בניגוד לטענת טראמפ

דיווח בארה"ב: זה כמות הטילים האיראניים שהושמדו במלחמה

חודש אחרי תחילת המלחמה באיראן, גורמי מודיעין בארה"ב קובעים כי רק שליש ממלאי הטילים האיראניים הושמד עד כה - בנתון שסותר את טענותיו של נשיא ארה"C דונלד טראמפ

איראן (צילום: Matyas Rehak / שאטרסטוק)
איראן (צילום: Matyas Rehak / שאטרסטוק) | צילום: Matyas Rehak / שאטרסטוק

חודש אחרי תחילת המלחמה באיראן, ארה"ב יכולה לקבוע בוודאות שכשליש מארסנל הטילים האיראניים הושמד - כך דווח היום (שישי) ברשת רויטרס. הנתונים סותרים את טענותיו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שטען אמש ש"לאיראן נותרו מעט מאד טילים".

לפי הדיווח, לצד שליש הארסנל שהושמד במלחמה, שליש נוסף ככל הנראה נפגע, ניזוק או נקבר בהריסות מתחת לאדמה. עם זאת, מצבם של הטילים הללו לא ברור או מאומת בשלב זה.

גורם המעורה במודיעין האמריקני אמר כי המודיעין דומה בנוגע ליכולות הכטב"מים של איראן, כשיש מידע כי שליש מהם הושמדו בוודאות.

כאמור, הערכות המודיעין סותרות את דבריו של הנשיא טראמפ על כמות הטילים שנותרו לאיראן. רק אתמול טראמפ אמר כי עד כה הושמד 90 אחוז ממלאי הטילים של איראן, כשלדבריו "הם הובסו ואין להם איך לחזור מזה. אנחנו נעים בחופשיות מעל הערים והעיירות שלהם ונהרוס את כל הטילים והכטב"מים שהם מייצרים".

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

2 תגובות
2
.
27.03.26

לך תדע ביננו איפה החיות האירנים החביאו. אנחנו בדרך הנכונה קשה כל החזיתות..... עם ישראל חי כל הכבוד למנהיגים על ההחלטות הלא פשוטות וכמובן ללוחמים חיל האויר

הצטרפו אלינו