ועדת השרים אישרה את חוק החטיבה להתיישבות - סרוגים

ועדת השרים אישרה את חוק החטיבה להתיישבות

חוק החטיבה להתיישבות של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' עבר בוועדת שרים לענייני חקיקה. "נשמור על החטיבה ונחזק את מעמדה כנגד אלו החפצים לפגוע בה ובמפעל ההתיישבות"

author-image
ועדת השרים אישרה את חוק החטיבה להתיישבות
  (נתי שוחט/פלאש90)

חוק "החטיבה להתיישבות" של סגן יו"ר הכנסת, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) עבר לפני מספר דקות (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה.

כידוע, זה עשרות בשנים שהחטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית העולמית עוסקת מטעם ממשלת ישראל בהקמת ישובים כפריים בטיפול בישובים וביסוסם. פעילות החטיבה נוגעת בהקמה וחיזוק ההתיישבות היהודית בגולן, ביהודה ושומרון, בבקעת הירדן, בגליל ובנגב. יעדי החטיבה הם חיזוק ההתיישבות בפריפריה באמצעות הקמת יישובים כפריים, תוך הגברת האחיזה על אדמות המדינה.

לאחרונה היתה החטיבה להתיישבות נתונה למתקפות צבועות מצד השמאל הקיצוני שניסה לפגוע באמצעות הפגיעה בה בהתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון. קמפיין מתואם שהובילו ארגוני הקרן החדשה לישראל בשיתוף עם חברי כנסת מהשמאל הביאו את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, לפרסם חוות דעת שאוסרת על הממשלה לממש את מדיניות התיישבות שלה באמצעות החטיבה בשל העדר הסמכה מסודרת לכך בחוק.

הצעת החוק של ח"כ סמוטריץ' מעגנת בחקיקה ראשית את ההתקשרות ארוכת השנים בין ממשלות ישראל לחטיבה להתיישבות, המהווה גוף ייחודי לפיתוח ההתיישבות בארץ ולמימוש ייעודה הציוני של המדינה, ובכך פותרת את בעיית הסמכות שעליה הלינה עו"ד זילבר. הצעת החוק זוכה לתמיכה רחבה גם בקרב חברי כנסת המזוהים עם השמאל אך מכירים את ההתיישבות הכפרית והחקלאית ואת תרומתה הרבה וארוכת השנים של החטיבה להתיישבות לפיתוחה.

בתגובה אמר ח"כ סמוטריץ' "לחטיבה להתיישבות תפקיד חשוב במימוש החזון הציוני של מדינת ישראל, חזון של התיישבות והיאחזות בכל חלקי הארץ. כמי שהחזון הזה עודנו נר לרגליהם, נשמור על החטיבה ונחזק את מעמדה כנגד אלו החפצים לפגוע בה ובמפעל ההתיישבות. אני מודה לחברי וועדת השרים וליו"ר הוועדה ושרת המשפטים, ח"כ כאיילת שקד על התמיכה בחוק החשוב הזה. החוק הזה סולל את הדרך להמשך תקצוב החטיבה בתקציב המדינה בניגוד לרצון של השמאל הקיצוני לייבש את התקציבים המועברים לה לפיתוח ההתיישבות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו