'הבית היהודי' תחת מתקפה: "חזירות שלא יודעת גבול"

'הבית היהודי' תחת מתקפה: "חזירות שלא יודעת גבול"

ביטול הדיון אודות הטבות המס לערי הפריפריה בעקבות דרישה של 'הבית היהודי' להכליל גם יישובים ביהודה ושומרון עורר זעם רב בקרב חברי כנסת מהשמאל. סמוטריץ': "הממשלה הזו היא ממשלה לאומית והגיע הזמן להוכיח זאת"

author-image
'הבית היהודי' תחת מתקפה: "חזירות"
  (צילום: Miriam Alster/Flash90)

בשעות האחרונות נמצאים חברי הכנסת של 'הבית היהודי' תחת מתקפה וזאת בעקבות ביטול הדיון על הטבות המס לערי הפריפריה.

הדיון נדחה למועד לא ידוע וזאת לאור דרישת סיעת 'הבית היהודי' מהשעות האחרונות לכלול ברשימת היישובים גם את יישובי יו"ש, אשר אינם נמצאים במפת ההטבות המס הנוכחית, אולם גם לא היו במפה הקודמת. לאחר בדיקתו של גפני לפיה התוספת של יו"ש דורשת מימון נוסף של עוד 600 מיליון ₪, הודיע גפני כי הדיון שאמור היה להתקיים בשעה 16:00 בוטל. המשמעות של ביטול הדיון הינו שאם הוועדה לא תקדם את המתווה המוצע או כל פתרון אחר, ככל הנראה בג"צ יפסול את כל מנגנון הטבות המס לכל היישובים ברחבי הארץ כולל ישובי הפריפריה.

בעקבות דחיית הדיון תקף יו"ר מפלגת 'יש עתיד', חבר הכנסת יאיר לפיד, את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת 'הבית היהודי' וכינה את המהלך "שוחד פוליטי".

"שוב אנחנו עדים לכניעה מוחלטת של רוה"מ ושר האוצר לטובת אינטרסים פוליטים", אמר לפיד.

לדבריו: "מדובר בסחיטה פוליטית לכל דבר ועניין. מפלגת 'הבית היהודי' מנסה לבצע מחטף של קופת המדינה ולמען סקטור אחד בלבד".

לפיד הוסיף כי "הסכם הטבות המס שהגיעו אליו בהסכמה בוועדת כספים לאחר עבודה רבה, הצליח להשיג צדק חברתי וחלוקתי הוגן שבו היו אמורים רוב היישובים לקבל הטבות מס בצורה הדרגתית, מדודה ואחראית. ההחלטה נעשתה מתוך קריטריונים מאד ברורים של מתן עדיפות לפריפריה וליישובים ליד הגבול. את כל זה מאיימים לבטל עכשיו רק בגלל ששר האוצר וראש הממשלה אינם מסוגלים להיות שומרי הסף של הקופה הציבורית אל מול אינטרסים פוליטים וסקטוריאלים".

"זו בושה, זה ניסיון לשוחד פוליטי ואנחנו ניאבק בזה עד תום,חתם לפיד.

מי שעוד תקף את מפלגת 'הבית היהודי' הוא חבר הכנסת מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) שצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "החזירות של 'הבית היהודי' לא יודעת גבול. מחבלים בהטבות ליישובי הפריפריה רק כי הם רוצים עוד כסף עבור התנחלויות שמחוברות לעטיני הממשלה".

בתגובה למתקפה מסר חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ל'סרוגים' כי "מדובר בהחלטה נכונה, מוסרית ומתבקשת. לא ייתכן שבדיון על הטבות המס יודר ציבור שלם באופן קטגורי. אני הראשון לתמוך בהטבות מס לפריפריה וליישובים במעמד סוציו אקונומי נמוך ושאף אחד לא יטיף לי מוסר בעניין הזה. לא ביקשתי לפגוע ולו בישוב אחד מאלו שזכאים לכך, אבל לא אתן שירמסו את זכויותיהם של 400 אלף אזרחי מדינת ישראל תושבי יהודה ושומרון. איפה ערך השיוויון?! למה להדיר ציבור ערכי ותורם מהקריטריונים?! חייב להיות דין אחד לכולם ואני מאמין שכך אכן יהיה. אני משוכנע שראש הממשלה, שטוען שהוא מחויב להתיישבות, ימצא את התוספת התקציבית הלא גדולה הדרושה והמפה המתוקנת והשוויונית תעבור וכל אזרחי המדינה ייהנו ממנה, ללא הבדלי השקפות פוליטיות. הממשלה הזו היא ממשלה לאומית והגיע הזמן להוכיח זאת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
כך מצווה ההלכה החילונים יעבדו והדתיים יחגגו
שי | 21-10-2015 19:11
2
מסתבר שכל ענין א"י הוא רק כלי לגריפת כסף ציבורי קל
פרי | 21-10-2015 23:17
ונוער הגבעות בתמימותם משמשים בשר תותחים לעסקונה שדואגת לעצמה ולחבריה לתקציבים שמנים בלתי שקופים בעליל.
3
הסרוגים בארץ ידועים כסחטנים ונצלנים
אהרון דוד | 22-10-2015 10:18
כל המוסדות חינוך מפוארים עומדים ריקים, תקציבי ענק לארגונים חברתיים מגזריים, השתלטות על משרות בכח הזרוע. בושה וחרפה של מגזר מושחת ראית כיפה סרוגה ברחוב=הסחטן הבא של המיסים שלך
4
מדוע יש לתת לתושבי יו"ש זכויות יתר?
| 22-10-2015 11:57
האם הם לא נהנים מכספי המיסים? מי בדיוק אמור לממן את ההתישבות אם המתישבים עצמם רוצים הנחה במיסים?