לאחר שחרור הר הבית המקום אשר בחר בו ה' בשנת תשכ"ז, היה קשה לעכל את עוצמת השינוי בו הפכנו כעם מאורחים בהר הבית לריבון במקום. הזהירות מהכניסה למקום הקודש הייתה טבעית ואף אחד לא חשב על המשמעות הריבונית של הדבר. בדיעבד מסתבר שזהירות זו עלתה לנו במחיר כבד. התנכרות של רבים מאיתנו מהחובה "לשכנו תדרשו ובאת שמה", והשתלטות מוסלמית על סלע קיומנו מתוך הבנה עמוקה שאחיזה במקום הקדוש ביותר ל"יהודים" בהסכמת ושותפות "הישראלים" שומטת את הקרקע המוסרית מאחיזת האחרונים בכל הארץ.
פרסום הכרזה המחודשת על איסור עליית יהודים להר הבית, בימים אלו על רקע המלחמה על ריבותינו במקום היא אמירה שונה בעליל. בתודעת הגלות נשאלו רבנים על עליית יהודים להר הבית, כי ביחס לנכרים לא הייתה יכולה להישאל שאלה. אולם כאשר אנו הריבון השאלה מי רשאי לעלות להר היא לא שאלה פרטית אלא שאלה ציבורית. באחת מהישיבות הראשונות של ועדת הפנים של הכנסת שדנה בנושא עליית יהודים להר הבית שאלתי את הרב רבינוביץ' שבה כנציג הרבנות הראשית האם רק ליהודים אסור לעלות להר או גם לנוכרים? הרב ניסה להתחמק באמירה שהם פוסקים רק ליהודים. המשכתי ולחצתי בטענה שהרבנות פוסקת למדינה ולא רק ליחידים, והיות ואסור לנוכרים לעלות במקומות מסוימים בהר, הרבנות צריכה לומר זאת. הרב פשוט השתתק ומאז לא הופיע יותר בדיונים על הר הבית.
לו הרבנים החותמים על הכרוז היו פועלים ביושר הם היו צריכים לכתוב שאסור לאף אדם כולל המוסלמים לעלות להר. אמנם לשיטת הרבנים המתירים עליה להר הבית ויש רבים כאלה, יש גם היום מקומות בהם גם לנכרים מותר להיות, אולם לשיטת האוסרים – רבני הכרוז דבר פשוט הוא שבמקום בו ליהודים אסור לעלות אפילו בטהרה, רגל נוכרי לא תדרוך. איסור זה היה צריך להיאמר באופן ברור לראשי המדינה ולכוחות הביטחון שאמורים לשלוט בהר. ברור אם כן שפרסום הכרוז המחודש במתכונתו בימים אלו אינו הלכתי אלא פוליטי, ומשמעותו הוא תמיכה באמירה של הערבים כי הגורמים לשפך הדמים הם היהודים העולים להר הבית.
ההיסטוריה היהודית מכירה רבני גלות כאלו מימי המרגלים במדבר , ועד הרבנים שקראו להישאר בגלות במאה השנים האחרונות עד ש-ה' בעט בנו והביא אותנו חזרה לארצנו. מול רבני גלות אלו שמחוסר הבנה ובלי כוונה יוצקים דלק למנועי השנאה והרצח שסביבנו, עולה קול המון כקול ש-ד-י שמתעורר בתקופה האחרונה לחזור לכור מחצבתנו למקום אשר רק בגללו יש משמעות לכל קיומנו כאן. דבר ה' אשר הבטיח את חזרתנו לארצנו בקיבוץ גלויות כפי שאנו חווים בדור זה ופריחת הארץ אשר נותנת פרותיה בעין יפה כפי שלא היה מאז עזבנו את הארץ התקיים על ידי יהודים שלא שעו לכרוזי רבני הגלות. כך גם דבר ה' לבניית בית ה' במקום אשר בחר בו לשכן שמו, כדי שאנו נקרא משם בשם ה' לכל העולם ונביא ברכה ושלום לעולם יתממש על ידי אותם יהודים-ישראלים שלא ישעו לעצה הרעה הזו ויעלו בקדושה וטהרה להר.
מה דעתך בנושא?
18 תגובות
0 דיונים
תושב הרובע היהודי
אתה והחברים שלך שעולים להר הבית צדיקים גמורים וקדושי עליון ובטח הספקתם לקיים את כל התורה כולה חוץ מעלייה להר הבית... כל הכבוד לכם אני מקנא בכם...
10:35 30.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גלותי
אני מעדיף לציית "לרבני הגלות" מאשר לך ולרבנים "המתקדמים" שלך.. אני מאמין ובטוח שכל השפיכות דמים מונחת על צווארי אנשים "לא גלותיים" כמוך... וד"ל
10:30 30.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
קובי עדיני
ממש לפח זבל. קחו את עצמכם בידיים ותלמדו הלכות כבוד תלמידי חכמים ביורה דעה
20:41 28.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רות
מיכאל פואה - מי אתה ? מנין סמכותך לפסוק הלכה ? מי התיר לך לפסול רבני גלות ???????????????? היכן המצאת את המונח הזה ? אם תספור את כל פוסקי ההלכה,...
מיכאל פואה - מי אתה ? מנין סמכותך לפסוק הלכה ? מי התיר לך לפסול רבני גלות ???????????????? היכן המצאת את המונח הזה ? אם תספור את כל פוסקי ההלכה, עוד מימי המשנה, יש יותר "רבני גלות" מאשר "סברס". בוש והכלם.
המשך 20:34 27.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אני
ומי שאומר אחרת פשוט מרמה את עצמו!!!!!!!!!!!!!!
12:11 26.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יו
עם הארץ
10:34 26.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
תגובה ל5
מאיפה החילוק ההזוי הזה? אמנם כך הרב אבינר כתב, אך מה המקור לזה? להיפך! יש מצווה מן התורה לעלות להר, שנאמר: "לשכנו תדרשו ובאת שמה" והזנחת מקום המקדש מביאה עלינו פורענויות וצרות, כפי שמצאנו...
מאיפה החילוק ההזוי הזה? אמנם כך הרב אבינר כתב, אך מה המקור לזה? להיפך! יש מצווה מן התורה לעלות להר, שנאמר: "לשכנו תדרשו ובאת שמה" והזנחת מקום המקדש מביאה עלינו פורענויות וצרות, כפי שמצאנו בתקופת דויד המלך, שחז"ל אמרו שעל שלא תבעו ישראל את בניין המקדש נענשו במגיפה. מעבר לכך, הידעת כי למוסלמים יש מסורת שהם אינם מפרסמים, שהם עוד עתידים לאבד את ההר ליהודים, וכשזה יקרה זה יהיה יום הדין, והם מנסים בעל כוחם למנוע ולעכב זאת, כפי שאמר אחד מראשי מועצה ערביים בגליל, אם כן גם הם מרגישים ביתר שאת שהעת הזו מתקרבת. לכן עלינו להתאמץ במצווה זו, וכדברי הרב מרדכי אליהו, לחזק שם את הריבונות, לסמן את האזורים האסורים באיסור כרת, להקים שם בית כנסת באזורים המותרים , ולסלק משם את הטמאים הערביים. הגיע הזמן.
המשך 23:28 25.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ממ
הוא לא טען שהרצי"ה היה גלותי, גם הרב אליעזר מלמד אומר שאם הרצי"ה היה רואה מה שנעשה היום בהר, איך שמטמאים אותו הנוכרים, ושמסיתים שם בהמוניהם והורידו את הדגל והריבונות...
הוא לא טען שהרצי"ה היה גלותי, גם הרב אליעזר מלמד אומר שאם הרצי"ה היה רואה מה שנעשה היום בהר, איך שמטמאים אותו הנוכרים, ושמסיתים שם בהמוניהם והורידו את הדגל והריבונות כבר לא שלנו שם, היה מתפלץ! מכתב המאה הוא גלותי, ואינו נכתב מתוך יושרה הלכתית אלא מתוך מטרה פוליטית, וכמו שיהודה גליק אומר, לצערנו רבנים לא יובילו מהפכות, ודברי אור החיים הקדוש מפוצצים בנו כמדקרות ועל זה יתנו את הדין אדוני הארץ על עלבון הבית העלוב, מצווה דאורייתא שיש בידינו לקיימה, לראות פני שכינה שמחכה לנו שם, ואנחנו מה, הטוב לנו להיות גולים חוץ לשולחן אבינו?!? הגיעה העת, הגיע הזמן, הדור ראוי, ומצפה לכך בתוך תוכו בכל מאודו, ולצערי גם אלף רבנים חתומים לא ימנעו את הפרץ האדיר שדוחף אותנו לקומה הנוספת של גאולתנו! כ 95 אחוז משטח ההר ניתן לעלות בטהרה ללא חשש טומאת מת, טומאת מת היא איסור רק בשטח המקדש, אזור אבן השתייה. למרות המכתב, עלה נעלה, מיכאל המשך כך, ישר כח!
המשך 23:06 25.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מצפה לישועה
ועל תדבר שטויות, ותלך אחרי רבני הגלות המחכים לגאולה, ולא אחרי רבני משיחי השקר הציונית.
22:02 25.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יוסף
תסלח ידידי לפני שאתהכותב טואים למינהם דע לך שגם הרראיה קוק עליו השלום אסר לעלות להר הבית רק אתם השיבוש שלכם מתירים לעלות להר הבית וכי הראיה היה גלותי בוש...
תסלח ידידי לפני שאתהכותב טואים למינהם דע לך שגם הרראיה קוק עליו השלום אסר לעלות להר הבית רק אתם השיבוש שלכם מתירים לעלות להר הבית וכי הראיה היה גלותי בוש והיכלם
המשך 19:50 25.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר