הרב אמנו בזק, מרבני הר עציון, מתייחס הבוקר (חמישי) לדיווח אודות שריפת כנסיית 'הלחם והדגים' הסמוכה לכינרת בצפון.
"הדבר החמור במה שנראה כניסיון הצתה של הכנסיה ליד הכינרת הוא דווקא הגרפיטי שצורף למעשה: "והאלילים כרות ייכרתון", המעניק כביכול גושפנקה דתית למעשה זה", קובע הרב בזק.
לדבריו: "אין ספק שאם אכן מדובר בהצתה זהו מעשה של שוליים קיצוניים, אך עדיין יש צורך לחדד כמה מסרים ברורים. בראש ובראשונה, אין שום פוסק שיתיר לעשות מעשה כזה, וממילא מי שעשה אותו פגע לא רק בכנסיה, אלא גם בתורת ישראל. משמעותו הבסיסית של הגורם ההלכתי "דרכי שלום" היא שמי שמראהו של בית כנסת שרוף בשואה או בזמן אחר מזעזע אותו, לא יכול בשום פנים ואופן להשלים עם כנסיה שרופה בארץ ישראל".
הרב בזק מתייחס גם לסוגייה כיצד יש להתייחס לנצרות בימינו ואומר כי "גדולי רבותינו, ובהם הראי"ה קוק והרב הרצוג, הכריעו כדעת המאירי שלנוצרים בימינו אין גדר של עובדי עבודה זרה"
"והערה קטנה בשולי הדברים: אנו כועסים ובצדק כאשר אדם נדקר או נדרס במכוון והתקשורת מדברת על "נבדק חשד למניע לאומני". באותה מידה אנחנו צריכים להיות ישרים עם עצמנו, ולא להגדיר אירוע הנראה בבירור כהצתה מכוונת ממניעים דתיים (כביכול!) כ"דליקה פרצה בכנסייה", כך הרב בזק.
מה דעתך בנושא?
21 תגובות
0 דיונים
מאיר
לרב בזק אתה מצטט את הרב קוק אני בטוח אילו היה הרב קוק חי עמנו היית משתלח בו כמו שאתה רגיל להשתלח בכל מי שלא חושב כמוך מה לך...
לרב בזק אתה מצטט את הרב קוק אני בטוח אילו היה הרב קוק חי עמנו היית משתלח בו כמו שאתה רגיל להשתלח בכל מי שלא חושב כמוך מה לך ולרב קוק הרי כל קו המחשבה שלכם שונה ממנו לעצם הענין עיין במאמרי הראיה א עמוד 6 התייחסות של הרב לנצרות אני מקוה שיש לך ספר זה הרי כל כך שונה מכם
המשך 23:31 03.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שיודע קצת יותר
אם קרית לא שנית, אם שנית לא שלשת, אם שלשת לא פירשו לך כל כתבי רבותינו באשכנז היו נתונים לצנזורה חמורה של הכנסייה. ולכן מי שקורא ואתם ולא מודע לבעייתיות הזו...
אם קרית לא שנית, אם שנית לא שלשת, אם שלשת לא פירשו לך כל כתבי רבותינו באשכנז היו נתונים לצנזורה חמורה של הכנסייה. ולכן מי שקורא ואתם ולא מודע לבעייתיות הזו נופל בפח שנפל הר"מ מהגוש! הוא לא שם לב או יודע באיזה תנאים חי למשל רבינו מנחם המאירי, שבצרפת של אותם ימים כדי לאפות מצות לפסח היה צריך רב העיר לעמוד במרכז העיר ולחטוף אגרופים עם אגרופן ברזל מהפריץ המקומי עד זוב דם. אז מה הפלא שהוא בתחילת מסכת ע"ז העוסקת בגויים ובנוצרים בכלל צריך לצאת בהצהרה הבאה: "ומה שאמרו בגמרא 'נצרי' לעולם אסור, אני מפרשו נוצרים באים מארץ מרחק האמור בירמיה, שקרא אותם העם נוצרים על שם נבוכד נצר, וידוע שצלם השמש היה בבבל ושכל עם נבוכד נצר היו עובדים לו, וכבר ידעת שהחמה משמשת ביום ראשון במנין ראשי ימים, מתוך כך היו קורין לאותו יום נצרי על שם שהיה קבוע לנבוכד נצר על צד ממשלת חמה שבו, והדברים נראין וברורים." כל בר דעת מבין שזו הפוליסה היחידה שיש לרבינו מנחם המאירי להינצל מידם של השליטים הנוצרים ומעולם לא חשב שאלו בימיו אינם עובדי ע"ז. רבינו יחיאל מיכל הלוי אפשטיין שצריך לכתוב בראש הלכות פרובלמטיות את המשפט הבא: "כל מה שנתבארו בדינים אלו הוא רק ברשיון ממשלת הקיר"ה ודינא דמלכותא דינא" ובמקום אחר: "דיני גרים בימים הקדומים ובמדינתנו אין לנו רשות לקבל גרים מדינא דמלכותא דינא" ומי לנו גדול מרש"י שאומר על המשנה: לפני אידיהן של גויים, שלשה ימים, אסור מלשאת ומלתת עמהן, ומלהשאילן ומלשאול מהן, מלהלוותן ומללוות מהן מלמפרען ומלמפרע מהן, לאחר דברי שמואל ש"בגולה אינו אסור אלא יום אידם בלבד" מוסיף רש"י: "אין אנו יכולים להעמיד עצמינו מלישא וליתן עמהם, שביניהם אנו יושבין ופרנסתינו מהן, ועוד משום יראה". ואם את כל זה לא מבין הר"מ מהגוש אז מה כי ילין על תלמיד חכם שקרא ושנה ושימש ת"ח שהוא מודע לבעייתיות שיש בפשטי רבותינו שבאשכנז, ולא נפל בפח שטמנו לו הכמרים הנוצרים בצנזורה שהטילו על כתבי היהודים.
המשך 07:47 23.06.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ידידיה
תענוג לצטט את מי שמוצא חן בעיניך אד הוק. נצרות היא לא עבודה זרה? מותר להיכנס לכנסיה היום? יין שנגע בו נוצרי מותר בהנאה? מותר לנשק צלב? ממתי בשביל להתנצל...
תענוג לצטט את מי שמוצא חן בעיניך אד הוק. נצרות היא לא עבודה זרה? מותר להיכנס לכנסיה היום? יין שנגע בו נוצרי מותר בהנאה? מותר לנשק צלב? ממתי בשביל להתנצל צריך לשנות את ההלכה? הליברליות שלכם לצד הדתיות המזויפת והנגועה באפולוגטיקה ממארת, כבר חונקת אותנו. אין בה שום יופי ולא כח משיכה, הדת הזו הופכת למין קישוט מיותר ולא יפה.
המשך 12:12 22.06.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מאיר
לרב בזק אתה מצטט את הרב קוק אני בטוח אילו היה הרב קוק חי עמנו היית משתלח בו כמו שאתה רגיל להשתלח בכל מי שלא חושב כמוך מה לך...
לרב בזק אתה מצטט את הרב קוק אני בטוח אילו היה הרב קוק חי עמנו היית משתלח בו כמו שאתה רגיל להשתלח בכל מי שלא חושב כמוך מה לך ולרב קוק הרי כל קו המחשבה שלכם שונה ממנו לעצם הענין עיין במאמרי הראיה א עמוד 6 התייחסות של הרב לנצרות אני מקוה שיש לך ספר זה הרי כל כך שונה מכם
המשך 23:31 03.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שיודע קצת יותר
אם קרית לא שנית, אם שנית לא שלשת, אם שלשת לא פירשו לך כל כתבי רבותינו באשכנז היו נתונים לצנזורה חמורה של הכנסייה. ולכן מי שקורא ואתם ולא מודע לבעייתיות הזו...
אם קרית לא שנית, אם שנית לא שלשת, אם שלשת לא פירשו לך כל כתבי רבותינו באשכנז היו נתונים לצנזורה חמורה של הכנסייה. ולכן מי שקורא ואתם ולא מודע לבעייתיות הזו נופל בפח שנפל הר"מ מהגוש! הוא לא שם לב או יודע באיזה תנאים חי למשל רבינו מנחם המאירי, שבצרפת של אותם ימים כדי לאפות מצות לפסח היה צריך רב העיר לעמוד במרכז העיר ולחטוף אגרופים עם אגרופן ברזל מהפריץ המקומי עד זוב דם. אז מה הפלא שהוא בתחילת מסכת ע"ז העוסקת בגויים ובנוצרים בכלל צריך לצאת בהצהרה הבאה: "ומה שאמרו בגמרא 'נצרי' לעולם אסור, אני מפרשו נוצרים באים מארץ מרחק האמור בירמיה, שקרא אותם העם נוצרים על שם נבוכד נצר, וידוע שצלם השמש היה בבבל ושכל עם נבוכד נצר היו עובדים לו, וכבר ידעת שהחמה משמשת ביום ראשון במנין ראשי ימים, מתוך כך היו קורין לאותו יום נצרי על שם שהיה קבוע לנבוכד נצר על צד ממשלת חמה שבו, והדברים נראין וברורים." כל בר דעת מבין שזו הפוליסה היחידה שיש לרבינו מנחם המאירי להינצל מידם של השליטים הנוצרים ומעולם לא חשב שאלו בימיו אינם עובדי ע"ז. רבינו יחיאל מיכל הלוי אפשטיין שצריך לכתוב בראש הלכות פרובלמטיות את המשפט הבא: "כל מה שנתבארו בדינים אלו הוא רק ברשיון ממשלת הקיר"ה ודינא דמלכותא דינא" ובמקום אחר: "דיני גרים בימים הקדומים ובמדינתנו אין לנו רשות לקבל גרים מדינא דמלכותא דינא" ומי לנו גדול מרש"י שאומר על המשנה: לפני אידיהן של גויים, שלשה ימים, אסור מלשאת ומלתת עמהן, ומלהשאילן ומלשאול מהן, מלהלוותן ומללוות מהן מלמפרען ומלמפרע מהן, לאחר דברי שמואל ש"בגולה אינו אסור אלא יום אידם בלבד" מוסיף רש"י: "אין אנו יכולים להעמיד עצמינו מלישא וליתן עמהם, שביניהם אנו יושבין ופרנסתינו מהן, ועוד משום יראה". ואם את כל זה לא מבין הר"מ מהגוש אז מה כי ילין על תלמיד חכם שקרא ושנה ושימש ת"ח שהוא מודע לבעייתיות שיש בפשטי רבותינו שבאשכנז, ולא נפל בפח שטמנו לו הכמרים הנוצרים בצנזורה שהטילו על כתבי היהודים.
המשך 07:47 23.06.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ידידיה
תענוג לצטט את מי שמוצא חן בעיניך אד הוק. נצרות היא לא עבודה זרה? מותר להיכנס לכנסיה היום? יין שנגע בו נוצרי מותר בהנאה? מותר לנשק צלב? ממתי בשביל להתנצל...
תענוג לצטט את מי שמוצא חן בעיניך אד הוק. נצרות היא לא עבודה זרה? מותר להיכנס לכנסיה היום? יין שנגע בו נוצרי מותר בהנאה? מותר לנשק צלב? ממתי בשביל להתנצל צריך לשנות את ההלכה? הליברליות שלכם לצד הדתיות המזויפת והנגועה באפולוגטיקה ממארת, כבר חונקת אותנו. אין בה שום יופי ולא כח משיכה, הדת הזו הופכת למין קישוט מיותר ולא יפה.
המשך 12:12 22.06.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ר
זה ברור . כל פעם שמדבר על דיני גויים הוא כותב שזה על גויים של פעם שלא גדורים בדרכי הדתות. והוא מבין שתבין לבד שהוא לא מתכוון כך. אין שום...
זה ברור . כל פעם שמדבר על דיני גויים הוא כותב שזה על גויים של פעם שלא גדורים בדרכי הדתות. והוא מבין שתבין לבד שהוא לא מתכוון כך. אין שום ראיה מהמאירי , וכן הרב קוק זצ"ל , לא נראה לי שכתב בשום מקום שנצרות היא לא ע"ז. בכל מקרה יש פסוקים מפורשים לשרוף ע"ז. אם לא טוב בעינייך , הכתובת היא הקב"ה . אני מעדיף את הקב"ה על פניך .
המשך 00:02 22.06.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
י
הנוצרים הם אויבינו טיפש מי שלא חושב כך או אולי לא יודע כלל היסטוריה. עם זאת הכוח בידם ושריפת כנסיה רק תזיק כעת לעם ישראל ואסורה מצד פקוח נפש
14:41 21.06.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דניאל
שאלה הלכתית לרב בזק: האם מברכים ברכה זו על כנסייה עם פסלים ואיקונות שנעקרה?
11:08 21.06.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ארז
התגובות של התוקפים פשוט בושה. לאן העם הזה מגיע
23:01 20.06.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר