שר הדתות דוד אזולאי מש"ס, התייחס בצהריים (ד') במליאת הכנסת לגינויים שנשמעו בעקבות דברים שאמר בראיון לגלי צה"ל על כך שהרפורמים אינם יהודים. אלא שהתנצלותו של אזולאי הכילה גם משפט שלכאורה הוא חמור אפילו יותר.

השר אזולאי אמר: "אתמול התראיינתי על שירותי הדת וגם על הרפורמים. בראשית דבריי אני רוצה להתייחס לדברים שנוצלו על ידי גורמים אינטרסנטים כדי להגביר את השיסוי ולעשות קרע בעם"

"חבל שהוציאו את דברי מהקשרם", אמר השר כשהוא קורא מן הכתב "התיקון נעשה תוך כדי ראיון אך מזה התעלמו, ברור לכל, כפי שקבעו חז"ל , כי יהודים אף על פי שחוטאים הם – יהודים הם. לאף אחד אין מונופול לקבוע מיהו יהודי טוב יותר. יחד עם זאת, אנחנו רואים בכאב גדול את הנזק של הרפורמה ביהדות שהביאה את הסכנה הגדולה ביותר לעם היהודי"

צפו בהתנצלות האומללה של השר אזולאי

[[[http://www.srugim.co.il/wp-content/uploads/2015/07/ערוץ-הכנסת-דוד-אזולאי-הרפורמים-הביאו-את-ההתבוללות-8.7.15.mp4]]]

בלי משים אמר אזולאי משפט חמור עוד יותר: "לאף אחד אין מונופול לקבוע מיהו יהודי טוב יותר". וכי מה זאת אומרת? האם אזולאי חושב שהרב עובדיה יוסף אינו יותר טוב מאשר טומי לפיד? האם ראש מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן שווה ערך לזהבה גלאון?!

בוודאי שיש קריטריון לקבוע מיהו יהודי טוב יותר – והוא השמירה על המצוות. מי שמקפיד פחות על שמירת המצוות הוא "יהודי פחות טוב" מאשר מי שרומס אותן ברגל גסה. מאידך אין זה משפיע כלום על עצם יהדותו. יהודי הוא יהודי גם אם חטא אבל יש יהודי טוב יותר.

אמירתו זו של השר אזולאי מזכירה את אמירתו של קורח, "כי כל העדה כולם קדושים ובתוכם יי ומדוע תתנשאו על קהל יי". חז"ל זיהו בשאלה הזו את ניצני הנצרות. "מי קבע שאתה יהודי טוב יותר?" שואל קורח את משה רבינו, הרי כולנו יהודים. בהמשך תשתכלל מחשבה זו גם ליש"ו הנוצרי ולפאולוס שיקבעו כי אין צורך במעשים כדי להיחשב יהודי. כיום הפוסט-מודרנה וטשטוש הגבולות מגיעה גם לתוככי בית המדרש, אך מקורה באותה אמירה קדומה של קרח.

אסור לשר דתות בטח כשמדובר ביהודי שומר תורה ומצוות ליפול למחוזות כאלה, גם כשהוא בא להתנצל על אמירה בעייתית קודמת. נכון- יהודי הוא יהודי, אבל יהודי שמקיים תורה ומצוות הוא יהודי טוב יותר.