המצדדים בעד הגיור האלטרנטיבי נדרשים לכך בגלל המצוקה הגדולה של 300,000 שצריך לתת להם מענה למציאות שלהם.

חכם אחד שבמצדדים בעד הגיור האלטרנטיבי כתב מאמר 'גיור קטינים בבית דין עצמאי' בו הוא מצטט את הרב עובדיה יוסף זצ"ל אשר הזכיר שלכתחילה אין לגיירם אם אינם מקבלים תורה ומצוות אך אם עברו וגיירום מה שעשו עשוי וקרא לנהוג כך לכתחילה.

וכמו כן הוא הוסיף והביא את דברי הרמב"ם בהלכות איסורי ביאה פרק יג יז "גר שלא בדקו אחריו, או שלא הודיעוהו המצוות ועונשן, ומל וטבל בפני שלושה הדיוטות הרי זה גר: ואפילו נודע שבשביל דבר הוא מתגייר–הואיל ומל וטבל, יצא מכלל הגויים; וחוששין לו, עד שיתבאר צדקותו. אפילו חזר ועבד עבודה זרה הרי הוא כישראל משומד, שקידושיו קידושין; ומצוה להחזיר אבידתו, מאחר שטבל נעשה כישראל."

גירות – להסתופף תחת כנפי השכינה

בתחילת הפרק הרמב"ם כותב: "בשלושה דברים נכנסו ישראל לברית במילה, וטבילה, וקרבן. מילה הייתה במצרים, כשנאמר "כל ערל, לא יאכל בו" (שמות יב,מח). מל אותם משה רבנו, שכולם ביטלו ברית מילה במצריים, חוץ משבט לוי; ועל זה נאמר "ובריתך ינצורו" (דברים לג,ט). וטבילה–הייתה במדבר, קודם מתן תורה: כשנאמר "וקידשתם היום ומחר; וכיבסו, שמלותם" (שמות יט,י). וקרבן כשנאמר "וישלח, את נערי בני ישראל, ויעלו, עולות" (שמות כד,ה), על ידי כל ישראל הקריבום."

וממשיך הרמב"ם "וכן לדורות, כשירצה הגוי להיכנס לברית…" וכאן אנו נדרשים לשאלה- מה היא הברית המוזכרת כאן? האם ברית לאומית? ברית של חיים משותפים? מסביר הרמב"ם בפירוש "ולהסתופף תחת כנפי השכינה, ויקבל עליו עול תורה צריך מילה, וטבילה, והרצאת קרבן;"

הדבר פשוט שלפי הרמב"ם משמעותה של הגיור הוא להסתופף תחת כנפי השכינה, וקבלת עול תורה ומצוות. זה הא-ב של הגירות והביטוי הלכתי הוא במילה טבילה וקרבן כשיבנה בית המקדש.

שיטת הרמב"ם בגירות דיעבד

אותו חכם שהביא את דברי הרמב"ם שאם ארע מקרה של גר שלא בדקו אחריו שהרי לא בכל תקופה ותקופה היו דברים ממוסדים כמו שיש בימינו היום שיש רבנות ארצית וב"ה יש רבנויות מקומיות ויש תיאום בין הרבנויות ואשרינו שהגענו לכך. ברור שהרמב"ם מדבר על מציאות של גר שלא בדקו אחריו מדובר על מצב שאין שלטון מרכזי ואין סנהדרין שתפקדה כהלכה ונוצרו מציאויות כאלה של 'גר שלא בדקו אחריו' שהוא התגייר ע"י מילה וטבילה בפני שלושה הדיוטות מבלי שקיבל עליו עול תורה ומצוות. ועל זה אומר הרמב"ם "וחוששין לו" כלומר עוקבים אחריו בודקים האם הוא נכנס ליהדות או לא נכנס ליהדות. וחוששים לו משני צדדים הם הוא קיבל עליו עול תורה ומצוות והוא יהודי לכל דבר או מצד שני שהוא אינו מקבל עליו עול תורה ומצוות ויש משמעות לעניין קידושין וגירושין אם הוא התחתן עם בת ישראל.

"ומפני זה אמרו חכמים, קשים להם גרים לישראל כנגע צרעת שרובן חוזר בשביל דבר, ומטעין את ישראל; וקשה הדבר לפרוש מהם, אחר שנתגיירו. צא ולמד מה אירע במדבר במעשה העגל, ובקברות התאווה; וכן רוב הנסיונות, האספסוף היו בהן תחילה"

צריך להבדיל בין הלכות של בדיעבד ולכתחילה. לכתחילה צריך לגייר כהלכה אבל במקרים של בדיעבד צריך לעקוב אחריו ולזכור שזה פוטנציאל שהורס את החברה היהודית וחובתנו ללמוד מההיסטוריה. אותם רבנים שכוונתם רצויה ללמוד להתמודד עם המציאות צריכים ללמוד מההיסטוריה אי אפשר לקחת דוגמאות של דיעבד ולומר "שעת הדוחק כדיעבד דמיא" אבל במקרה הזה צריכים להיזהר וללמוד מההיסטוריה.

מי הוביל אותנו לחטא העגל האיום והנורא? האספסוף! מי הוביל אותנו לחטא קברות התאווה? האספסוף. לכל אותם מפלות רוחניות אחראי האספסוף כל אותם שהתגיירו גיורים חפיפניקיים.

אני אומר את זה בעוז, קראתי את דבריו של הרב יוסף מנדלוביץ' אסיר ציון שמכיר את יהדות רוסיה ישר והפוך יותר טוב מכל אחד מאיתנו ופורסמו דבריו שכל אותם 300,000 אשר בקרבנו מדובר בדור שלישי של מתבוללים שאינם חפצים בגיור וזה לא מעניין אותם. כל מה שמעניין אותם בגיור זה הצד הפורמלי איך להיות נשואים אבל לא מהצד המהותי בכלל. והוא כותב מה אתם מתכוונים גיור ידידותי? ע"י חיוך? זה גיחוך. אלו דבריו והוא כאסיר ציון עולה רוסיה שהיה צריך להיות הראשון לזעוק בעד פתרון למציאות זו . והוא פונה לאותם שבעד גיור אלטרנטיבי תזהרו כי כאן מדובר בקבוצה אשר אין לה שום עניין ביהדות.

אינני אומר שעלינו להפקיר אותם אלא שאי אפשר להחיל עליהם את הכלל "שעת הדוחק כדיעבד דמיא" כי אז לפתח חטאת רובץ יש כאן פוטנציאל קשה מאוד שעלול להביא עלינו צרות רעות. אם מחר מחרתיים תדבק קבוצה גדולה בחברה אשר הגיור שלה יהיה גיור ישראל לא הלכתי, ילחצו עלינו גורמים לא דתיים שנקבל כל אדם בגלל שהוא שירת בצבא או שהוא מדבר עברית ולא בגלל שהוא מצטרף למחנה השכינה. מדובר על הבדל מהותי גדול מאוד.

אני קורא לכולם לרכז את כל הכוחות בואו נקח את כל מי שחפץ לסמינרים חינם אבות ובנים כל מי שידבק הצלנו אותו אבל כל מי שלא ידבק ולא ירצה נחפש לו דרך כגון רישום זוגיות לא נשואין כדת משה וישראל או יהדות שאינה יהדות. צריך למצוא פתרון אבל אי אפשר לקחת בעצימת עין קבוצת אנשים שאינם רוצים בתורה ולא הוכשרו לכך והם חיים באורח חיים אחר לגמרי ולבוא לקרוא להם יהודים זה יגרור מציאות שלא ירצו לקדש אותם וזו תהיה פצצה מתקתקת ומתח חברתי עצום וקרע בעם. איזהו חכם הרואה את הנולד. צריך לעבוד בשום שכל ליעד שיביא לשלום של יהדות אחווה וריעות. האם הם רוצים שמחר מחרתיים נתפלג ולא נוכל להתחתן זה עם זה? או שחס וחלילה תפרד הדת והמדינה והדת תהיה מנוהלת ע"י יהודים שאינם חפצים בדת. האם בשביל זה הגענו לכאן? הרי חובתנו לשמור על הקשר בין הדת והמדינה.

כבר היו מציאויות בהיסטוריה בעם ישראל. חוויה היסטורית דומה קשה למדי. אותם כותים נתגיירו בהמוניהם וחכמי ישראל עקבו אחריהם במשך כמה דורות האם התגיירו גירות אמיתית או לא ולאחר שנתגלתה להם יונה על הר גריזים והם עבדו אותה עשו חכמי ישראל מעשה והוציאו אותם מכלל ישראל. למרות שאנחנו יודעים שגר שישראל אפילו עבד עבודה זרה נחשב כיהודי משומד. והנה חכמי ישראל אזרו אומץ ועשו ניתוח כירורגי לאומי שאין דומה לו והוציאו אותם מכלל ישראל. כלום ח"ו אנחנו רוצים להגיע לפצצה מתקתקת כזו שנעמוד ונכריז חלילה על גרים שנתגיירו בהמוניהם והתברר לנו ששום דבר מהיהדות לא דבק בהם כלום נצטרך אז להכריז עליהם כלא יהודים ולהתפלג בהם.

משום כך אני קורא! לדבוק להקים ועדת היגוי רבנית במיידי שתשב על מדוכה זו יום ולילה לא ישבותו כדי למצוא פתרונות יצירתיים ואמיתיים למען 300,000 הללו.