כבר יצא הפסדו בשכרו. עד כאן התיקון ביחס לאלוהים ואדם".

קרפל ממשיך וכותב למגל: "עמוד בקומה זקופה ובלי התחכמויות מול התהליכים המשפטיים-פליליים שאמורים לבוא – אם אכן יבואו – וקבל על עצמך את הדין. גם אם מערכות האכיפה והמשפט הישראליים עדיין אינן "טלית שכולה תכלת", קבל על עצמך את הדין כאילו נגזר משמים. עד כאן התיקון ביחס לחברה ולציבוריות הישראלית".

בסוף דבריו קורא קרפל למגל לשקול להתמודד בפריימריז הבאים של 'הבית היהודי'. "אם לאחר הדיון המשפטי-פלילי – במידה ויהיה – תישאר אפשרות משפטית לחזרתך לחיים הציבוריים, התמודד בפריימריז הבאים של "הבית היהודי". עם ישראל זקוק לך. אני אבחר בך.
אם תיבחר – תדע אתה ונדע כולנו שמן השמיים מחלו לך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
כתבת יפה
שוקי | 01-12-2015 18:19
אמנם אני לא חבר בבית היהודי, אך אם אהיה יתכן מאד שגם אני אבחר בו. כולנו חוטאים וכולנו בעלי תשובה. אם הקב"ה ולח, ננסה גם אנו, הבן אדם הודה ונענש ציבורית. עכשיו זמן לתשובה.
2
מאמרו של מוטי קרפל
רפאלה סגל | 01-12-2015 18:46
אהבתי והזדהתי עם כל מילה
3
רק שאלה
אשה | 01-12-2015 19:13
מעריכה מאוד את קרפל כהוגה ובעל דעה רק שאלה אם מגל לא יעשה את כל מה שאתה חושב שהוא צריך לעשות- מה תגיד? ושאלה 2 - מנין תדע שעשה מה שאתה מציע.
4
י
| 01-12-2015 19:13
כל הכבוד
5
מרגש
אני | 01-12-2015 19:27
6
מאוד מרגש, אמיתי ויפה מה שכתבת
| 01-12-2015 19:54
אם היו שואלים אותי מה אני מרגישה וחושבת לאחר כל הפרשה הזאת,בדיוק את הדברים שכתבת הייתי אומרת. איזו רגישות,אהבת האדם והתקווה שהכל לטובה.
7
מה שכתבת נכון חלקית, כיון שלפחות חלק מן הנשים אשמות לא
מיכאל | 01-12-2015 22:58
פחות. ונשים כאלו שלא הססו ללכלך אותו לפני כל עם ישראל ושפכו את דמו בכלל לא ברור שהוא צריך להתנצל בפניהן, מיוחד אם הן שותפות גם לפשע. סליחה מהקב"ה כן ראוי לבקש. ולהאמין למערכת המשפט = משפח? תמיהה גדולה ממך.
8
ואוו מהממם! כל מילה בסלע
| 01-12-2015 23:01
9
לא יבחר...
| 02-12-2015 0:26
מנהיג עשוי מחומר אחר ויעשה תשובה כמה שיעשה לא יעזור, אדם שילבש תחפושת של אריה ושישאג כל היום לא הופך אותו לאריה,בנאדם שמעשה מעשים כאלה יכול ללבוש תחפושת של מנהיג אבל לא להיות מנהיג!!
10
מאמר יפה
חדוי | 02-12-2015 8:17
לא רק זה אלא כל היסורים שעוברים עליו הם חלק חשוב בתהליך התשובה וההיפרדות מהחטא וההתרוממות ב״ה. עם ישראל צריך את ינון. הציונות הדתית חייבת ללמוד להתחבר לכוחות של עם ישראל גם אלו שנתלכלכו בהבלי תרבות המערב.
11
הוא לא צריך לבקש מחילה מנשים רעות שהרסו משפחה.
אליהו | 02-12-2015 10:12
מדובר בנשים רעות, צבועות, וגסות. די לראות את סגנון הכתיבה הבוטה והגס בכדי להבין את זה. הפוך. הן חייבות לו התנצלות פומבית. כפי שהפיצו לשון הרע בפומבי והרסו משפחה. אם היה מפריע לה, הייתה יכולה לפנות אליו אישית.
12
קרפל שליח אלקים מוחל וסולח
ממן | 04-12-2015 12:45
אולי הוא בן אלקים ?