בתשובתו בנוגע ליט' כסליו כותב הרב אפרתי שלא נהגו בישיבות לציין ימים מיוחדים. בכלל הוא מתעלם מהציון של ג' אלול יום עליית הראי"ה לארץ וכן את הציונים של יום פטירת הרב צבי יהודה קוק זצ"ל. גרוע מכך, בכל הישיבות מבוטלים סדרים רבים עד היום על דברים כמו יישוב ארץ ישראל או החדרת ההשקפה הנכונה לציבור כמו מטות שונים בבחירות ובמאבקים ציבוריים אחרים. את כל אלו מקבל הרב ורק על יט' בכסליו יצא קצפו.
אולם מעבר להתעלמות המקוממת הזו הרב אפרתי מתעלם מהעובדה שתלמידים רבים של תלמידי חכמים נהגו לציין את יום פטירת רבם או יום שבו הם נפגשו עימו כיום מרכזי ואף חגגו אותו. שלא לדבר על כך של"ג בעומר נחגג ברוב עם בכל עם ישראל למרות שרוב הציבור לא מבין קבלה ולא לומד זוהר. לכן ההתייחסות הזו לי"ט כסליו היא מוטה. ותמהה אני על ת"ח שככה נקט עמדה קיצונית במה שיש בו הרבה דרכי אמצע והרבה מנהגים שונים כולל מנהיגים שונים בעדות הספרדים.
מעבר לכך יט' בכסליו נחגג בחב"ד על ידי תלמידי חכמים ענקיים לאורך הדורות שידעו את ההסתייגות של הגר"א וסברו שלמרות ההסתייגות הזו ראוי לתלמידי החסידות לחגוג את היום, אבל מה הם אל מול הרב אפרתי שיצא בקלות דעת למחוק את כל מה שאינו לפי המדד הרוחני שלו וכדי ביזיון וקצף.
מעבר לכך הרב אפרתי מציג את תורת הראי"ה קוק זצ"ל ואת תורת הרצי"ה כמאירות פנים לחלק מעולם החסידות ולא כך הדבר, וכידוע הראי"ה בשעתו למד שפת אמת על הסדר והיה קרוב מאד לחסידי ברסלב ולתורת חב"ד עד שהרב הנזיר בשעתו שאל את הראי"ה מה הוא מחדש על חב"ד והראי"ה השיב את תורת הכלל. הרי לך שהרב הנזיר ראה בראי"ה לא רק ממשיך של וולוזין אלא גם מחובר באופן עצמי לחסידות.
לא הייתי מתייחס כלל לתשובה מעין זו, אלמלא חד המשמעיות שבה, חד משמעיות שמעוררת מחדש ויכוח ישן אחרי שכבר העמדות התקרבו וטוב להם היום לתלמידי הגר"א עם תלמידי הבעש"ט.
וביחס לקבלה בתורת החסידות כבר השיב על טענת הרב אפרתי הבעל שם טוב עצמו שהסביר שלא מלמדים ממש קבלה אלא שיש בדברים מעין רפואה לנפשות. וכלל בעל התניא האדמו"ר הזקן כתב ספר מוסר ולא ספר קבלה, וזאת למרות מושגי הקבלה שיש בספר יש קו ברור בין ספר זה לספרי קבלה. אני כבר לא מדבר על הלימוד התדיר בדברי מהר"ל בישיבות כיום שהם כעדות הרב קבלה ממש. יגיד הרב אפרתי שזה נעשה על ידי הוראת תלמידי חכמים, אם כן זה גם שובר לדבריו שהרי גם בחסידות הדבר נעשה על ידי תלמידי חכמים ולכן תשובה כלל אינה במקומה והתורף לה בצידה.
ובסוף הדברים התנצלות ממעלת כבוד תורת הרב, כותב השרות האלו הוא צאצא של רבי ברוך מזיבוז וצאצא של הבעש"ט וקרוב משפחה של רבי נחמן מברסלב. לכן כאבו לי הדברים מאד והרצון להגן על תורת אבותי בערה בקרבי. אוי לי שקמתי הקטן שבקטנים לעמוד במקום גדולים אך כבר אמרו במקום שאין איש היה אתה איש.
מה דעתך בנושא?
15 תגובות
0 דיונים
יפה יוסף
מדומיינים.יט' כסליו אומן ראש ההשנה ועוד.ברוך השם יש לנו חגי עם ישראל וחג הגאולה הגדול יום העצמאות וכן יום ירושלים. במקום לצפות לגאולה הם הולכים לעבוד קברים.
00:07 27.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
למה מנצלים את הבמה הזו לגמור חשבונות עם יריבים?
20:23 14.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ת"ח עצום
אין לך את היכולת והידע להשיב לי עניינית, כי אתה מהמזלזלים בדעת. מסכן בעולם הזה ואומלל בעולם האמת.
16:20 02.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אבי יאיר
ישנם יסודות טובים בחסידות. אך איך היא נראית כיום. מפולגת ומשוסעת מאלו הדוגלים בעבודה על המידות. מחזיקים בכל המנהגים השוליים ביהדות כאילו זה עיקר התורה, כגון הלבוש, ובודים חג מליבם זה יום...
ישנם יסודות טובים בחסידות. אך איך היא נראית כיום. מפולגת ומשוסעת מאלו הדוגלים בעבודה על המידות. מחזיקים בכל המנהגים השוליים ביהדות כאילו זה עיקר התורה, כגון הלבוש, ובודים חג מליבם זה יום הבהיר וזה יום הגאולה וזה יום הנצח וכדו'.
המשך 20:57 01.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רפאל
כמה שקוף
12:40 01.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שלמה יוסף
אילו עורך האנציקלופדיה התלמוד הגאון הרב ש"י זווין זצ"ל היה קורא את מאמרו של הרב אפרתי - הוא לא היה חוגג את הי"ט כסלו. כמוהו מרן הרוגאצ'ובי.
11:04 30.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אבי
הבדל הוא על כל הגישה, פרט או כלל. לכן חבד הם אנטי ציוניים והרב קוק הכי ציוני.
07:34 30.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
סתם אחד
הרב אפרתי לא דיבר נגד חבדניקים שיחגגו את זה שרבם יצא מהכלא. גם בנדבורנה חוגגים יארצייט ולא חושבים שזה מעניין מישהו חוץ משלושה חסידים ועשרים אדמורים של נדבורנה. חבדניקים בטוחים שרק...
הרב אפרתי לא דיבר נגד חבדניקים שיחגגו את זה שרבם יצא מהכלא. גם בנדבורנה חוגגים יארצייט ולא חושבים שזה מעניין מישהו חוץ משלושה חסידים ועשרים אדמורים של נדבורנה. חבדניקים בטוחים שרק הם קיימים בעולם (ללמוד "חסידות" - זה אף פעם לא יהיה ליקוטי מוהר"ן, שפת אמת או נועם אלימלך). עכשיו הם החליטו לגייר את הדתיים הלאומיים. זה בעצמו לא מפליא, הם תמיד חושבים שכל יהודי הוא בעצם חבדניק שלא יודע את זה (בדוכני תפילין יש תפילין לפי מנהגי אשכנזים או ספרדים? מה פתאום. רק חבד. גם אומרים לכולם כולל אשכנזים לא לברך ברכת על מצות תפילין כמנהג חבד). מה שמפליא הוא שבני הציונות הדתית קונים את זה. חוץ מזה, מדהים העיוורון של לחגוג חג גאולה לאדמו"ר שיצא מהכלא, ולא לחגוג חג גאולה לעם שלם שנגאל מבור גלות. להתראות בלייפציג.
המשך 01:02 30.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ת"ח עצום
החסידות והקבלה מאריכים את הגלות האמת ההיסטורית היא שמשה די לאון זייף במאה ה13 את הזוהר, ושיקר כשייחס אותו לתנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי זתע"א. בספר הזוהר ישנם יסודות אליליים...
החסידות והקבלה מאריכים את הגלות האמת ההיסטורית היא שמשה די לאון זייף במאה ה13 את הזוהר, ושיקר כשייחס אותו לתנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי זתע"א. בספר הזוהר ישנם יסודות אליליים מובהקים של הגשמת הבורא ישתבח שמו. פולחן אישיות סביב "הצדיק". זלזול בגמרא ובלומדיה. זלזול בדעת שהיא האמצעי לדבוק בה´, והאדרת הבלתי נודע וחוסר הדעת. אח"כ באו כל התמימים שהאמינו לשקר של משה די לאון וככה נוצרה תנועת הקבלה ואחריה החסידות שקר על שקר. לא פלא שנארכה הגלות ורבו הצרות. כי איך נתקרב אל ה´ ובידינו עבודה זרה??? בעולם האמת לא מתחשבים ב"גדויילים" וטעויותיהם, אלא אך ורק אמת צרופה ללא פרוטקציות! והאמת הכאובה היא שהזוהר מזוייף!!!
המשך 00:35 30.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
23:00 29.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר