בתשובתו בנוגע ליט' כסליו כותב הרב אפרתי שלא נהגו בישיבות לציין ימים מיוחדים. בכלל הוא מתעלם מהציון של ג' אלול יום עליית הראי"ה לארץ וכן את הציונים של יום פטירת הרב צבי יהודה קוק זצ"ל. גרוע מכך, בכל הישיבות מבוטלים סדרים רבים עד היום על דברים כמו יישוב ארץ ישראל או החדרת ההשקפה הנכונה לציבור כמו מטות שונים בבחירות ובמאבקים ציבוריים אחרים. את כל אלו מקבל הרב ורק על יט' בכסליו יצא קצפו.
אולם מעבר להתעלמות המקוממת הזו הרב אפרתי מתעלם מהעובדה שתלמידים רבים של תלמידי חכמים נהגו לציין את יום פטירת רבם או יום שבו הם נפגשו עימו כיום מרכזי ואף חגגו אותו. שלא לדבר על כך של"ג בעומר נחגג ברוב עם בכל עם ישראל למרות שרוב הציבור לא מבין קבלה ולא לומד זוהר. לכן ההתייחסות הזו לי"ט כסליו היא מוטה. ותמהה אני על ת"ח שככה נקט עמדה קיצונית במה שיש בו הרבה דרכי אמצע והרבה מנהגים שונים כולל מנהיגים שונים בעדות הספרדים.
מעבר לכך יט' בכסליו נחגג בחב"ד על ידי תלמידי חכמים ענקיים לאורך הדורות שידעו את ההסתייגות של הגר"א וסברו שלמרות ההסתייגות הזו ראוי לתלמידי החסידות לחגוג את היום, אבל מה הם אל מול הרב אפרתי שיצא בקלות דעת למחוק את כל מה שאינו לפי המדד הרוחני שלו וכדי ביזיון וקצף.
מעבר לכך הרב אפרתי מציג את תורת הראי"ה קוק זצ"ל ואת תורת הרצי"ה כמאירות פנים לחלק מעולם החסידות ולא כך הדבר, וכידוע הראי"ה בשעתו למד שפת אמת על הסדר והיה קרוב מאד לחסידי ברסלב ולתורת חב"ד עד שהרב הנזיר בשעתו שאל את הראי"ה מה הוא מחדש על חב"ד והראי"ה השיב את תורת הכלל. הרי לך שהרב הנזיר ראה בראי"ה לא רק ממשיך של וולוזין אלא גם מחובר באופן עצמי לחסידות.
לא הייתי מתייחס כלל לתשובה מעין זו, אלמלא חד המשמעיות שבה, חד משמעיות שמעוררת מחדש ויכוח ישן אחרי שכבר העמדות התקרבו וטוב להם היום לתלמידי הגר"א עם תלמידי הבעש"ט.
​וביחס לקבלה בתורת החסידות כבר השיב על טענת הרב​ אפרתי הבעל שם טוב עצמו שהסביר שלא מלמדים ממש קבלה אלא שיש בדברים מעין רפואה לנפשות. וכלל בעל התניא האדמו"ר הזקן כתב ספר מוסר ולא ספר קבלה, וזאת למרות מושגי הקבלה שיש בספר יש קו ברור בין ספר זה לספרי קבלה. אני כבר לא מדבר על הלימוד התדיר בדברי מהר"ל בישיבות כיום שהם כעדות הרב קבלה ממש. יגיד הרב אפרתי שזה נעשה על ידי הוראת תלמידי חכמים, אם כן זה גם שובר לדבריו שהרי גם בחסידות הדבר נעשה על ידי תלמידי חכמים ולכן תשובה כלל אינה במקומה והתורף לה בצידה.
ובסוף הדברים התנצלות ממעלת כבוד תורת הרב, כותב השרות האלו הוא צאצא של רבי ברוך מזיבוז וצאצא של הבעש"ט וקרוב משפחה של רבי נחמן מברסלב. לכן כאבו לי הדברים מאד והרצון להגן על תורת אבותי בערה בקרבי. אוי לי שקמתי הקטן שבקטנים לעמוד במקום גדולים אך כבר אמרו במקום שאין איש היה אתה איש.