חדשות

דיווח: הרמטכ"ל לשעבר מצטרף לגדי איזנקוט

הרמטכ"ל לשעבר מנהל מגעים עם גדי איזנקוט על הצטרפות למפלגתו. זה התפקיד שהוא מייעד לו

גדי איזנקוט
| גדי איזנקוט צילום: חיים גולדברג / פלאש90

האם אנחנו בדרך ל"קוקפיט" חדש במערכת הפוליטית? הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו חשף בפתיח תוכנית הרדיו שלו ב"גלי ישראל", כי יו"ר מפלגת 'ישר', גדי איזנקוט, מנהל לאחרונה שיחות אינטנסיביות עם הרמטכ"ל ושר החוץ לשעבר, גבי אשכנזי.

לדברי ברדוגו, השניים פועלים תחת סלוגן המנסה לנכס להם את שיקום המערכות: "הכותרת של השיחות האלו היא שגבי שיקם את הצבא וגדי ישקם את ישראל". מדובר במהלך שנועד למצב את השניים ככוח ביטחוני-אסטרטגי מוביל לקראת מערכת הבחירות הקרבה.

הבטחה לתיקים בכירים

במסגרת המגעים, כך טוען ברדוגו, נעשים ניסיונות להבטיח לאשכנזי תפקיד משמעותי בממשלה הבאה שתקום, אם המהלך יבשיל. "רוצים להבטיח לו את תיק החוץ או את תיק הביטחון", הסביר הפרשן.

כזכור, אשכנזי לקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים לאחר התפרקות ממשלת נתניהו-גנץ, בה שימש כשר חוץ מטעם "כחול לבן". כעת, על פי הדיווח של ברדוגו, נראה כי אשכנזי שוקל ברצינות חזרה למגרש הפוליטי לצדו של איזנקוט.

מתארגנים מחדש במרכז

החבירה המסתמנת בין השניים עשויה לשנות את מאזן הכוחות בגוש המרכז-שמאל, במיוחד לאור הלחצים על ראשי המפלגות האחרות בתוך הגוש. "הם מתחילים להרים סוג של קוקפיט חדש", סיכם ברדוגו, "וגבי מעוניין לשבת בו".

תגובות

59
36
יעקב
10.05.26

אייזנקוט עדיף על בנט .איש אמת וטוב לב ואני חולק עליו במדיני אבל מבחינת אדם אחלה

1
דודי
10.05.26

מה אתה חולק עליו מדינית ? מה משנתו המדינית שאתה חולק עליה

2
אמי
11.05.26

@דודי . משנתו היא שמאל מובהק

3
קצת מבין לא הרבה
11.05.26

כמו כל הרמטכלים. 7/10 זה כישלון בדיוק בגלל האתנוצנטריות של כלל מערכות הביטחון - צה"ל שב"כ מוסד. ת בלו את זה עם מערכת משפט השלום ותקשורת קיבלתם שואה. בגלל הגישה הפרוגרסיבית לא השכילו לתרגם נתונים מהשטח למוכנות.

4
ןחח
11.05.26

יש מצב שאתה מפרט מהי משנתו בתחום כלשהו?

5
דנידין
11.05.26

@אמי איפה את רואה את זה? הסבירי לנו בבקשה.

6
ששש
14.05.26

@קצת מבין לא הרבה ה 7.10 זה בגלל אסטרטגית החמאס זה נכס... זה הכל...

7
ביתרי שרוף
15.05.26

@דודי כל משנה מדינית אפילו של בן גבעג עדיפה על האין משנה של ביבישל

8
יזאאז
17.05.26

מה בדיוק חשובה המשנה מי שקובע זה טראמפ

35
ברוך
10.05.26

הם היו לפני כן קבוצה של 5 רמטכלים ולא הצליחו

1
משה
10.05.26

גם הפעם לא יצליחו העיקר מחלקים תיקים קודם חלילי תזכה אחר כך תחלק תיקים לא מעמידים את העגלה לפני סוסים

34
גולנציק
10.05.26

מעולההה איזינקוט ואשכנזי צוות מנצח

1
אורח
11.05.26

צוות מנצח אייזנקוט + אשכנזי גולני שלי🙏

2
מושיק
11.05.26

צוות מנצח אייזנקוט + אשכנזי גולני שלי🙏

3
מושיק
11.05.26

צוות מנצח אייזנקוט + אשכנזי גולני שלי🙏

4
מושיק
11.05.26

צוות מנצח אייזנקוט + אשכנזי גולני שלי🙏

5
מושיק
11.05.26

צוות מנצח אייזנקוט + אשכנזי גולני שלי🙏

6
מושיק
11.05.26

צוות מנצח אייזנקוט + אשכנזי גולני שלי🙏

7
מושיק
11.05.26

צוות מנצח אייזנקוט + אשכנזי גולני שלי🙏

8
מושיק
11.05.26

צוות מנצח אייזנקוט + אשכנזי גולני שלי🙏

9
מושיק
11.05.26

צוות מנצח אייזנקוט + אשכנזי גולני שלי🙏

10
עופר אלוני
12.05.26

אתה בוט או דיימנטי... גם אם תשלח תגובה שלך מליון פעמים - הקול שלך בקלפי נספר רק פעם אחת.

11
אורח
14.05.26

עם ליברמן