הרב נחום רבינוביץ': "הרבנים הללו ייתנו את הדין על כך, משמים ידונו אותם"

הרב נחום רבינוביץ': "הרבנים הללו ייתנו את הדין על כך, משמים ידונו אותם"

ראש ישיבת מעלה אדומים ומייסד בית הדין 'גיור כהלכה' לא מתרגש מהמתקפות נגד היוזמה ומבהיר "מעמד הרבנות לא יכול לתרץ עמדה שהיא ממש נגד התורה"

author-image
"הרבנים הללו ייתנו את הדין על כך, משמים ידונו אותם"
  (צילום: נתי שוחט/פלאש90)

ראש ישיבת 'מעלה אדומים' ומייסד בתי הדין העצמאיים לגיור 'גיור כהלכה', הרב נחום רבינוביץ', עונה לביקורות כנגד היוזמה ומתייחס למתקפה החרדית נגד רבני הציונות הדתית.

"האתגר שעומד מולנו, לא היה כמוהו מאז שיבת ציון בימי עזרא הסופר. אז הגיעו 4,000 איש, היום יש לנו בארץ ישראל יותר יהודים ממה שהיו אי פעם. הקדוש ברוך הוא עושה לנו נסים אבל אנחנו צריכים לדאוג לכך שהחברה שלנו תהיה בריאה ושלמה. אסור לגרום למצב שכופים על חלקים מהציבור להיות גויים. הם מזרע ישראל, הם רוצים להתגייר", אומר הרב רבינוביץ' בריאיון ל'מקור ראשון', שפורסם בסוף השבוע האחרון.

הרב רבינוביץ' מבהיר כי הם ממש לא נזכרו עכשיו בבעיה וכי כבר שנים שהם מנסים למצוא לה פתרון: "אני טענתי את זה כל הזמן. כל הזמן דחו ודחו. ניסינו כל הזמן, אבל לא נתנו. אין לך מושג כמה שנים אני מנסה לארגן פעילות כזו שתשים קץ לבעיה, כל פעם הבטיחו, ביקשו לחכות, ואין לדבר סוף. אם לא נפעל בזה כבר עכשיו, לא תהיה שום אפשרות כי המספרים הולכים וגדלים. ברוך השם יש ריבוי טבעי, אבל צריך לדעת מה לעשות איתו״.

הרב רבינוביץ' אף דוחה את האמירות לפיהן מטרת בתי הדין החדשים היא לפגוע במעמדה של הרבנות הראשית לישראל ובשלב מסויים אף להיפרד ממנה.

"זו לא היפרדות. זה לא מסלול נגד. יש דין תורה, ולפי דין תורה כולם יכולים לגייר. אין שום דין שקובע שהרבנות הראשית תקבע את ההלכה לכולם. הגמרא מספרת על גרים שניסו להתגייר אצל שמאי אך זה סירב. הם הלכו להלל. לא מצאנו ששמאי ניסה למנוע מהלל לגייר".

הרב רבינוביץ' מתייחס גם לטענה לפיה אם ההלכה כל כך פשוטה אז כיצד יש רבנים שסוברים אחרת: "יש גם לא מעט אנשים שאומרים שמה שקורה היום זה שאנחנו בגלות עמוקה, האם זה נכון? תמיד היו כופרים בלבוש של צדיקים. הקדוש ברוך הוא עושה לנו נסים, קיבץ אותנו מכל העולם והחזיר אותו לביתנו. יש היום יותר יהודים מאי פעם, בפרט בארץ ישראל. הכול הטעיה? שקר? אני אומר לך בבירור: אין חשש הלכתי כלשהו בגיור קטינים. הרבנים הללו ייתנו את הדין על כך, משמים ידונו אותם. מי שבאמת רוצה לקדש את שמו של הקדוש ברוך הוא מבין שהילדים הללו הם אוצר נחמד שהשם רוצה בהם".

הרב רבינוביץ' מבהיר כי הוא מודע לתוצאות שיכולות להיות למהלך של הקמת בתי דין לגיור אלטרנטיביים לרבנות, אך עם זאת הוא סבור כי מצב של אי-עשייה הוא מסוכן הרבה יותר: "אז אדם יגיד שלא יעשה חובתו שמא מישהו ינצל זאת לאיזה דבר רע? אם מישהו חושב כך, שיבין שאם הוא עכשיו לא עושה מה שמוטל עליו – הוא מביא בעצמו את הצרה, לא גורם לה בעקיפין. אותם אלו שטוענים שרוצים למנוע את הצרה שייתנו ידיהם מיד לטפל בבעיה שהולכת ומחמירה. אנחנו כבר בשלבים האחרונים שעוד אפשר לטפל, ונדרשת פעילות מיידית. רבנות שלא מטפלת בבעיות העיקריות, היא חושבת שלא יבואו איתה חשבון? המצב שבו כמות גדולה של אנשים לא מסוגלת להתחתן לא יוכל להימשך לאורך זמן. הם יעשו מרד, יחליפו ממשלה וינהיגו נישואין אזרחיים".

כשהמראיין שואל את הרב רבינוביץ' האם אינו חושש שכעת מעמדו ייפגע, הוא עונה כי "החובה שלנו היא לדאוג לדין, לא למעמד שלי. וגם לא למעמד של הרבנות הראשית. המעמד שלה לא יכול לתרץ עמדה שהיא ממש נגד התורה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
עמדה נחרצת, אבל -
יצחק | 16-08-2015 9:14
עמדה נחרצת של רב גדול, ומה לנו להכניס ראש בין הרים. אבל בסופו של דבר צריכה להתקבל הכרעה, ורוב מוחלט של גדולי הפוסקים מהזרים השונים חולק בתוקף על הרב רבינוביץ'. אני בטוח שגם התנא ר' יהושע היה משוכנע לגמרי בחשבון קידוש החודש שלו ובכל זאת קיבל את הדין ובא במקלו ובתרמילו ביום הכיפורים שלפי חשבונו.
2
עמדה נחרצת ויפה מלאה בענווה מדהים.
| 16-08-2015 9:33
3
יש רבנות ראשית! ומי שעומד בראשה..
יניב | 16-08-2015 9:52
יכתיב את דרך הניהול ולא אתם שהוסמכתם על ידם! אם הרב סתיו היה נבחר הוא היה רשאי לעשות כרצונו. מה שמעניין ש90% מהרבנים כולל הציונים נגד.
4
ל-1 רבי יהושע לא נכנע לדעה שלא שכנעה אותו. הוא
משה | 16-08-2015 9:55
נכנע לר"ג כיוון שהביא תקדים מהסנהדרין בלשכת הגזית ("כך מקובלני..."). לסנהדרין בלשכת הגזית חייבים לציית גם כשמחייבים לאכל חזיר (רמב"ן ל"ככל אשר יורוך"), כיוון שהיא האחדות של עם ישראל והאחדות יותר חשובה מקיום מצוות (רמב"ן שם).
5
"המתקפה החרדית נגד רבני הציונות הדתית"?
שלום | 16-08-2015 10:00
הרב דרוקמן הרב אריאל הרב ליאור הרב אבינר הרב שמואל אליהו הרב זיני כולם חרדים? (שלא לדבר על הרב טאו "שברור" שהוא חרדי... כי לא הצביע לבנט!) רוב מוחלט של תלמדי חכמים בציונות הדתית מתנגדים למהלך!
6
יש רבנות ולכל קהילה חרדית יש זכות להתחרות ולחלוק עליה
רמי | 16-08-2015 10:21
ורק למי שרוצה להציל את עם ישראל אסור.. די לצביעות
7
הבהרת הנושא ההלכתי
יהודה | 16-08-2015 10:37
מדוע כבוד הרב אינו רומז אפילו מה המחלוקת ההלכתית בינו לבין רבנים אחרים?
8
"כופים עליהם להיות גויים״ ?
יצחק | 16-08-2015 11:05
הם גויים שרוצים להיות ישראלים גויים ולא יהודים חילוניים. תפסיקו לכבס את המציאות. גיור לקולא לא יפתור את הבעיה אלא רק יכפה עליהם דת שהם בכלל לא מעוניינים בה.
9
כמה שהוא צודק!
ברוך | 16-08-2015 11:34
"הרבנים הללו ייתנו את הדין על כך, משמים ידונו אותם" למי הוא התכוון? האם דבריו נאמרו מול המראה?
10
התוצאות הנוראות בשטח מוכיחות כמה שדעתך הפוכה מדעת התורה
| 16-08-2015 14:04
צא וראה כיצד נראית האתחלתא שלך בדוק כיצד נראים הנוער שלך כל השיטה שלכם קורסת ולך יש עוד מה לומר
11
מסכן, אלוהים
ישראל צבי גילת | 16-08-2015 14:58
כך קובע מרן הגר"ן רבינוביץ שליט"א כלפי מי שסבור שאין לגייר: "הרבנים הללו ייתנו את הדין על כך, משמים ידונו אותם." כנגדו קובע מרן הרשל"צ שליט"א כי אלוהים יעניש את מי שיגייר הקטינים. אז אלוהים, מה תעשה? אולי "נצחוני בני".
12
ל-11
ברלה | 16-08-2015 20:48
מי זה בדיוק מרן הגר"נ רבינוביץ? מי שמע עליו?
מי שיודע קצת תורה
חכם | 24-05-2018 21:24
שמע עליו
13
יש להקים בתי דין אלטרנטיביים לגירושין
ירדן | 18-08-2015 23:43
לאור מה שקורה שנים בבתי דין בנושא גירושין סחבת של תיקים איומים על נשים וקללות מצד עובדי בתי הדין כשאישה מביאה שוטרים של הוצאה לפועל לתשלום מזונות .מעטפות שעוברות וצולמו על ידי . דיינים מטה דין . פסיקות מגוחחות של סכומי מזונות כמו 200 שח לילד . יש להקים בתי דין אלטרנטיביים גם לנושא זה . ולהשליט את השכל הישר ברבנות .