העצור המנהלי מאיר אטינגר פתח בשביתת רעב - סרוגים

העצור המנהלי מאיר אטינגר פתח בשביתת רעב

העצור המנהלי מאיר אטינגר פתח בשביתת רעב לאחר שהועבר לבידוד ונשללו ממנו טלפונים ללא נימוק. הוא הודיע כי ימשיך בשביתה עד שיותר לו לשוחח עם אשתו

author-image
העצור המנהלי מאיר אטינגר פתח בשביתת רעב
  (צילום: אהוד אמיתון - סוכנות תצפית)

העצור המנהלי מאיר אטינגר פתח היום (ה') בשביתת רעב לאחר שהועבר לבידוד בכלא אשל ונשללו ממנו טלפונים ללא כל נימוק. אטינגר הועבר אתמול לתא מבודד באגף הפרדה בכלא אשל יחד עם עצור מנהלי נוסף, אביתר סלונים השוהה בתא נפרד באגף שמור. העברתו של העצור המנהלי היהודי השלישי מרדכי מאייר נמנעה ברגע האחרון בעקבות עתירה שהגיש עו"ד עדי קידר מארגון חוננו וצו עיכוב ביצוע של בית המשפט המחוזי מרכז.

עו"ד סימה כוכב שביקרה היום מטעם ארגון חוננו את אטינגר וסלונים בכלא אשל דיווחה כי אטינגר הודיע שימשיך בשביתת הרעב עד אשר יאושר לו לשוחח עם אשתו. לסלונים התירו בשב"ס לשוחח רק עם בני משפחתו. לדבריה של עו"ד כוכב, גורמי שב"ס סירבו לנמק את סיבת העברתם של השניים לתאי הפרדה בכלא אשל וטענו כי מדובר בהוראה של חטיבת המודיעין בשב"ס. השניים שהו עד כה באגפים תורניים פתוחים בכלא אלה וכלא איילון, וזאת על פי הוראת הצו המנהלי שחתם שר הביטחון. יש לציין כי על פי התקנות עצור מנהלי צריך לשהות בתנאים הטובים ביותר שיש בשב"ס שכן הוא אינו מואשם בדבר.

"אנחנו רואים בחומרה את הרעת התנאים של העצורים המנהליים היהודים", אמרה בתגובה עו"ד כוכב, "במיוחד כאשר הדבר מתרחש ללא מניע או נימוק. מדובר בצעד לא סביר, לא מידתי ולא חוקי".

יש לציין כי ביום שני יערך דיון בביהמ"ש המחוזי מרכז בעתירת האסיר הדחופה שהגיש עו"ד עדי קידר מארגון חוננו בעניינו של אטינגר. לדברי קידר העברתו מנוגדת לחוק שכן פקודת החזקת עצירים מנהליים קובעת שישהו היכן שהורה שר הביטחון בצו ולשב"ס אין סמכות להעבירם לכלא אחר, וודאי להרע בתנאי החזקתם.

בעניינו של מאייר שלא הועבר בשל צו עיכוב ביצוע יתקיים דיון ביום ראשון, אולם בעניינו של סלונים נקבע דיון רק לעוד חודש בידי השופט גד גדעון מביהמ"ש המחוזי בבאר שבע, אשר בניגוד לשופט אברהם טל מביהמ"ש המחוזי מרכז שדן בעניין אטינגר וסלונים, ככל הנראה לא מצא לנכון להתייחס לפגיעה החמורה בזכויות העצור.

בארגון חוננו המייצג את העצורים המנהליים מסרו בתגובה: "התנהלות שב"ס חמורה ביותר ואינה חוקית בעליל. בזמן שמשתוללת אינתיפאדה ומחבלים ערבים עדיין חוגגים בבתי הכלא עם פלאפונים וארוחות שחיתות, שב"ס מפעיל יד קשה כנגד העצורים המנהליים היהודים שאינם מואשמים בדבר. אנו מקווים כי בית המשפט יורה על ביטול העברתם של העצורים לבידוד ואנו דורשים למצות את הדין עם האחראים לפגיעה הקשה בזכויות העצורים המנהליים היהודים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
התעמרות השלטון
ישראל | 10-10-2015 20:31
יש להלחם על חופש הדיבור גם מצד ימין. לא יתכן שכל ח"כ ערבי יכול להסית ללא הפרעה וליהודי אסור לדבר .