בפחות משלוש שניות אנחנו מגבשים דעה על האדם אותו אנו פוגשים, "הרושם הראשוני" הוא הדבר הקריטי ביותר במפגש שכן כבר בתחילתו אנחנו מגבשים דעה על האדם השני, הדעה מתגבשת מתוך המראה החיצוני, צורת הלבוש, התבטאות, שפת הגוף, ריח ועוד. כמעט ואין הזדמנות שנייה לתקן את הרושם הראשוני מה שהופך את הרגע הזה לחשוב מאוד וקריטי ביחסים העתידיים.

באתרי ההיכרויות שהולכים וצוברים תאוצה ושבהם רשומים עשרות אלפים מתייחסים לתמונה בכרטיס כ"רושם ראשוני" התמונה מסתבר גורמת לצד השני , לו או לה, לעצור לרגע, ולהחליט האם לקרוא לעומק את מה שנרשם או פשוט להמשיך הלאה. באתר ההיכרויות "שליש גן עדן" ניתחו את הכרטיסים שזכו להכי הרבה פניות ותגובות ויש להם כמה המלצות לבחירת התמונה הנכונה בכרטיס שתוביל את הצד השני לעשות לכם או לכן לייק ולהתחיל את הקשר.

1. תמונה ציבורית – לא לכולם יש חשק או זמן לקרוא את התוכן, התחביבים ותחומי עניין, אבל תמונה ציבורית טובה בהחלט תגרום לעצור ולהשקיע בקריאה, תמונה ציבורית היא חשובה, בעלי התמונות הציבוריות זוכים להכי הרבה פניות.

2. פנים – לא, תמונה שלך על פסגת ההר או תמונה שלך בטיול במעיין מרחוק וכשבקושי רואים את הפנים לא אטרקטיבית מספיק, אנשים מחפשים פנים, הצד השני רוצה לראות, הבעה, עיניים, תווי פנים, לכן חשוב גם לא לשים משקפי שמש או כובע כי אלה משדרים שאתם מסתירים משהו.תמונה ראשית עם פרצופים מצחיקים עצובים מופתעים או מאיימים.. את זה תשאירו לתמונות של אחרי הרושם הראשוני.

3. רקע – כעיקרון לא צריך תמונת פספורט, לא מדובר בתעודת זהות או דרכון, רקע בהחלט יכול לספר קצת על מי שאת או אתה, פנים ברורות על רקע טבע יספר לצד השני שאתם אוהבים לטייל, תמונה על רקע מסיבה יספרו שאתם אוהבים לחגוג.. כדאי להתייחס גם למסר שיש ברקע התמונה.

4. צבעים – שחור לבן זו אומנותי ולפעמים יכול לעבוד, אבל לכולם ולא תמיד. חשוב לשים לב שהתמונה לא דהוייה, שאין צל שמשחיר או מפריע לתמונה ושהיא לא ניראת ישנה למול הטכנולוגיה של היום, הצד השני רוצה להאמין שהוא צופה בתמונה עדכנית ולא כזו מלפני שנתיים.

5. יותר מאחת – עד עכשיו התמקדנו בתמונה הראשונה שתגרום לצד השני לעצור ולהציץ בכרטיס, תמונה נוספת תוסיף עוד יותר התעניינות, בתמונה הנוספת ניתן להראות כבר את כל הגוף, ומותר שתהיה בה הבעה נוספת עם המסר שאתם מבקשים לתת, רוח שטות, רצינות, או התלהבות.

בהצלחה!