חדשות

וידוי חסר תקדים: "השבעה באוקטובר היה טעות קשה"

במאמר חריג, העיתון האיראני "הרפובליקה האסלאמית" מודה לראשונה: מתקפת חמאס ב־7 באוקטובר הייתה טעות אסטרטגית שהביאה לניתוק סוריה מציר ההתנגדות

וידוי חסר תקדים: "השבעה באוקטובר היה טעות קשה"
צילום: הטבח בדרום (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

ביקורת חריגה פורסמה באיראן נגד מתקפת הטרור של חמאס על ישראל ב־7 באוקטובר ("מבול אלאקצא"). לראשונה מאז תחילת המלחמה, העיתון האיראני "הרפובליקה האסלאמית" – היוצא לאור תחת פיקוחו הישיר של נציגו של המנהיג העליון עלי חמינאי – קובע כי המבצע היה טעות אסטרטגית.

במאמר שפורסם בעיתון נכתב, בין היתר: "בניגוד לדעות ולניתוחים רבים – מבצע 'מבול אלאקצא' היה טעות".

העיתון ממשיך ומפרט את השלכות האירוע ומציין כי אחת התוצאות הקשות ביותר של אותו יום היא ההתרחקות של סוריה מהציר האיראני: "היציאה של סוריה מציר ההתנגדות והפיכתה לציר של ארצות הברית וישראל, היא אחת ההתפתחויות המזיקות ביותר בשנתיים האחרונות. יש לראות בכך אחת מתוצאותיו השליליות של מבצע 'מבול אלאקצא'".

דברים אלו מהווים חריגה בולטת מהעמדה הרשמית והמסורתית של המשטר האיראני, שתומך באופן עקבי בחמאס וביתר שלוחות "ציר ההתנגדות" מול ישראל. העובדה שהעיתון נתון לפיקוח ישיר של לשכת חמינאי עשויה לרמוז על שינוי מגמה או לפחות על קיום דיון פנימי בתוך המשטר באשר למחיר האסטרטגי של פעולת חמאס.

מאז תחילת המלחמה, איראן הביעה תמיכה פומבית בפעולות חמאס והאשימה את ישראל ואמריקה בהסלמה. כעת, הביקורת הפנימית הזו מצביעה על תחושת אובדן אסטרטגי – במיוחד לנוכח ההתקרבות של משטר אסד לגורמים מערביים, תהליך שאיראן רואה כאיום על מעמדה והשפעתה האזורית.

לא ברור עדיין אם הביקורת הזו מייצגת שינוי כולל במדיניות האיראנית, אך עצם פרסומה בכלי תקשורת ממלכתי נחשב לצעד חריג ומעורר עניין בזירה הבינלאומית.

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הניתוחים, הפרשנויות והסיפורים החמים, מוגשים בצורה מעמיקה וממוקדת ישר למייל

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות

88
36
בר כוכבא
12.10.25

היה צריך להפיל את המישטר החולני האירני.

1
Rt
12.10.25

קודם צריך להפיל משטר הביביסטי החולני

2
ישי
12.10.25

לזרוק. את. כל. הלשעברים. לכל. הרוחות

3
אולי אחרי שתלך כפרה
13.10.25

בנתיים ביבי פה אחרי אחרייך 😄😄 😄 ביבי המלך

4
שב
13.10.25

יש בחירות תנסה😂

5
שב
13.10.25

מאחל לך כל מה שאתה מאחל השנה לא תסיים אותה

6
אזרח
13.10.25

אתה אדם חולה נפש

7
בט
13.10.25

היה צריך להפיל אותך ראשית ואת הקפלניסטים

8
ממק
13.10.25

אם לא היה ביבי כבר לא היה לכם מדינה בכלל מזמן הייתם חוטפים מאוד בראש יותר מזה אני אגיד לכם כפרה על ביבי כל מי ששונא אותו

9
יובל
13.10.25

ביבי הוא שמאלני פחדן ובוגד, דם הנרצחים וההרוגים נוטף מידיו, מקווה שימות ממחלה קשה בייסורים השמאלני ביבי

10
הליכוד האמיתי
13.10.25

עם ביבי הלכה לנו המדינה הכלכלה הביטחון על הידיים שלו מלא דם כול פעם שהיה בשלטון ישראל שלמה בהרבה דם!בוגד על מלא שחבר לארגון טרור שמר על בכיריו והעביר כסף מלט וברזל לבניין מנהרות וקניית אמצעי לחימה היה בידיעה מתמדת שהם מתאמנים לקראת משהו גדול !בוגד!!!מנסה להאשים אחרים ולנקות את עצמו!(אתה ה"קברניט"אתה האשם)לא שכחנו שלא היה צבא ב7 לאוקטובר כי הורדת כוחות לשמור על סוכה בחווארה!

11
ציוני בנשמה
13.10.25

מחלה חשוכת מרפא רק לא ביבי לא טוב לך הדמוקרטיה תעוף מהארץ כת השטן

12
ד"ר פרויד
13.10.25

אולי עשה טובה לאמא שלך בעבר אבל עכשיו הוא אימפוטנט! תראה את אישתו. על סף התמוטטות!

13
השומר
13.10.25

חתיכת מפלצת עלובה הבן אדם עשה מהלכים גאוניים מאז ה 7.10 והמדינה הזו חייבת לו המון נכון עד ה 7.10 הוא סמך בעיניים עצומות על הצבא ועל מערכת הביטחון ועל מערכת המשפט ולא האמין שיש אנשים אפלים שמוכנים לפגוע במדינה רק בכדי להפיל אותו בצורה לא דמוקרטית מדובר באיש ממלכתי עם חינוך אמריקאי לכן הוא לא ברברי כמו מנהיגי השמאל המטורף נסטירה של ה 7.10 גרמה לו להתעורר ולהבין שיש במדינה בכירים שמוכנים לפגןע במדינה על מנת לשמר את כוחם

14
חחחחחחח
13.10.25

חחחחחחחחחח

15
מירי בוכמן
13.10.25

תנסה פחות קפלן, כלכלנים בכירים מעידים שהכלכלה יציבה ואף מתחזקת כבר זמן רב..

16
אתה קפלניסט חולה.
13.10.25

סורי בשבילך.

17
הצודק
13.10.25

אתה חולני ביבי לעולם ועד

18
משה שחאון
13.10.25

נתניהו הפוך מאיש שמאל ןכך הוא מתנהג.

19
אריה
13.10.25

מה זה קשור אזה שינאה די כל העולם אוכלים אותנו ביגלל אנשים כמוך

20
בועז אהרן
13.10.25

ללךללךךךך לך לעזה עוד ביבי עוד ביבי בקלפי רק ביבי חולים

21
ביבי המלל
13.10.25

דפוק בשכל, להפיל את ביבי לפני איראן??? חולה נפש שמאלני אנטי שכל, אנטי רציונאל, מח אפונה, דיביל,

22
מוות של ה0מולנים
13.10.25

כי אוליי כל פעם שהוא היה היה במשרד הביטחון בוגדים שדעגו שיהיה בלגן כל פעם כדי להשים או.ו בכל דבר ואתה כמו בובה הולך אחרי זה

23
אחד שיודע
13.10.25

אין מה לעשות.. אנשים כמוך צריכים רק 7/10 כדי לסתום את ולהפסיק ללכלך המדינה שלך. אתה בושה למדינה

24
יעל
13.10.25

אתה רציני?

25
אמא
13.10.25

צריך לתת לביבי כתר תתבייש לך!

26
תקרא קצת על ברל כצנלסון אי דיוט
13.10.25

קרא את הנאום "היש בין העמים..."

27
הפטריוט
13.10.25

הלו את שמאל מטורלל ביב היה ויהיה על העיניים שלכם טפו עליכם יא גועלית..

28
אתה בושה
13.10.25

אתה בושה

29
דון
13.10.25

וידעת שאמא ואבא אחים ואז נולד טיפש חולה במחלה קשה רק לא ביבי יזבל תמות וביבי ישלוט עד גיל 100 אתה וכול הזבל הלבן תעופו בלזרה לגרמניה

30
דון
13.10.25

אתה ושיקמה הףהאחים לתחת תמותו בהקדם זבל נאצי

31
מיכאל
13.10.25

עוד שנה למנאייק וביי ביי ביבי

32
מיכל
13.10.25

דמוקרטיה??? אני בחרתי ביבי ואני ממש מחחרטת. לא אמרו לי לפני כן שנגיע לאסון כזה ופילוג כזה. חייבים שינוי!!!

33
רובי
13.10.25

אלוהים הביא לנו את ביבי ב 8.10 כדי שיציל אותנו. אם הוא היה ראש הממשלה ב 7.10, לא היה קורה לנו כלום. מדומיינים

34
חוליו
13.10.25

אז ביבי האחראי החל מ 8.10, ויש את ביבי הלא אחראי עד ה 7.10 ? אתה שומע את עצמך

35
קוב
13.10.25

קודם 10 נוחבות על אמא שלך

36
דונלד
13.10.25

קודם 10 נוחבות על אמא שלך....

37
הדר
13.10.25

קודן צריך להפיל אתכם אנרכיסטים מקפלן

38
מתמתיקאי
13.10.25

ריבוי טבעי של שמאלנים 1 לזוג ריבוי טבעי של ימנים 5 ילדים לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין,שמאלנים פשוט מסרבים להאמין למספרים.

39
ולרי
14.10.25

ה"משטר הביביסטי" כפי שאתה קורא לו הוא שהביא לני את החטופים והנצחון עלכל הציר האירני...

40
אתה משועמם
14.10.25

אתם הולכים ומתמעטים והולכים ומפסידים. אתה משועמם. לך תמצא חיים.

41
אתה משועמם
14.10.25

אתם הולכים ומתמעטים והולכים ומפסידים. אתה משועמם. לך תמצא חיים.

42
Vvgggf
14.10.25

🤮🤢

43
יוסף המסביר
14.10.25

קודם תצמיח שכל

44
אותך צריך להפיל אירני...
14.10.25

קפלניסטי

45
אבשה
14.10.25

סמרטוט תארוז ותעוף

46
Refal
14.10.25

שב בשקט יתבוסתן

47
דויד
15.10.25

כמה שיותר מוקדם. ולאלף אלפי עזאזל

48
דויד
15.10.25

בקרוב כל השמאלנים ימותו !!

49
רבקה כהן
16.10.25

זאת רק דעתך ודעתי מנוגדת מדעתך

50
בנדיט
16.10.25

אתה חולה נפש חולה רוח חתיכת זבל מניאק

51
רבקה כהן
16.10.25

איך אפשר לקלל בצורה כזאת את ראש הממשלה? בחיים לא קללתי אף אחד, גם אם דעתי שונה

52
מיכאל
18.10.25

די לשינאת חינם שמחלישה את עם ישראל, צריך איחוד בעם ישראל נגד אויבינו הארורים מבחוץ.. שלום פנימי ואחדות ללא שינאת חינם זה הבסיס לניצחון על אויבי ישראל.

35
רות
12.10.25

בעזרת השם ובישועתו הרבה, יבוא עליהם מבול וישטוף אותם כמו שנשטפו סדום ועמורה

34
ניר
12.10.25

הבת שלי שאלה אותי אתמול-למה אין מין נוסף חוץ מ-4 המינים -לקפלניסטים? את מתכוונת למין עם טעם וריח מגעיל? כן, היא אמרה, זה בגלל שהם לא חלק מעם ישראל , הסברתי לה