לראשונה: פרס מרכוס כץ ליישום ההלכה יוענק לאישה

לראשונה: פרס מרכוס כץ ליישום ההלכה יוענק לאישה

ד"ר חנה קטן, מכון פועה, מכון כת"ר והרב הראשי של פריז, הרב יצחק גוגנהיים, הם ארבעת זוכי פרס מרכוס כץ לשנת תשע"ה, כך החליטה ועדת הפרס בראשות הרב יעקב אריאל, פרופסור מנחם בן ששון והרב עדין (אבן ישראל) שטיינזלץ

author-image
פרס מרכוס כץ ליישום ההלכה יוענק לאישה
  (צילום מסך; מתוך ערוץ היוטיוב ;אורות - טלויזיה יהודית')

ד"ר חנה קטן, מכון פועה, מכון כת"ר והרב הראשי של פריז, הרב יצחק גוגנהיים, הם ארבעת זוכי פרס מרכוס כץ לשנת תשע"ה, כך החליטה ועדת הפרס בראשות הרב יעקב אריאל, פרופסור מנחם בן ששון והרב עדין (אבן ישראל) שטיינזלץ.

פרס מרכוס כץ מוענק זו השנה ה- 40 לאישים ומוסדות אשר בפועלם ובמחקריהם תרמו תרומה משמעותית ליישום ההלכה בחיים המודרניים.

קרן הפרס מייסודם של מרכוס ועדינה כץ, לשנת תשע"ה – 2015 תעניק את הפרס בגובה 25,000 דולר לכל אחד מן הזוכים בטקס שיתקיים בירושלים לאחר החגים במעמד ראשי הציונות הדתית.

הפרס המוענק השנה נותן ביטוי למקום שנשים תופסות בעולם ההלכתי והתורני והוא מוענק השנה לראשונה גם לאישה – הד"ר חנה קטן, רופאת נשים בכירה החברה בוועדות שונות ומנהלת מרפאות נשים, מרצה במוסדות אקדמיים ותורניים בענייני הלכה וגניקולוגיה, חברה במכון לאתיקה ורפואה על פי ההלכה של מכון שלזינגר, ומעניקה ייעוץ גניקולוגי על פי ההלכה.

ייעודו של פרס כץ היא בחירה והוקרה של מפעלים ואישים העוסקים ביישום והפעלת ההלכה בחיים המודרניים ביצירות שבכתב ובמפעלים מעשיים. מרדכי דוד (מרכוס) כץ ממקסיקו, ציוני ואיש עסקים נודע ורב פעלים בעירו ובישראל, ניצול שואה. יחד עם עדינה רעייתו הם הקדישו רבות מכוחם, הונם וזמנם, לחינוך היהודי במקסיקו, בישראל ובארה"ב.

בשנה שעברה קיבלו את הפרס הרב זלמן נחמיה גולדברג, דיין ומגדולי הפוסקים, הרב לורד ד"ר יונתן זקס, תיאולוג ופילוסוף ולשעבר הרב הראשי של אנגליה, הרב יהושע ישעיה נויבירט זצ"ל, ראש ישיבה מגדולי הפוסקים ומחבר הספר 'שמירת שבת כהלכתה' והרב צבי (הרשל) שכטר ראש ישיבה וראש כולל בישיבת הרב יצחק אלחנן בישיבה יוניברסיטי, מגדולי הפוסקים בארה"ב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הד"ר קטן היא באמת אשה מרשימה מאד ביכולותיה המקצועיות
ולא פחות מכך בנאמנותה להלכה ולרוח היהדות | 07-08-2015 13:06
אשת מקצוע בכירה וותיקה שלדעתי לא זוכה מספיק להכרה ביכולותיה. כך או כך אין להשתחוות שוב לעגל הזהב הפמיניסטי המתועב. העובדה שהיא אשה לא רלבנטית בכלל. (אולי קצת בגלל ההתמחות הספציפית שלה- אז במקרה זה הייתי אומר שיש רלבנטיות). אדם ראוי!
2
ממתי מקיימים הלכה על מנת לקבל פרס?
יניב | 09-08-2015 9:14
3
ד"ר קטן לא יותר טובה מאף גינקולוג אחר בארץ,ההבדל היחיד
וצניעות בטוח לא תזיק לה | 09-08-2015 9:32
לחנה קטן יש המון המון זמן ליחצן את עצמה ולהשמיע את עצמה מעל כל במה אפשרית היא זקוקה לזה יותר משהציבור זקוק לזה להבדיל מגניקולוגים אחרים שעובדים במרפאות הציבוריות ובבתי החולים שלהם אין זמן לשיווק עצמי ויחצנות כי הם עסוקים במקצוע שלהם כל מי שבתחום הזה בארץ יחתום בשתי ידיים על הדברים הללו יש רופאים שעסוקים במלאכתם ויש רופאים שעסוקים בעצמם
4
יש לי הצעה של רופא נפלא
| 09-08-2015 23:54
פרופסור שמחה יגל ! עד היום 4 שנים אחרי אני זוכרת את המקצועיות והאנושיות !! רופא בחסד! במקום שכולם יאשו הוא נתן תקווה והצליח.!