לקראת יום הכיפורים הקרוב ולקראת ציון שנתיים לאירועי השבעה באוקטובר, יפתחו בקיבוץ בארי את תפילות היום הקדוש במחזור תפילה חדש שנוצר במיוחד עבור הקהילה. מדובר ביוזמה פרטית של חברי הקיבוץ, שנעשתה בשיתוף עם הוצאת קורן ירושלים.
היוזמה החלה עוד בשנת 2004, אז הוקם בית הכנסת בקיבוץ על ידי דוד כהן זיכרונו לברכה, אריק קרינגל ורחל פריקר. עד אז נאלצו חברי בארי לנסוע ליישובים סמוכים כדי להתפלל, אך הקמת בית הכנסת אפשרה היווצרות של מסורת רוחנית וקהילתית בתוך הקיבוץ עצמו. עם השנים התרחב בית הכנסת והפך למוקד לפעילות בשבתות, חגים ואירועים משפחתיים.

במהלך עשרים השנים האחרונות, הגיעו לקיבוץ שליחי ציבור מכל רחבי הארץ כדי להוביל את התפילות בימים הנוראים. בין היתר הגיעו סטנלי קיי, גלעד הונוולד ובנימין זרביב. נוכחותם הובילה להתבססות של מסורת תפילה חיה, מגוונת ורציפה, אשר משלבת בין דורות ובין עולמות שונים של זהות יהודית.
מתוך התהליך הזה נולד הרעיון להוציא לאור מחזור קהילתי ייחודי. המחזור מאחד בין נוסח ספרד לנוסח עדות המזרח בכרך אחד, מתוך רצון להנגיש את התפילה לכלל המתפללים.
לצד הפן הקהילתי והחינוכי, המחזור נושא גם מימד אישי וכואב. הוא מוקדש לזכרו של יוסי שרעבי זיכרונו לברכה, חבר הקיבוץ, שנחטף ונרצח בעזה בשמחת תורה. שרעבי היה מיועד לשמש שליח ציבור בתפילות יום הכיפורים תשפ"ד, ודמותו, אהבתו לבית הכנסת ומסירותו לקהילה מלוות את יצירת המחזור מראשיתו ועד הוצאתו לאור.
הוצאת קורן ירושלים לקחה חלק מרכזי בהפקת המחזור, תוך ליווי מקצועי לאורך כל הדרך, ומתוך מחויבות לאפשר לקהילה לממש את חזונה.
המחזור החדש נועד לשימוש פנימי של קהילת קיבוץ בארי, ואינו מיועד לשיווק מסחרי או למכירה. ביום הכיפורים הקרוב ישמש המחזור את בני הקיבוץ בתפילות, ויהווה עדות למסורת שנבנתה לאורך שנים, לכאב האישי והקהילתי, וליכולת להתחדש גם מתוך שבר.
מה דעתך בנושא?
9 תגובות
1 דיונים
אברהם בטיטו
נוסח התפלה אינו פרוץ לכל דיכפין לעשות בו כרצונו.
23:55 29.09.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
תרצה
בתגובה ל: אברהם בטיטו
נוסח תפילה נוסח במשך דורות ע"י חכמים וניתן לשנות חוץ מהתנך הכל ניתן לפרשנויות ושינויים מדור לדור אז תירגע
09:56 30.09.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נעם
בתגובה ל: תרצה
אולי שאלה מי יכול לדעתך כל אחד?
13:27 30.09.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שפרה צודקת
בתגובה ל: אברהם בטיטו
קשקשן, התפילה היא אותה תפילה, הם לא שינו את לב התפילה שהיא קריאת שמע, הברכות, שמונה עשרה, ופסוקי התנ"ך, שים לב להבנת הנקרא (אם יש לך, ולא נראה שיש) הם שילוו בן הפיוטים של נוסח ספרד החסידי לבן פיוטי נוסח עדות המזרח, זה מה שניסתה הרבנות הראשית לעשות ולא הצליחה, אולי הם קיבוץ בארי כן יצליח
17:15 30.09.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יעל כהן
כל הכבוד לאנשי בארי הגיבורים!!! גמר חתימה טובה ותקומה מהירה!
10:02 30.09.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אמירה
כל הכבוד!
14:40 30.09.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רונית בר-גיל כץ
שכוייח ✨ שנה טובה ✨. השנה לא הולכת, והיא גם לא באה אנחנו הם שהולכים ממנה והלאה. השנה גם לא יכולה להיות טובה...
שכוייח ✨ שנה טובה ✨. השנה לא הולכת, והיא גם לא באה אנחנו הם שהולכים ממנה והלאה. השנה גם לא יכולה להיות טובה רק אנחנו יכולים להיות באמת טובים יותר. גמר חתימה טובה לכולם 🌹
המשך 22:04 30.09.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אביבית ג׳ון
הנוסח שנבחר בכתבה לפיו אנשי בארי מתפללים אינו שקרי, אך זוהי הצגה חלקית שאינה מתארת את המציאות. קיבוץ בארי הוא קיבוץ חילוני, לפני השביעי ולאחריו. המתפללים והצמיות בבארי הם...
הנוסח שנבחר בכתבה לפיו אנשי בארי מתפללים אינו שקרי, אך זוהי הצגה חלקית שאינה מתארת את המציאות. קיבוץ בארי הוא קיבוץ חילוני, לפני השביעי ולאחריו. המתפללים והצמיות בבארי הם מיעוט שמונה לכל היותר עשרות אנשים ונשים. הקהילה מכבדת אותם ואת המסורת, ורבים באים לצפות בטקס הנעילה. אך קיבוץ בארי כקיבוץ לא מתפלל ולא צם, ונכון, מכובד וגם אתי עיתונאית הוא להציג דברים כהוויתם
המשך 09:47 01.10.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עידו
מדובר בקומץ מחברי בארי. בארי הינה חברה חילונית ברובה המכריע איש איש באמונתו יחיה. חברה שמכבדת את המסורת והדת אך לא חברה דתית.
18:22 01.10.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עידו
מדובר בקומץ מחברי בארי. בארי הינה חברה חילונית ברובה המכריע איש איש באמונתו יחיה. חברה שמכבדת את המסורת והדת אך לא חברה דתית.
18:22 01.10.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אביבית ג׳ון
הנוסח שנבחר בכתבה לפיו אנשי בארי מתפללים אינו שקרי, אך זוהי הצגה חלקית שאינה מתארת את המציאות. קיבוץ בארי הוא קיבוץ חילוני, לפני השביעי ולאחריו. המתפללים והצמיות בבארי הם...
הנוסח שנבחר בכתבה לפיו אנשי בארי מתפללים אינו שקרי, אך זוהי הצגה חלקית שאינה מתארת את המציאות. קיבוץ בארי הוא קיבוץ חילוני, לפני השביעי ולאחריו. המתפללים והצמיות בבארי הם מיעוט שמונה לכל היותר עשרות אנשים ונשים. הקהילה מכבדת אותם ואת המסורת, ורבים באים לצפות בטקס הנעילה. אך קיבוץ בארי כקיבוץ לא מתפלל ולא צם, ונכון, מכובד וגם אתי עיתונאית הוא להציג דברים כהוויתם
המשך 09:47 01.10.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רונית בר-גיל כץ
שכוייח ✨ שנה טובה ✨. השנה לא הולכת, והיא גם לא באה אנחנו הם שהולכים ממנה והלאה. השנה גם לא יכולה להיות טובה...
שכוייח ✨ שנה טובה ✨. השנה לא הולכת, והיא גם לא באה אנחנו הם שהולכים ממנה והלאה. השנה גם לא יכולה להיות טובה רק אנחנו יכולים להיות באמת טובים יותר. גמר חתימה טובה לכולם 🌹
המשך 22:04 30.09.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אמירה
כל הכבוד!
14:40 30.09.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר