ארגון המורים הודיע היום (חמישי) על סכסוך עבודה ארצי, אשר עלול להוביל לשביתה כבר בפתיחת שנת הלימודים. הסיבה – לטענת הארגון, פגיעה חמורה ומתמשכת בתנאי עבודתם של המורים מצד משרד החינוך ומשרד האוצר.
כפי שקורה בכל שנה, רגע לפני פתיחת הלימודים, ארגוני המורים מחממים מנועים. אך שגם השנה, לא בהכנה לפתיחת השנה, אלא להשבתה.
הסוגיות המרכזיות שהארגון טוען שהובילו למהלך: ביטול סעיף בהסכם מול משרד החינוך על מעבר מערכת החינוך לשבוע לימודים בן חמישה ימים וביצוע שעות השהייה מהבית; מניעת האפשרות לפרישה מוקדמת למורים שחוקים – מהלך שעל פי הארגון יגרום לאנדרלמוסיה חמורה בפתיחת שנת הלימודים; וכן פגיעה באפשרות המורים להשתלמוּת מקצועית, מה שמשליך ישירות על שכרם ותנאיהם.
בנוסף, הארגון טוען כי מורים המלמדים בחטיבות הביניים אך מקבלים את שכרם מהבעלויות, נאלצים לשלם ניכוי כפול ממשכורתם בעקבות החלטת הממשלה לקצץ בסקטור הציבורי.
יו"ר ארגון המורים, רן ארז, תקף בחריפות את ההתנהלות הממשלתית: "משרד האוצר ממשיך להתעלל במורים ואין זה פלא שכל כך הרבה מורים בורחים ממערכת החינוך".
משמעות ההודעה של ארגון המורים היא שבעוד שבועיים, יוכל הארגון להכריז על שביתה באופן חד צדדי, באופן שיחשב כהשבתה חוקית, כך שהארגון יוכל לפתוח בשביתה כבר ממהלך סוף אוגוסט.
מה דעתך בנושא?
3 תגובות
0 דיונים
אדם
כן שנה שלמה משרד החינוך מתעלם מטענות הארגונים חסרים אלפי מורים שום דבר לא נעשה להסדיר את מעמד המורה תראו מופתעים
14:31 14.08.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מטילדה
בעיות מערכת החינוך הן רבות: 1. במבחנים הבינלאומיים - מצבה של מדינת ישראל - התדרדר. 2. קיימות מורות מה"דור הראשון", שיש להן פנסיה תקציבית ובד"כ גם משכורת הגבוהה פי 2 ממשכורת מורות...
בעיות מערכת החינוך הן רבות: 1. במבחנים הבינלאומיים - מצבה של מדינת ישראל - התדרדר. 2. קיימות מורות מה"דור הראשון", שיש להן פנסיה תקציבית ובד"כ גם משכורת הגבוהה פי 2 ממשכורת מורות מה"דור השני". קיימות מורות שהן בכלל "עובדות קבלן". 3. מורות חדשות רבות, שיש להן אפשרויות העסקה אחרות, פורשות מהוראה. 4. איכות ההוראה בישראל - אינה גבוהה. 5. שיטות ההוראה בישראל - אינן מודרניות. 6. בחלק מבתי הספר חסרים ממ"דים, שיתנו מיגון מספיק לכל התלמידים ולכל הצוות. 7. קיימת תחרות בין בתי ספר ציבוריים, לבין בתי ספר פרטיים, על העסקת מורים, כאשר משרד החינוך מתקצב בתי ספר פרטיים. 8. חוק השילוב - נכשל, מעשית. מנהלים "מעיפים" תלמידים לחינוך המיוחד ומשרד החינוך נותן לכך גיבוי. לפי תיקון 11 לחוק חינוך מיוחד ההורים יכולים לקבוע כי הילד ישולב, אך המנהלים והמפקחות מפעילים לחצים רגשיים על ההורים להסכים להעברה לחינוך המיוחד, וגם לחצים נוספים, כך שההורים "מבינים" כי הצוות לא יתן, בפועל, לילד, כלום בכיתה משולבת בחינוך הרגיל, למרות חובתו לעשות זאת, או שהצוות ימצא כל מיני דרכים יצירתיות לגרום להסכמת ההורים להעברה לחינוך מיוחד. פרופ' שמעון זקס ז"ל, המדען הראשי של משרד החינוך לשעבר, כתב כי מטרתו של החינוך המיוחד היא לחסל את עצמו (כלומר, להחזיר, בהקדם האפשרי, את כל התלמידים מהחינוך המיוחד לחינוך הרגיל). אז אמר. בפועל, משרד החינוך פועל אחרת. ראוי שארגון המורים יקדיש תשומת לב לכל הנושאים הללו.
המשך 01:30 15.08.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
צדק למורים
מתי תפסיק המדינה להרוס את עתידה בעצמה, ולפגוע באנשים שמקדישים את חייהם לבנות אותו? במקום לכבד הסכמים שנחתמו, פקידי האוצר – כולל השר הממונה – בוחרים לשים מקלות בגלגלים. כך הורסים את...
מתי תפסיק המדינה להרוס את עתידה בעצמה, ולפגוע באנשים שמקדישים את חייהם לבנות אותו? במקום לכבד הסכמים שנחתמו, פקידי האוצר – כולל השר הממונה – בוחרים לשים מקלות בגלגלים. כך הורסים את מערכת החינוך הציבורית, פוגעים במורים ובתלמידים, ומחסלים את התקווה לדור הבא.
המשך 11:13 15.08.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
צדק למורים
מתי תפסיק המדינה להרוס את עתידה בעצמה, ולפגוע באנשים שמקדישים את חייהם לבנות אותו? במקום לכבד הסכמים שנחתמו, פקידי האוצר – כולל השר הממונה – בוחרים לשים מקלות בגלגלים. כך הורסים את...
מתי תפסיק המדינה להרוס את עתידה בעצמה, ולפגוע באנשים שמקדישים את חייהם לבנות אותו? במקום לכבד הסכמים שנחתמו, פקידי האוצר – כולל השר הממונה – בוחרים לשים מקלות בגלגלים. כך הורסים את מערכת החינוך הציבורית, פוגעים במורים ובתלמידים, ומחסלים את התקווה לדור הבא.
המשך 11:13 15.08.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מטילדה
בעיות מערכת החינוך הן רבות: 1. במבחנים הבינלאומיים - מצבה של מדינת ישראל - התדרדר. 2. קיימות מורות מה"דור הראשון", שיש להן פנסיה תקציבית ובד"כ גם משכורת הגבוהה פי 2 ממשכורת מורות...
בעיות מערכת החינוך הן רבות: 1. במבחנים הבינלאומיים - מצבה של מדינת ישראל - התדרדר. 2. קיימות מורות מה"דור הראשון", שיש להן פנסיה תקציבית ובד"כ גם משכורת הגבוהה פי 2 ממשכורת מורות מה"דור השני". קיימות מורות שהן בכלל "עובדות קבלן". 3. מורות חדשות רבות, שיש להן אפשרויות העסקה אחרות, פורשות מהוראה. 4. איכות ההוראה בישראל - אינה גבוהה. 5. שיטות ההוראה בישראל - אינן מודרניות. 6. בחלק מבתי הספר חסרים ממ"דים, שיתנו מיגון מספיק לכל התלמידים ולכל הצוות. 7. קיימת תחרות בין בתי ספר ציבוריים, לבין בתי ספר פרטיים, על העסקת מורים, כאשר משרד החינוך מתקצב בתי ספר פרטיים. 8. חוק השילוב - נכשל, מעשית. מנהלים "מעיפים" תלמידים לחינוך המיוחד ומשרד החינוך נותן לכך גיבוי. לפי תיקון 11 לחוק חינוך מיוחד ההורים יכולים לקבוע כי הילד ישולב, אך המנהלים והמפקחות מפעילים לחצים רגשיים על ההורים להסכים להעברה לחינוך המיוחד, וגם לחצים נוספים, כך שההורים "מבינים" כי הצוות לא יתן, בפועל, לילד, כלום בכיתה משולבת בחינוך הרגיל, למרות חובתו לעשות זאת, או שהצוות ימצא כל מיני דרכים יצירתיות לגרום להסכמת ההורים להעברה לחינוך מיוחד. פרופ' שמעון זקס ז"ל, המדען הראשי של משרד החינוך לשעבר, כתב כי מטרתו של החינוך המיוחד היא לחסל את עצמו (כלומר, להחזיר, בהקדם האפשרי, את כל התלמידים מהחינוך המיוחד לחינוך הרגיל). אז אמר. בפועל, משרד החינוך פועל אחרת. ראוי שארגון המורים יקדיש תשומת לב לכל הנושאים הללו.
המשך 01:30 15.08.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אדם
כן שנה שלמה משרד החינוך מתעלם מטענות הארגונים חסרים אלפי מורים שום דבר לא נעשה להסדיר את מעמד המורה תראו מופתעים
14:31 14.08.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר