הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, התייחס הערב (חמישי), באזכרה לציון שנתיים לפטירתו של אביו, הראשון לציון הרב עובדיה יוסף, לגל הטרור הנוכחי ותקף את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ואת העולים להר הבית.
בדבריו, שהובאו באתר וואלה! news, אמר הרב יוסף כי "ילד בן 13 בא לרצוח, אחר כך אומרים שהוציאו אותו להורג? איזו אכזריות זו".
הרב יוסף התייחס להשפעתו של גל הטרור על החיים בירושלים וסיפר כי "אנשים מפחדים ללכת ברחוב מרוב האכזריות שלהם".
הרב יוסף תקף גם את העולים להר הבית: "יש מי שחושב שלאומנות קודמת להלכה".
לדבריו: "כל גדולי הדורות, עשרות עשרות כתבו שאסור לעלות להר הבית, וכי להם לא הייתה אהבה לארץ ישראל?".
בסוף דבריו קרא הרב יוסף לכלל הציבור "להפסיק עם הדברים האלו", כלשונו.
בתחילת השבוע, גם נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שלום כהן, התבטא כנגד העולים להר הבית וכינה אותם "משוגעים".
במהלך ישיבת הסיעה של מפלגת ש"ס, התייחס יו"ר התנועה, השר אריה דרעי, למצב הבטחוני והדגיש שוב את האיסור לעלות להר הבית: "אנחנו חוזרים על פסקי רבותינו שאסור לעלות להר הבית, זה איסור חמור", אמר דרעי.
הרב כהן השיב לדרעי כי הוא ראה "שראש הממשלה אישר את זה", בהתייחסו להחלטתו של נתניהו לאסור על ח"כים יהודים לעלות להר הבית.
דרעי אמר לרב כהן: "כן, כן. אנחנו אומרים שמצד אחד צריך לפעול נגד הטרור בכל הכוח – נגד המחבלים, ובאמת הם עושים פעולות אדירות. כבודו בטח שמע, אפילו בתוך שכם..".
"אבל מצד שני", הדגיש דרעי, "אנחנו צריכים לפעול בחכמה ובזהירות, לא ללבות את האווירה, אויבנו מחכים לזה, צריכים להיות חכמים ולא רק צודקים".
על פי הפרסום באתר במהלך הישיבה כינה הרב כהן את העולים להר הבית "משוגעים".
מה דעתך בנושא?
12 תגובות
0 דיונים
שרית
כל הזר הקרב יומת.
09:39 26.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יפה יוסף
אין קדושה בהר הבית לכן מותר לטייל בהר הבית ולא כדי להתלהם. אין בל יראה ובל ימצא חמץ בפסח.אנחנו בגאולה הגדולה והאמיתית לכן מצווה לאכול לחם בפסח ומצווה לחגוג את יום...
אין קדושה בהר הבית לכן מותר לטייל בהר הבית ולא כדי להתלהם. אין בל יראה ובל ימצא חמץ בפסח.אנחנו בגאולה הגדולה והאמיתית לכן מצווה לאכול לחם בפסח ומצווה לחגוג את יום העצמאות כהלכתו. הברסלבים מחללי הד' ועל חילול הד' נענשים גם על חילול הד' בשוגג.
המשך 12:07 19.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אברהם שם טוב
הוא משועבד לאדון דרעי...
14:37 16.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלישע
במחילה מכבוד הרשל"צ שליט"א, אך מעיון במקורות עולה היפך דברי הרב: אלו דברי ר' אברהם בר חייא הנשיא (מחכמי ישראל בראשית תקופת הראשונים, בספרו מגילת המגלה עמ' 99): ובתחילה כשהחריבוהו הרומיים לא...
במחילה מכבוד הרשל"צ שליט"א, אך מעיון במקורות עולה היפך דברי הרב: אלו דברי ר' אברהם בר חייא הנשיא (מחכמי ישראל בראשית תקופת הראשונים, בספרו מגילת המגלה עמ' 99): ובתחילה כשהחריבוהו הרומיים לא היו מונעים את ישראל מלבוא אליו ולהתפלל בתוכו, וכמו כן היו מלכי ישמעאל נוהגים עמם מנהג טוב והרשו אל ישראל לבוא אל הבית ולבנות בו בית תפילה ומדרש, והיו כל גלויות ישראל הקרובים אל הבית עולים אליו בחגים ובמועדים ומתפללים בתוכו ומעמידים תפילתם כנגד תמידין ומוספין, ועל המנהג הזה נהגו כל ימי מלכות ישמעאל, עד שפשטה על הבית בעת הזאת מלכות אדום הרשעה והסירה את מלכות ישמעאל מעליו. ומן העת ההיא חיללו המקדש המעוז, שעשו אותו בית תפילה להם והעמידו פסלי טעותם בתוכו, והסירו התמיד, שמנעו את ישראל מלהתפלל בבית ולקיים בו מצות תפילה אשר היא כנגד התמידים, כי מיום שגברו אלו הרשעים לא הניחו ישראל לבוא בתוכו, אף איש אחד יהודי אינו נמצא בירושלים בימים האלה. בספר חרדים, מצוות התלויות בארץ ג', מובאת עדות הרמב"ם שכך כתב באיגרתו: ביום שלישי בשבת ארבעה ימים לירח מרחשוון שנת שש ועשרים ליצירה יצאנו מעכו לעלות לירושלים תחת סכנה, ונכנסתי לבית הגדול והקדוש והתפללתי בו ביום חמישי ששה ימים לירח מרחשון. ובאחד בשבת תשעה בחודש יצאתי מירושלים לחברון לנשק קברי אבותי במערה. ואותו יום עמדתי במערה והתפללתי, שבח לא-ל על הכל. ושני הימים האלו, שהם שישי ותשיעי במרחשון, נדרתי שיהיו לי כמו יום טוב ותפילה ושמחה בה' ואכילה ושתיה. א-להים יעזרני על הכל ויקים לי 'נדרי לה' אשלם' אמן. וכשם שזכיתי להתפלל בה ובחורבנה, כך אראה אני וכל ישראל בנחמתה אמן. וכן דברי רבנו המאירי ב'בית הבחירה' לשבועות טז, א: ומנהג פשוט ליכנס שם לפי מה ששמענו. ועיין איגרות ר' שמואל בר שמשון, איגרת יד עמ' 7, שבה כותב ר' שמואל בר שמשון אשר ביקר בירושלים ביחד עם ר' יהונתן הכהן מלוניל (שהיה תלמיד-חבר של הראב"ד): באנו אל ירושלים ממערבה של עיר וראינוה וקרענו בגדינו כראוי לנו, ונתגוללו רחמינו עלינו ובכינו בכיה גדולה אני והכהן הגדול מלוניש, ונכנסנו בשער עד לפני מגדל דוד, ונבוא להשתטח עד לפני העזרה. עיין שו"ת הרדב"ז חלק ב' סימן תרצ"א, אשר מבאר את ההיתר לעלות להר הבית ללא ספק. וכותב שם כך: יש לתת טעם למנהג שנהגו כל העולם (מבית ישראל) לעלות באותם עליות (היינו הרחבה המוגבהת בתוך הר הבית) לראות משם את הבית כולו... שוב ראיתי... שאין לך פתח ולא עליה כפי השיעור שכתבתי, הלכך מותר להתקרב אל הפתחים ולעלות אל העליות. המהרי"ט עלה להר הבית וכך כתב בתשובה: וצריך להודיע בזמן הזה בעוונותינו... אם מותרים אנו ליכנס שם... וא"כ תורה יוצא לזמננו זה, שמותר ליכנס שם כשיטבול... לפנים בהר הבית, וכאשר זיכני ה' לעלות וליראות שם את פני ה'. וכן כתב החיד"א בספרו ברכי יוסף (אורח חיים סימן תקסא): מותר להתקרב אל פתחי בית המקדש וליכנס לעליות אשר סביב בית המקדש. פסק זה הביא גם השערי תשובה (שם אות ה') וכן פסק להלכה ולמעשה כף החיים (שם אות ח'). כך כותב האדמו"ר מקלויזנבורג (ר' יקותיאל יהודה הלברשטאם, מחבר שו"ת דברי יציב), הובא בגיליון אלף תקצ"ו: הנה ידוע שבכל הדורות היה שריד בית מקדשנו הכותל המערבי פתוח לרווחה לכל איש מזרע ישראל באין שום מעכב ומונע... כן גם בנוגע להר הבית והמקומות הקדושים סביב, שבדורות הראשונים לא היה מי שיעכב בעד בני ישראל את הכניסה אליו, והיו מי שעלו להתפלל בהר הבית עד הגבול שהיה ידוע להם בברור ששם מותר לטמאי מתים לגשת ולהתקרב, וכפי שמעיד הרמב"ם באגרתו... כיוצא בזה מעיד הרמב"ן באגרתו (נדפס בתורת האדם לרמב"ן ובכתבי הרמב"ן): כי העיר הפקר וכל הרוצה לזכות בחורבות זוכה וכו', כי רבים באים לירושלים תדיר, אנשים ונשים מדמשק וצובה וכל גלילות הארץ, לראות בית המקדש ולבכות עליו, עכ"ל עיי"ש עוד. אולם ככל שנקפו השנים, באו אומות העולם ושלטו בזרוע על כל מקום המקדש וסביבותיה ועל הכותל המערבי, ובנו שם בתי תפילה ובתי טומאה... בכוונה זדונית לחלל ולבזות את מקום הקודש והמקדש, ושוב לא נתנו לבני ישראל עוד מדרך כף רגל בכל הר הבית ומנעו בעדם עלות בהר ונגוע בקצהו. עכ"ל. מעיד הרב שמואל הורביץ, מגדולי חסידי ברסלב, בספרו 'ימי שמואל' (חלק ב פ' קמד): ...ואחר כך הלכנו לעלות לרגל עד הר הבית, עד למקום המקדש, עד המקום שמותר לטמאי מתים לילך בו, ואמרנו 'ומפני חטאינו' ו'מלך רחמן', אבל הכל בעל פה כי להביט בסידור לא היו מניחים הגויים והשמש הערבי של מקום המקדש בשום אופן. וכן אצל שאר מקומות הקדושים כמו קברי מלכות בית דוד, הגויים לא נותנים להביט בסידור כי יראים שלא יפעלו בתפילה להיגאל. ואף על פי כן עשינו שם איזה פעמים בעלותנו לרגל ריקוד גדול במעגל בניגון, והשמש הגוי הנ"ל ראה ובערה בו חמתו אבל לא יכול לעשות כלום. ואחר כך נכנסנו למקום לשכת הגזית ששם ישבו הסנהדרין, אשר חציו בקדש וחציו בחול, וכהיום בעוונותינו הרבים זה רבות בשנים שקבעו שמה הערבים את מקום בית משפטם והקאדי (השופט) בראשם, אבל אחר איזה שנים, אחר שחזרתי מחוץ לארץ, כבר היו סוגרים את לשכת הגזית ולא מניחים את היהודים להיכנס. וכן אחר כך התחילו גם למנוע מלגשת עד מקום המקדש לעלות לרגל והיו מניחים רק לעמוד מרחוק, ואחר כך מנעו גם את זאת, ומאז התחילו להפסיק לילך לעלות לרגל למקום המקדש וזה כמה שנים שלא הולכים יהודים לשם כלל, רק היו הולכים לכותל המערבי להתפלל מוסף . ממקורות אלו ועוד, רואים אנו כי במשך כל הדורות עלו יהודים ליראות את פני ה', להתפלל ולשפוך שיח לפני בורא עולם במקום בית חיינו - הר הבית. דברים אלו הואו לפניכם מתוך חוברת חדשה העוסקת בבירור הלכתי מקיף בנושא העלייה להר הבית, עם הסכמות מגדולי הפוסקים. לקבלת החוברת חינם במייל או להזמנתה בדואר בעלות של 10₪ בלבד לחצו על הקישור והזמינו! https://www.shoresh.org.il/pay/members/har-habayit/main.aspx
המשך 10:43 16.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלישע
האם מותר היום לעלות להר הבית? בימים אלו יוצאת לאור חוברת חדשה העוסקת בבירור הלכתי מקיף בנושא העלייה להר הבית, עם הסכמות מגדולי הפוסקים.לקבלת החוברת חינם במייל או להזמנתה בדואר בעלות של...
האם מותר היום לעלות להר הבית? בימים אלו יוצאת לאור חוברת חדשה העוסקת בבירור הלכתי מקיף בנושא העלייה להר הבית, עם הסכמות מגדולי הפוסקים.לקבלת החוברת חינם במייל או להזמנתה בדואר בעלות של 10₪ בלבד לחצו על הקישור והזמינו! https://www.shoresh.org.il/pay/members/har-habayit/main.aspxבמחילת כבוד תורתו של הרשל"צ שליט"א אך לומר שגדולי הדורות אסרו לעלות להר הבית זה ממש שקר, במחילה אין לי דרך אחרת לומר זאת. רק במאה השנים האחרונות פסקו רבנים שלא לעלות. כל הפוסקים שהתייחסו לזה קודם לכן כתבו שמותר! עיין רדב"ז תרצ"א ברכי יוסף תקס"א אות ג, שערי תשובה שם אות ה וכן פסק כף החיים להלכה ולמעשה שם אות ח'.
המשך 08:45 16.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלי
כנראה הוא לא נחשב גדול...
01:13 16.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
זלמן
אגב, לא מדוייק שכל גדולי הדורות אסרו. ידועה פסיקת הרמב"ם בנושא וגם הרמב"ן מעיד שהתפלל בהר.
00:26 16.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מנסים כל הזמן להצטדק בעיני הפוסקים האשכנזים-ליטאים. יש גדולי עולם לכאן ולכאן. מי שרוצה לעלות יש לו על מי לסמוך!
23:20 15.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נתנאל
אנו איננו תלמידיהם ואיננו מעוניינים להיות תלמידיהם. יש לנו את רבותינו שהם יפסקו בעניינים האלו, אין צורך בהבאת דברים מהרבנים הללו
22:02 15.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יהודה מכבי
גדולי הדור לא היו שותפם של עמלק. אביך ז"ל, כן היה שותפו של עמלק כשהביא עלינו הסכמי אוסלו הארורים. במתן תקווה לעמלקים שתקום להם מדינה בארץ נחלת...
גדולי הדור לא היו שותפם של עמלק. אביך ז"ל, כן היה שותפו של עמלק כשהביא עלינו הסכמי אוסלו הארורים. במתן תקווה לעמלקים שתקום להם מדינה בארץ נחלת אבותינו הוא הביא עלינו 1200 קרבנות טרור ועוד עשרות אלפים פצועים. טול קורה מבין עיניך איש הדמים. עלה ונעלה ונצליח, על אפם של העמלקים ושל שותפיהם.
המשך 21:51 15.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר