שר התחבורה ישראל כ"ץ משיק רפורמה מהפכנית במבנה התעריפים של התחבורה הציבורית במטרופולינים.
הרפורמה מציעה לראשונה הוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים, בכרטיס מנוי חופשי-חודשי משולב לרכבת ולאוטובוסים ותאפשר לנוסע לבצע מעברים באזור המטרופולין, ולבחור בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים, במחיר נסיעה שווה לכל נפש. מטרת המהלך היא להפוך את הנסיעה בתחבורה ציבורית לזולה יותר ובכך להוריד כלי רכב פרטיים מהכבישים – מה שיחסוך פקקים וזיהום אוויר.
איך זה יעבוד? תעריף הנסיעה בכל אחד מהמטרופולינים הגדולים בישראל, גוש דן, ירושלים, חיפה ובאר שבע, יהיה אחיד, בהתאם לטבעות השונות הנכללות בו ויעמוד על מחיר נסיעה שווה לכל נפש. הנוסעים יוכלו לנסוע ללא הגבלה בכל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבת ישראל, הרכבת הקלה והמטרונית) בכל אזור המטרופולין, במשך 90 דקות, במחיר נסיעה אחת, וללא כל תוספת תשלום.
כך לדוגמה, כרטיס חופשי-חודשי משולב, לאוטובוסים ולרכבת, באזור המטרופולין, בין תל אביב לראשון לציון, יעלה 252 שקלים, במקום 400 שקלים כיום, הוזלה של 37%. באזור שבין תל אביב לרחובות, יעלה כרטיס חופשי-חודשי 286 שקלים, במקום 491 שקלים כיום, הוזלה של 42%, ובאזור שבין תל אביב לאשדוד, יופחת מחיר המנוי ל-351 שקלים, לעומת 574 שקלים כיום, הוזלה של 39%.
כרטיס חופשי חודשי משולב, לאוטובוסים ולרכבת, בין נתניה לתל אביב, יעלה 351 שקלים, לעומת 491 שקלים כיום, הוזלה של כ- 30%. כרטיס משולב בין מודיעין לתל אביב, יעלה 351 שקלים, לעומת 574 שקלים כיום, הוזלה של כ- 40%, וכרטיס משולב בין תל אביב ללוד ורמלה, יעלה 252 שקלים, לעומת 399 שקלים כיום, הוזלה של 35%.
מה דעתך בנושא?
3 תגובות
0 דיונים
למה לא לכל הארץ ?? לירושלים לפחות !!
18:54 04.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
15:57 04.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ברדק
המחיר לנסיעה 10.9 שח בעוד שמרשלצ לתל אביב 6.9 שח לנסיעה. כדאי לנסוע ברכב.
15:41 04.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר