המשטרה חשפה פרשת שוחד בבית הדין הרבני בירושלים

המשטרה חשפה פרשת שוחד בבית הדין הרבני בירושלים

חקירה סמויה של משטרת ירושלים חשפה פרשת שוחד בה סופר דיינים בבית הדין הרבני פעל יחד עם מאכער כדי להשפיע ולשנות הליכים משפטיים שנוהלו בבית הדין הרבני בירושלים וזאת תמורת תשלום כספי

author-image
המשטרה חשפה פרשת שוחד בבית הדין  בירושלים
  צילום: (יוסי זמיר/פלאש90)

חוקרי מפלג ההונאה של משטרת מחוז ירושלים עצרו אתמול שני תושבי ירושלים, אחד מהם עובד בבית הדין הרבני בירושלים, החשודים כי במהלך החודשים האחרונים פעלו יחד ותמורת תשלום כספי קידמו והשפיעו על החלטות בית הדין הרבני .

במהלך החודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה ביחידת ההונאה של משטרת ירושלים בעקבות מידע שהתקבל לפיו העובד בבית הדין הרבני פעל יחד עם מאכער השפיעו ושינו הליכים משפטיים שנוהלו בבית הדין הרבני בירושלים וזאת תמורת תשלום כספי.

החשוד, תושב ירושלים בשנות ה-30, העובד בבית הדין הרבני בירושלים, שבמסגרת השפיע על החלטות שהתקבלו בבית הדין שנגעו לענייני גט, משמורת, הסדרי ראיה, עיכוב יציאה מהארץ, ערבויות ועוד. החשוד השני פעל כ'מתווך' בין עובד בית הדין הרבני לבין האנשים שביקשו את שירותיו.

אנשים שידעו על פעילותו נהגו לפנות אליו באמצעות 'המתווך', היו מציינים בפניו את בקשתם ומעבירים את הכסף במזומן. עובד בית הדין היה פועל לפי בקשתם והחשודים היו מתחלקים בכסף.

השניים הובאו הבוקר להארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים. עד כה הוארך מעצרו של החשוד, עובד בית הדין הרבני, ב-4 ימים.

מהנהלת בתי הדין הרבניים הגיבו למעצר בהודעה לקונית: "הנהלת בתי הדין הרבניים סמוכה ובטוחה שרשויות אכיפת החוק יעשו את עבודתם נאמנה ואף תשתף פעולה במידה ותידרש לעניין"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
אוי לנו אם רבנים מעורבים
סתם אזרח זקן | 16-07-2015 14:52
כמי שגדל על ערכי הדת הירושלמית לפני 8 עשורים - היום איני דתי אבל מוקיר דתי לשם שמיים ולאהבת אדם- כואב ליבי על "עושרם המופלג" של רבנים ותוהה מאין הוא וכואב הלב על כל המכונה רב ומובא לדין - לא הגענו ? - לא לכאלו רבנים ציפינו.
2
רבנים לא עשירים רק באבות מי שלומד נדפק
hubh | 16-07-2015 15:57
3
צדק יצא לאור
ליאת קימיאגרוב | 20-07-2015 12:16
יישר כח למשטרת ישראל. אני נמצאת בהליך גירושין כבר כשנה וחצי ומתמודדת עם סיטואציה דומה לכך. במהלך דיון בבית הדין הרבני בירושלים התמודדתי עם הליך לא נעים ומוזר כאשר הדיין התנהג בצורה משפילה וזה למרות שהצד השני לא הגיע למספר דיונים שנקבעו מראש. הדיין א' לא הקשיב למה שיש לי לומר במהלך כל הדיון, צעק עליי ושיתף פעולה עם הצד השני. בנוסף, הצד השני אינו שילם מזונות, התנהג בצורה אלימה כלפיי וכלפי הילד ולמרות זאת, הדיין א' פסק לטובתו ואיפשר לראות את הילד. יצאתי מדיון זה בתחושת השפלה ושהצדק אינו יצא לאור. סמוכה ובטוחה שהמשטרה פועלת כשורה ושאנשים נוספים בסטטוס זה לא יצטרכו להתמודד עם סיטואציה דומה לזו. אני מעוניינת לתרום לכך שהצדק יצא לאור, להביא את עדותיי ולספר את את הסיפור הכואב על מנת שאף אישה לא תצטרך להתמודד עם השפלה וחוסר צדק מסוג זה. מאחלת לעצמי וכולם שהצדק ינצח ושמהערכות שפועלות למען כך, יפעלו ממקום טהור, נקי וללא קבלת שוחד.
4
בתי הדין הרבניים: חונטה
בן דוד משה | 21-03-2018 20:03
תן כסף קבל פסק דין